2900
Sök

Fråga ang en Renault Clio 1,4 ?? Sambons bil går som ett ars**.... HJÄLP !!!!

44 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Tjena, sambon har problem med sin Renault Clio 1,4 av årsmodell 1999.

TILL PROBLEMET:

Bilen startar utan problem, men när man skall göra ett gaspådrag så kommer man inte upp i mer än ca 2500 varv på varvmätaren. Bilen är orkeslös. Man har tur om man kommer upp i 70 knutar.

Jag har fått en del förslag på vad som kan vara felet men jag vill kolla med er som verkligen kan. Har ni nåt förslag på vad som kan vara fel ???

En del tror att det kan vara ett igensatt avgasrör. Kan det vara möjligt ??

Jag kanske ska berätta att bilen går korta sträckor när den väl går.

Hoppas det finns nån som kan komma med förslag på vad felet kan vara. smile

Peppa

Såå där jaa...stiligt värre...

10 287 Inlägg
4 november 2008
Ja. Det och ca femtioelva andra anledningar. Fruktansvärt svårt att leka bilverkstad på internet med sådana här allmänna symptom.
Prova med bilverkstad IRL.

/Göran

MrPeppa skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

44 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Ja. Det och ca femtioelva andra anledningar. Fruktansvärt svårt att leka bilverkstad på internet med sådana här allmänna symptom.

/Göran

MrPeppa skrev:

Tjena Göran, klart jag förstår att det är svårt att "leka bilverkstad" på nätet, men det var inte det svaret jag ville ha.

Då kan alla lägga ner sina frågor om fel osv.... Jag trodde forumet var till för frågor och diskutioner kring ev fel.....eller ?? Bara en fråga.

Tack ändå för att du svarade...

Mvh Peppa

392 Inlägg
4 november 2008
Sharky skrev:

/Göran

MrPeppa skrev:

Trött jag blir på sånna här svar. Killen bad snällt om hjälp och vill bara ha svar på sin fråga.
Du kanske inte menade illa med ditt svar, men så som du formulerar det låter så förb-nat otrevligt och precis som han sa, det var inte det svaret han ville ha.

Killen kanske inte är så hajj på motorer att han inte vet att det kan finnas femtioelva andra anledningar.
vad vet jag,,

/ seamp

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

10 287 Inlägg
4 november 2008
Absolut.

Men det är alldeles för lite information för att man skall kunna göra en vettig gissning. Som det är nu kan man gissa på i princip allt från igensatt bränslefilter till felkuggad kam.
Och både du som frågar och vi på forumet som gör vad vi kan för att svara blir frustrerade.

Om du inte kan göra någon slags mera djupgående analys så är rekommendationen att åka till en bilverkstad och åtminstone få dom att läsa ut felkoder.

/Göran

MrPeppa skrev:
Jag trodde forumet var till för frågor och diskutioner kring ev fel.....eller ?? Bara en fråga.

(Groucho Marx).

44 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Nån ADMIN kanske kan ta bort denna tråd så fixar jag problemet på annat håll !!!

// Peppa

7 100 Inlägg
4 november 2008
en gissning,men kanske luftfiltret är igensatt?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

10 287 Inlägg
4 november 2008
Jag svarade måhända väl kort men det var inget illa menat. Med den lilla information kan det vara i princip vad som helst och om han inte kan ge mera info så är det enda vettiga att besöka en verkstad och få en analys.

/Göran

sEAMP skrev:
Trött jag blir på sånna här svar. Killen bad snällt om hjälp och vill bara ha svar på sin fråga.
Du kanske inte menade illa med ditt svar, men så som du formulerar det låter så förb-nat otrevligt och precis som han sa, det var inte det svaret han ville ha.

Killen kanske inte är så hajj på motorer att han inte vet att det kan finnas femtioelva andra anledningar.
vad vet jag,,

/ seamp

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
4 november 2008
Jag försöker bara berätta vad som är vettigaste sättet för dig att lösa problemet om du inte kan ge mera info än du har gett.
Du kan få tjugo tips säkert men om du skall gå igenom alla och kolla så har du dels problemet att det kommer att ta rejält med tid, kräva en hel del kunskap för vissa saker och kräva att du kan sålla bland tipsen för att inte leta efter fel saker.

Bränslepump, bränslefilter,  luftmassemätare, luftfilter, tändstift, felkuggad kam, igensatt avgassystem (=trasig kat), EMS i limp-home mode, .......

/Göran

MrPeppa skrev:
Nån ADMIN kanske kan ta bort denna tråd så fixar jag problemet på annat håll !!!

// Peppa

(Groucho Marx).

Sök