Våran familj kommer då ALDRIG att anlita Bussgods att skicka grejer med mera. För några år sedan råkade min son ut för detta. Han skulle sälja sina billjuds grejer - lämnade in dom på Bussgods i Sundsvall för vidare transport till köparen. Köparen fick fraktsedel numret - paketet lämnade dock aldrig Sundsvall visade det sig.
Grejerna dök upp på MDS i Sundsvall, varpå polisen kontaktades. Eftersom sonen höll på att tävla på billjuds tävlingar och dessa var ett av fåtal exemplar i Sverige rådde det inget tvivel om vems dom var.
Dom hade helt enkelt blivit stulen på Bussgods, trots att han hade alla papprena i handen så fick han vackert vänta på sina pengar i ett halvår från Bussgods försäkringsbolag. DÅLIGT !!!
NU har det hänt igen trots att jag skickade iväg mitt paket som ett efterkravspaket, jag upplevde inte köparen som riktigt seriös så tyckte jag att det här kändes rätt tryggt.
NU lämnades paketet ut av ett Bussgods ombud UTAN att ha blivit utlöst med pengarna som stod på efterkravet ??!!, nu finns ju sadeln kvar men inte i samma skick tydligen som när jag skickade iväg den. Detta efter att Bussgods granskat bilderna som jag mailat till dom jämfört med dom som ombudet har tagit på den nu. Ombudet hjälpte henne bara att öppna paketet, men påstår att sadeln aldrig lämnade stället.
Jag försökte att få tag på tjejen, förgäves den dagen sadeln kommit ner dit. Hon skickade ett sms att hon inte hade hunnit att hämta den men att hon skulle hämta den på måndag. MEN det visade sig att hon varit hos ombudet (på fredag) samma dag som jag försökte att få tag på henne ??!!
Det Bussgods har erbjudit mig var att stå för frakt - och efterkravsavgiften. Hon behövde inte ens betala returfrakten??!! det är den som dom så storartat ska bjuda mig på ??!!
Jag tycker det hela verkar lite skumt, som sagt var det kommer aldrig att skickas en endaste liten grej med Bussgods mera ifrån oss.