2271
Sök

Dansbandskampen

363 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Kollar ni på Dansbandskampen på tv???
Jag har Larz kristerz som mina favoriter och jag hoppas dom vinner allt..
www.larzkristerz.com
Senast redigerat av GTIEXTREME (2 november 2008)

1 079 Inlägg
2 november 2008
Haha jajamänsan! Visst såg man det! tongue

SCOTTS!!! <3 Hehe de är ju från stan och man vet vilka de är (sångaren/gitarristen är en gammel polares storebrorsa)!
Senast redigerat av Syst3m (2 november 2008)

7 120 Inlägg
2 november 2008
Tittar verkligen folk på det?

1 079 Inlägg
2 november 2008
Aerodynamik skrev:

Jag gör det bara för att Scotts é med. Annars skulle jag aldrig göra det tongue

DKW
197 Inlägg
2 november 2008
Aerodynamik skrev:

Tydligen lol Tragiskt nog så visas de bara mer å mer skit på tv:P

Häst
1 099 Inlägg
2 november 2008
zerostyle skrev:
Aerodynamik skrev:

Tydligen lol Tragiskt nog så visas de bara mer å mer skit på tv:P

Så sant.. roll
Uscha.

Btw, fel forumdel kanske?
Senast redigerat av DoT (2 november 2008)

Än är inte den sista idioten född..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 november 2008
Jag såg ungefär halva första avsnittet eftersom en jag jobbar med var med, jobbar tillsammans med Robin Selg ifrån Kändiz så jag kollade på programmet tills dom åkte ut iaf.

Tycker synd om Elise (sångerskan i Kändis) eftersom detta var hennes första riktiga framträdande och man såg ju hur nervös hon var men det värsta är ju att jag har hört henne sjunga "live" och hon sjunger riktigt bra men hon är ju inte van vid live-tv och 1½ miljon blickar på sig så då gick det som det gick.

Och rent allmänt om programmet:

Vad är det för j-la larv att dom ska dra en massa pop- och rocklåtar ??  det är väl FFS Dansbandskampen och inte "Nya Melodifestivalen".

Att dom sen bara får framföra en låt, sen röstning och sen en låt till och ny röstning fattar jag mig inte riktigt på heller. Varför inte bara låta alla framföra en låt var, efter det den riktiga dansbandslåten och SEN röstar man. Så som det var nu var det ju inte rättvist för fem öre.
Senast redigerat av TBOC_Razor (2 november 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 november 2008
Då får ju inte SVT in maximalt med pengar?

Får jag för mig att se dansband åker jag väl till en dansbana och ser på dansband och dansar? :S

Mästare
2 947 Inlägg
2 november 2008
Med Settman som programledare är det klart man glor på det, för det går väl ändå inget annat vid den tiden? roll.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Avstängd
18 Inlägg
2 november 2008
geek varning?

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"

Yrkesförare
1 073 Inlägg
2 november 2008
Spelar ingen roll hur mycket dom än tävlar. Sveriges bästa dansband kommer alltid vara:

LASSE STEFANZ cool

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 november 2008
Tega skrev:
Spelar ingen roll hur mycket dom än tävlar. Sveriges bästa dansband kommer alltid vara:

LASSE STEFANZ cool

helt rätt big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

40 Inlägg
3 november 2008
Självklart håller man ju på Larz Kristerz, ingen tvekan om saken smile Men jag är inte så insatt, vad är skillnaden mellan ett modernt dansband och ett coverband? Säger inte att scotts är dåliga, för dem e verkligen skitbra.. men dansband? Skulle jag ställa mig på scen å dra av en låt exakt som orginalet låter så skulle nog inte många kalla de för dansband, snarare coverband.. Nu kommer jag ju aldrig ställa mig på en scen, men ni förstår nog vad jag menar smile

JessieJames

5 710 Inlägg
3 november 2008
Flyttar till rätt forum......

mvh Moderatorn

MVH Jonas
..............

putte-p
3 november 2008
Det är fantastiskt bra humor. Det är människor i bla cowboyhattar lackbyxor västar håriga bringor etc. Jag är dock kluven till att dansband får utrymme i tv. Å andra sidan är humorn serverad på ett guldfat. Det är bara att luta sig tillbaka och matas av eländet!

4 554 Inlägg
3 november 2008
iden är inget fel med alls men har en del brister,  man försöker kombinera modern dansband med mogen dansband gud vet hur många pensionärer de finns i landet men nånting säger mig att ett mogendansband kommer vinna tack vare dett. och större delen av de yngre som nu gillar dansband är ute och dansar vid just den programtiden då de flesta dansställen för modern dans är mellan 9 och 1 alt 8-12 detta gör att de blir en brist till. många moderna kanonband som finns kan inte vara med eftersom det är på samma tid dom spelar på uteställen och tro mig, svensk dans är större än någonsin och de minsar inte, även danssporten är grymt stor och för er som inte har så bra koll så är sverige ett av de bätte länderna när de gäller danser som bugg boogie och lindy

4 637 Inlägg
5 november 2008
GTIEXTREME skrev:
Kollar ni på Dansbandskampen på tv???
Jag har Larz kristerz som mina favoriter och jag hoppas dom vinner allt..
www.larzkristerz.com

De är som ett dansband, ser ut som ett dansband och låter som ett dansband och är dessutom bättre än de flesta dansband. Larz Krizterz är bäst hitills, t o m namnet på gruppen låter helrätt!

Hoppas de där Scotts åker ut, de är bara där för att göra reklam för sitt trista popband, de hatar säkert dansband. De kopierar andra artister rakt av, har trista kläder och är både stela och opersonliga när de uppträder. Men de vinner säkert för de flesta som ser på detta och ringer och röstar är kvinnor som tycker att de är sååå söta och eftersom de flesta föredrar pop framför dansband så är det här det alternativet de röstar på även fast det är fel att göra det i en sådan här tävling.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
5 november 2008
Seriöst? Dansbandskampen? HAH!
När går programmet, detta vill man ju inte missa iaf !

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

4 637 Inlägg
9 november 2008
Waho skrev:

SVT1 fredagar 20.00.lol

Häst
1 099 Inlägg
10 november 2008
EmilHammarlund skrev:
Waho skrev:

SVT1 fredagar 20.00.lol

Tack för varningen! tongue

Än är inte den sista idioten född..

Sök