3502
Sök

Vill ha tips till förstabil för ca 17.000 kr

4 586 Inlägg
1 november 2008
Volkswagen Golf 3 1,8 eller Gti
Fördelar:
Billiga reservdelar, Driftsäker, bensinsnål

Nackdelar:
Rostkänslig bagagelucka, bräddare som snabbt samlar upp rost(gti), Allt för många som är sönderkörda vid det här laget svårt att hitta en fin gti

Saab 900 2,3 eller 2,0T
Fördelar:
Du får en hyfsat ny bil för dom pengarna

nackdelar:
Turbo byten samt missljud i kamkedja inte allt för ovanligt

Audi 80 Coupé 2,3 eller 2,8
Fördelar:
Galvad kaross, Ofta välskötta, Fin gång i audi femman

Nackdelar:
Ojämna gummilister på dörrarna, oljeläckage mellan topparna på v6(vanligt), Dyra reservdelar, Kärvande bromsok bak (pga av att handbromsen sitter i dom)
Senast redigerat av jorre83 (1 november 2008)

735 Inlägg
1 november 2008
jorre83 skrev:
Volkswagen Golf 3 1,8 eller Gti
Fördelar:

Golf 1.8: i regel en bruksbil som är lugnare körd
Golf Gti: busbil som tilltalar yngre= hårdkörd

Golf 1.8 vinner min duell

Resten får alla golfnördar fylla itongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 november 2008
såg att du funderade på 318 och 320. Tänk på att 320 e30 drar mer än 325an trots den lägre effekten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

152 Inlägg
1 november 2008
volvo 940 turbo:)

755 Inlägg
1 november 2008
bakhjuls drivet 740 940 eller någon bmw..

fram hjulsdrivet golf honda civic

62 Inlägg
1 november 2008
och kolla vad skatt och försäkring kostar på de olika bilarna. Jag hade defenetift skaffat mig en riktigt bra fin bubbla med bra omgjord motor eller en fin äldre golf. det finns bra många riktigt fina 850 för ca 10 sen kan du ju göra den ännu finare för de 7 du har över om du så vill.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 november 2008
tobee skrev:
_Glenne_ skrev:
och jag körde ifrån 140-150hk japanare med min gammla sierra 2,0 dohc 8v på 120hk jag med så, så att japanarna går så ruggigt bra som det låter går ju att diskutera... visseligen bearbetad topp på sierran men det ger ju knappast många hk tongue

Lycka till att dra ifrån tjejens corolla med en sierra DOCH;) Kolla in den här filmen så fattar du vad jag menar. corollor är inte att leka med!! Dom går förvånadsvärt bra för 115hk
http://www.garaget.org/video/ws6ktwj3uy4h
För övrigt går polarens(Janken här på garaget) primera 115hk exakt jämt med corollan så den är inte sämre den heller.

oooh ca 9-9,5sek med mätarfart, det klarade jag med min gammla betydligt tyngre sierra 2,0 dohc också, och min nuvarande TUNGA bmw 5 serie klarar det på ganska exakt 10sek så jag är inte impad roll

btw.

min gammla 120hk sierra VS en lättare 140hk japanare
http://www.garaget.org/video/k32zjj3hnu5f

1an ganska jämt, 2an hejdå japanaren wink
Senast redigerat av _Glenne_ (1 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 754 Inlägg
1 november 2008
Senast redigerat av Holiace (1 november 2008)

Jag kan inget om allt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 november 2008
klart en 2,3 turbo går bättre än en 120hk sierra 2,0 dohc... dock tyckte jag det gick rätt segt för att va en 2,3 turbo smile

sen vill jag inte skryta om sierra bara för att jag är ford nörd, men jag vill bara bevisa att japanare inte är det värsta som finns och går bäst.... typ... tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 754 Inlägg
1 november 2008
_Glenne_ skrev:
klart en 2,3 turbo går bättre än en 120hk sierra 2,0 dohc... dock tyckte jag det gick rätt segt för att va en 2,3 turbo smile

Kanske det. Men med ett chip så tongue

_Glenne_ skrev:
sen vill jag inte skryta om sierra bara för att jag är ford nörd, men jag vill bara bevisa att japanare inte är det värsta som finns och går bäst.... typ... tongue

Jo, japsar är inte alltid så snabba. Men ibland så tongue

Jag kan inget om allt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 november 2008
hehe jao, saab turbos brukar ju röra på sig fint, ett chip verkar göra mkt på dom smile

hehe sant, men alla bilar går bra ibland, det jag menade är att ibland så verkar det som att folk tror att alla japanare är muskelpaket, men att gemföra med MIN gammla sierra 2,0 dohc kanske inte är rättvist då den piskade andra sierra 2,0 dohc pga den bearbetade toppen och lite småsaker smile

1 754 Inlägg
1 november 2008
http://www.blocket.se/vi/18754995.htm?ca=11_s

Tysk gokart big_smile Jag vill ha en sån!

Jag kan inget om allt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 november 2008
Holiace skrev:

hehe bmw fälgar tongue

1 754 Inlägg
1 november 2008
_Glenne_ skrev:
Holiace skrev:

hehe bmw fälgar tongue

På tal om BMW. Din 520 är grymt fin.

Jag kan inget om allt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 november 2008
Holiace skrev:
_Glenne_ skrev:
Holiace skrev:

hehe bmw fälgar tongue

På tal om BMW. Din 520 är grymt fin.

hehe man tackar men den har väll sina skönhetsfel, den har ju trots allt några år på nacken tongue

sorry för OT by the way smile

735 Inlägg
1 november 2008
_Glenne_ skrev:
Bla bla bla

Toyota är vettigast, BMW är roligast, alla andra bilar är mellanting. Punkt lol

4 586 Inlägg
1 november 2008
Trådskaparen frågade inte vilken bil som gick bäst. Utan skriv gärna fördelar även nackldelar om dom bilarna du tycker han ska köpa

samt skriv vad man bör titta närmare på vid ett köp
Senast redigerat av jorre83 (2 november 2008)

582 Inlägg
1 november 2008
_Glenne_ skrev:

alltså jag vet inte vad det är för 2.3 turbosar ni kört men min saab 9000 2.3T är allt annat än seg snarare hysterisk och den är orginal 200hk.ligger man i 80-90 och drar på börjar framvagnen dansa för fulla muggar och sen kommer greppet och den skjuter iväg som bara den.blir lika förvånad varje gång

hej

73 Inlägg
1 november 2008
Köp min Honda Accord! För sjutton lappar får du en bil utan avgassystem och höger bakruta, ingen AC och värmen måste justeras med skruvmejsel igenom panelen... Ett klipp! Skynda fynda..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 november 2008
jorre83 skrev:
Trådskaparen frågade inte vilken bil som gick bäst. Utan skriv gärna fördelar även nackldelar om dom bilarna du tycker han ska köpa

samt skriv vad man bör titta närmare på vid ett köp

och att en bil går bra är en nackdel?? njaa inte direkt..

Sök