3426
Sök

Bussgods lämnade ut mitt paket gratis trots efterkrav

Hemmasittare
241 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
EDIT:

Det började med att killen mailar och säger att han inte behövde betala för att hämta ut mitt paket jag skicka till han med en luftmassemätare till en Bmw motor (M50B25) som var skickat med efterkrav. Sen påstod han att han skulle betala i alla fall om den funkade som den skulle.

Några dagar senare mailade han igen och sa att han blandat ihop det med några andra paket, det var tydligen inte han som hade hämtat ut paketen innan.

Sen har jag mailat och frågat om han har hämtat paketet och det har han säger han, men jag har inte fått några pengar ännu.
Senast redigerat av C-Douglas (12 november 2008)

2 924 Inlägg
1 november 2008
Ring Bussgods på måndag och förklara direkt!

~ Life is short, have FUN! ~

Moderator+
1 081 Inlägg
1 november 2008
Är lappen ifylld korrekt? Har själv varit bussgodombud och vet hur illa fraktsedlarna ofta var ifyllda, nu säger jag inte att din var det men...

Bussgods är en smart idé, dock sällan väl genomförd kan man sammanfatta det hela med. (Jag skulle aldrig vilja arbeta på en plats som var ombud för bussgod igen)

Vem jag?

Hemmasittare
241 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Man ska kryssa i en ruta för "bankkonto, PG eller BG" och den är ej ikryssad. Men det borde inte hindra dom från att få in 650 kr i deras kassa. Det är väl om dom ska administrera detta senare som kan få problem med vart pengarna ska. Om dom då väntar ett tag så lär jag höra av mig och fråga vart mina pengar är, och då kan dom förklara varför pengarna inte kommit in och be om rätt uppgifter eller dyligt. Dock tror jag inget PG eller BG nummer är längre än 8 siffor, så det är uppenbart att det är ett kontonummer, men det kan vara väldigt svårt att lista ut kanske, hmm. "Inlämnat datum" samt "antal kollin" var heller ej ifyllt, men det ser jag som irrelevant också.

Jag får väl ta en kopia på fraktsedeln och skicka till dom.
Senast redigerat av C-Douglas (1 november 2008)

12 086 Inlägg
1 november 2008
Redbull skrev:
Är lappen ifylld korrekt? Har själv varit bussgodombud och vet hur illa fraktsedlarna ofta var ifyllda, nu säger jag inte att din var det men...

Bussgods är en smart idé, dock sällan väl genomförd kan man sammanfatta det hela med. (Jag skulle aldrig vilja arbeta på en plats som var ombud för bussgod igen)

Jag håller med dig, bussgodsideen verkar vettig. Men stationerna där man hämtar och lämnar paketen är ju förjävliga på många ställen. Verkligen den här "jag skiter i vilket" mentaliteten.

Hemmasittare
241 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Är det nån som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan man får sina pengar från bussgods? Tror att killen har hämtat ut paketet för en vecka sen eller nått. Börjar undra om jag blivit blåst ändå. Om han nu lyckats plockat ut paketet utan att betala så borde väl bussgods stå för ersättningen?
Senast redigerat av C-Douglas (12 november 2008)

Muttley
13 november 2008
du är nog inte den enda som har problem med bussgods.

jag hatar bussgods och säkerligen norrlänningen som skickade paketet till mig.

han lade paketet på bussgods ,, jag väntade 3 veckor, mailade norrlänningen och han ringde bussgods och då hade de inte kommit iväg.  efter totalt 8 veckor från då jag hade beställt paketet av han så har de ännu inte kommit fram, och då hade paketet legat i hässleholm men idioterna hade inte skickat ut själva lappen så jag kunde hämta det. så bussgods fick vara snälla och frakta tillbaka de gratis då jag inte ville ha paketet längre.

så ALDRIG bussgods mer.
posten är mer pålitlig här.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 november 2008
har handlat rätt möe prylar genom bussguds och aldrig varit några problem för mig smile

huh?
10 427 Inlägg
13 november 2008
När jag får grejer till Bussgods i Falun (med eller utan efterkrav) så brukar dom fråga mig om
det var nån betalning på paketet. Kanske ska pröva att säga 'nej' nångång när det är med
efterkrav bara för skojs skull. Känns lite sådär.
Då är faktiskt låtsas-posten vettigare med legitimationskontroller och grejer.

2 Inlägg
19 maj 2009
Våran familj kommer då ALDRIG att anlita Bussgods att skicka grejer med mera. För några år sedan råkade min son ut för detta. Han skulle sälja sina billjuds grejer - lämnade in dom på Bussgods i Sundsvall för vidare transport till köparen. Köparen fick fraktsedel numret - paketet lämnade dock aldrig  Sundsvall visade det sig.
Grejerna dök upp på MDS i Sundsvall, varpå polisen kontaktades. Eftersom sonen höll på att tävla på billjuds tävlingar och dessa var ett av fåtal exemplar i Sverige rådde det inget tvivel om vems dom var.
Dom hade helt enkelt blivit stulen på Bussgods, trots att han hade alla papprena i handen så fick han vackert vänta på sina pengar i ett halvår från Bussgods försäkringsbolag. DÅLIGT !!!mad

NU har det hänt igen trots att jag skickade iväg mitt paket som ett efterkravspaket, jag upplevde inte köparen som riktigt seriös så tyckte jag att det här kändes rätt tryggt.
NU lämnades paketet ut av ett Bussgods ombud UTAN att ha blivit utlöst med pengarna som stod på efterkravet ??!!, nu finns ju sadeln kvar men inte i samma skick tydligen som när jag skickade iväg den. Detta efter att Bussgods granskat bilderna som jag mailat till dom jämfört med dom som ombudet har tagit på den nu. Ombudet hjälpte henne bara att öppna paketet, men påstår att sadeln aldrig lämnade stället.
Jag försökte att få tag på tjejen, förgäves den dagen sadeln kommit ner dit. Hon skickade ett sms att hon inte hade hunnit att hämta den men att hon skulle hämta den på måndag. MEN det visade sig att hon varit hos ombudet (på fredag) samma dag som jag försökte att få tag på henne ??!!
Det Bussgods har erbjudit mig var att stå för frakt - och efterkravsavgiften. Hon behövde inte ens betala returfrakten??!! det är den som dom så storartat ska bjuda mig på ??!!
Jag tycker det hela verkar lite skumt, som sagt var det kommer aldrig att skickas en endaste liten grej med Bussgods mera ifrån oss.mad

Egenföretagare
999 Inlägg
19 maj 2009
Tråkigt, men jag har nog skickat ett hundratal paket med bussgods och aldrig haft problem!
Mest på Bussgods i Borås & Jönköping, där är dom skit-trevliga.

Du har väl en kopia på din fraktsedel, bara att gå ner till bussgods och kräva dina pengar.
Tiden för utbetalning kan variera från några dagar till 2 veckor..

snel hest
152 Inlägg
19 maj 2009
weeeman skrev:
Tråkigt, men jag har nog skickat ett hundratal paket med bussgods och aldrig haft problem!
Mest på Bussgods i Borås & Jönköping, där är dom skit-trevliga.

Du har väl en kopia på din fraktsedel, bara att gå ner till bussgods och kräva dina pengar.
Tiden för utbetalning kan variera från några dagar till 2 veckor..

Bussgods borås är jävligt bra att ha o göra med...Alla gånger ja skickat och fått grejer skickade till mig så har de vart trevliga, tillmötesgående och det har inte vart några problem!smile (tagit 2-3 dagar att skicka vart i sverige det än är)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 maj 2009
Jag brukar sitta och kolla på hur bussgods handskas med sina paket. och vore jag er skulle jag aldrig skicka ngt med dom. Jag har vittnat en "paket-kastar tävling" Där målet var en aliminiumkorg som dom drog alla saker in på stationen med....

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

underordnad allfixare
696 Inlägg
19 maj 2009
har haft mycket att göra med bussgods både i Bollnäs och Umeå och där är dom grymt trevlig och alltid har allt funkar klockrent.. klart som fan det finns ombud som skiter o allt men det finns det även folk på posten som gör

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

huh?
10 427 Inlägg
19 maj 2009
LeafBox skrev:
Jag brukar sitta och kolla på hur bussgods handskas med sina paket. och vore jag er skulle jag aldrig skicka ngt med dom. Jag har vittnat en "paket-kastar tävling" Där målet var en aliminiumkorg som dom drog alla saker in på stationen med....

Har också noterat lite lustig hantering, inkastning av paket i bussar osv.

KHRacing
20 maj 2009
C-Douglas skrev:
Man ska kryssa i en ruta för "bankkonto, PG eller BG" och den är ej ikryssad. Men det borde inte hindra dom från att få in 650 kr i deras kassa. Det är väl om dom ska administrera detta senare som kan få problem med vart pengarna ska. Om dom då väntar ett tag så lär jag höra av mig och fråga vart mina pengar är, och då kan dom förklara varför pengarna inte kommit in och be om rätt uppgifter eller dyligt. Dock tror jag inget PG eller BG nummer är längre än 8 siffor, så det är uppenbart att det är ett kontonummer, men det kan vara väldigt svårt att lista ut kanske, hmm. "Inlämnat datum" samt "antal kollin" var heller ej ifyllt, men det ser jag som irrelevant också.

Jag får väl ta en kopia på fraktsedeln och skicka till dom.

du skriver ju själv här ovan att du EJ kryssat i rätt ruta, varför beklagar du då dig för ?

Du har dig själv att skylla om du ej gjort rätt.

-utan 940
1 728 Inlägg
20 maj 2009
Är detta en allmän klagotråd för Bussgods? Isåfall har jag ett bidrag:
Jag köpte en nån bilgrej, kommer inte ihåg vad men säljaren skrev en siffra fel i mitt mobilnummer så de på Bussgods kunde inte telefonavisera mig. De hade min adress men istället för att gå in på eniro och kolla upp mitt nummer skickade de tillbaka paketet till avsändaren så han åkte på dubbel frakt.

672 Inlägg
20 maj 2009
Aldrig själv haft några problem... men man undrar ju vad efterkravet har för funktion igentligen.

För säljaren är de ju alltid bra för dem får ju pengarna vilket fall även, om den är en tegelsten ist för en bilstereo.

Bussgods har ju inget med ev "pengartillbaka" att göra... de får man ta med säljaren vilket fall, förstår inte vistsen med efterkrav då?

Själv säljer ja bara prylar mot slant på kontot...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 maj 2009
jag har då aldrig haft något problem med bussgods.
headers, kompletta bromsar, 4st fälgar (!) har alla kommit fram oskadade.
visst, kanske lite tungt att kasta runt med men ändå.

är det efterkrav så har dem alltid känt till det, plus att dem frågar om legitimation och allting.

funkar helt klart på bussgods i västerås iallafall.

712 Inlägg
21 maj 2009
JapMax skrev:
Jag håller med dig, bussgodsideen verkar vettig. Men stationerna där man hämtar och lämnar paketen är ju förjävliga på många ställen. Verkligen den här "jag skiter i vilket" mentaliteten.

Instämmer.. pga av kassa öppentider brukar jag ibland få åka till annan ort för att få tag i ett ombud på en mack.
Visst tjejen i kassan var fruktansvärt söt.. men när hon inte ens hade några fraksedlar liggandes blir man ju rätt så trött. Som tur var hade jag en liggandes i bilen

Ang. TS så får vi väl hoppas att köparen vill göra rätt för sig

Sök