Det är så att jag har en dålig baklucka som inte vill låsa sig riktigt. Så ja kom ner fär några timmar sen för att åka till garaget o greja lite, men ja märkte väldigt snabbt att centra låset o fjäran funkade inte. tryckte lite hårdare på fjäran men inget hände, jaha tänkte jag o funderare på vad som hade dragit ström dessa två dygnen som den ar ståt. Kände på bakluckan om den var "klapp" jo så var det. kollade in o såg lampan lös svagt. fan tänkte jag och började o få in nyckeln i dörren. MEN, får inte i nyckeln i kolven, det har varit problem att få in den ett tag men inte så här. men då testar jag anda sidan och märkte att det inte var huvud nyckeln jag har, den som jag har passar bara i förrar dörren (den som man inte få in nyckeln i). har bara den här nyckeln!
och här står jag utlåst från bilen utan någon gnutta störm i. hur i helvete fixsar jag detta?
och inte bara det så har jag alla mina verktyg o massa shit som jag vill ha de närmaste dagarna:P
940s wire kan man ju rycka i om man har tillräckligt lång arm, men går det på 850 ?
den va bra... du kan testa detta knepet.. skruva loss reg skylt lampan (eller lampan i bagaget) o koppla de på batteriet.. så får du ström i bilen.. sen kan du öppna på fjärr enkelt
jo jag har också tänkt på samma spår, men vill inte bräna något smal kabel eller något sånt.. det mest går ju in i någon typ av databox.
kompisen hade samma problem.. men detta va ju en bmw 523 98a bmw sa att de enda sättet o öppna bilen va på detta.. så han öppnade bilen på reg lampan...
den va bra... du kan testa detta knepet.. skruva loss reg skylt lampan (eller lampan i bagaget) o koppla de på batteriet.. så får du ström i bilen.. sen kan du öppna på fjärr enkelt
Hehe, precis så fick jag göra med min gamla BMW 525. Är ju inte mekaniskt lås på förardörren och batteriet var dött så jag fick öppna bagagen och koppla på ett batteri på belysningen där.
har absolut inget vettigt att tillägga förutom att polarns lumpare kompis gjorde en liknande dum grejj... han hade dåligt batteri i sin bil så han åkte och köpte en sån dära "batteri-booster" och la den i bakluckan... när han sedan skulle åka hem på permis på fredagen så var det självklart slut på batterier i bilen... och ja luckan kunde endast öppnas med centrallåset
haha, jadu detta låter inte så bra, men vet att på fordar så kan man sätta en kil i övre kanten av tex förardörren o sedan fiska till låsknappen;P annars har ja nog inte så mkt o lägga till ;P lycka till (:
YES jag fixsat! Jag vart lite för arg så jag stopade in nyckeln så långt det fick och tog sats säkert typ 28m och kom i en ruskig fart och gjorde chop karate spark på nyckeln så den flög in i nyckel hålet, och då gick det en karate spark är det som behövs ibland på volvo.
YES jag fixsat! Jag vart lite för arg så jag stopade in nyckeln så långt det fick och tog sats säkert typ 28m och kom i en ruskig fart och gjorde chop karate spark på nyckeln så den flög in i nyckel hålet, och då gick det en karate spark är det som behövs ibland på volvo.