3309
Sök

bmw 325 e36 spridare passar på en e30 ?

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
som rubriken lyder ? passar e36:ans spridare på en e30 rakt av eller behöver man modifera? och tills stora frågan händer det nå i motorkaraktären ifall man byter ? förutom att den får mer såås wink

744 Inlägg
744 Inlägg
203 Inlägg
1 november 2008
Tror inte de passar, har för mig att spridarna till e36 har lågohm och tvärtom på e30.

21 Inlägg
1 november 2008
passar så sett borde dom göra brukar vara bosch system på dom flesta. men frågan är som sagt om dom e låg eller hög ohm.

744 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
hur kan man mäta ifall dom är hög ohm då ? det är ju bosch så dom passar nog på e30,

14 Inlägg
1 november 2008
kanske svamlar nu men med en ohm-meter, mät mellan stiften och se om det är någon skillnad. om någon annan kommer med ett bättre svar... skit i mig;)

203 Inlägg
3 november 2008
Vad är det du vill uppnå egentligen?
Större spridare så han får mer soppa därav mer hk?

Tyvärr är det inte så enkelt, skaffar du större spridare måste du ha ett anpassat bränslechip. Annars kommer den gå tok för fett, = mindre hästkrafter.

Såg att du hade bytt motor, det finns chip anpassade till dina orginal spridare vilket ska ge ~10hk (vilket jag betvivlar)

Men ifall du vill ha mer hk utan att Turbokonventera då är det byta kolvar, kammar etc som gäller, inte spridare.

Sök