Jag kan inte bestämma mig, för idag
Jag tillhör de som är mkt känsliga för yttre påverkan, tex ser jag 500hk vill jag ha det, ser jag 20" krom vill jag hade. Jag försöker va realist sågott de går utöver det.
Till saken..
Jag har gått i båda tankarna att kompressormata min 540 och att gå upp i storlek på fälgarna, jag har inte råd med båda, vad ska jag göra?
Jag tänker såhär, jag måste ha bilen minst ett år till då jag lagt ner så mkt pengar på den. Och jag tänkeri nte åka ett helt år med en bil utan att göra något kul med den
Sen tror jag även jag kan få lite mer för bilen om de sitter kompressor på den, tänker jag rätt?
En 540 E34 är inte värd ett skit idag, jag får aldrig tillbax änns hälften vad jag lagt ut på den. Med kompressor kanske jag får ut lite mer.
Stora fälgar är ganska simpelt och inte svårdefinierat, 20" 10" breda bak.. de va det, ca 20K.
Kompressor har jag tänkt liten pump Eaton M90, egenbyggt insug, Ingen IC, lågt ladd; 0.3-0.5 med betoning på bra tryck i botten. Orginal spridare ev ett par extraspridare, piggybackstyrning. Vi pratar ca 10-12K
Kompressorn kommer alltså sitta på (läs över) motorn, med original BMW kåpa över, det kommer knapp synas.
Vad säger ni? lr rättare sagt, vad är rimligast.