3577
Sök

Måste man ha återcirkulerande-Dump om man har mekaniskt insprut (Volvo).

53 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
#1
Måste man ha återcirkulerande-Dump om man har mekaniskt insprut (Volvo). Eller kan man ha öppen?


67 Inlägg
4 november 2008
#2
rätt så säker på att de bara är på motorer utan lmm som man kan använda öppen dump rätta mig om jag har fel


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 november 2008
#3
nilsson_racing skrev:
rätt så säker på att de bara är på motorer utan lmm som man kan använda öppen dump rätta mig om jag har fel

de går ju på dem som har lmm med men den kommer ju få fel blandning. men på mekanisk ska de väl gå hur fint som helst antar ja?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

53 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
#4
Tackar som fän smile då ska jag holka i den största öppna jag hittar då big_smile


Allt i allo
358 Inlägg
4 november 2008
#5
värdelöst att stoppa i en dump som är för stor.

De é nice !

53 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
#6
Ramneborg skrev:
värdelöst att stoppa i en dump som är för stor.

Varför? om det inte blir bättre eller sämre så spelar det väl ingen roll?


_______________________Den med störst dump när Han dör, VINNER!_____________________________


Avstängd
962 Inlägg
4 november 2008
#7
patrikhornfeldt skrev:
nilsson_racing skrev:
rätt så säker på att de bara är på motorer utan lmm som man kan använda öppen dump rätta mig om jag har fel

de går ju på dem som har lmm med men den kommer ju få fel blandning. men på mekanisk ska de väl gå hur fint som helst antar ja?

Den får ju bara lite extra bränsle när man släpper gasen, alltså inget stot problem.

edit: med lmm alltså...
Senast redigerat av prodrive (4 november 2008)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 november 2008
#8
prodrive skrev:
patrikhornfeldt skrev:
nilsson_racing skrev:
rätt så säker på att de bara är på motorer utan lmm som man kan använda öppen dump rätta mig om jag har fel

de går ju på dem som har lmm med men den kommer ju få fel blandning. men på mekanisk ska de väl gå hur fint som helst antar ja?

Den får ju bara lite extra bränsle när man släpper gasen, alltså inget stot problem.

edit: med lmm alltså...

jo, de var det ja menade också. att de är fullt möjligt att köra med det, men de är inte optimalt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Bilmekaniker
199 Inlägg
4 november 2008
#9
Öppen dump funkar inte så bra ihop med mekaniskt sprut...

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 november 2008
#10
Saab_Emil skrev:
Öppen dump funkar inte så bra ihop med mekaniskt sprut...

Tänker du förklara varför tongue ?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

67 Inlägg
4 november 2008
#11
prodrive skrev:
patrikhornfeldt skrev:
nilsson_racing skrev:
rätt så säker på att de bara är på motorer utan lmm som man kan använda öppen dump rätta mig om jag har fel

de går ju på dem som har lmm med men den kommer ju få fel blandning. men på mekanisk ska de väl gå hur fint som helst antar ja?

Den får ju bara lite extra bränsle när man släpper gasen, alltså inget stot problem.

edit: med lmm alltså...

jo de e klart de går å köra om man har elektrisk sprut men har hört om folk som fått problem när dom monterat öppen dump på motorer med lmm ja vill ju inte råda folk att skapa problem åt sig själva


Bilmekaniker
199 Inlägg
4 november 2008
#12
Jag antar att det är k-jetronik du menar. Och där används en luftmängdmätare för att mäta upp luften som används. med andra ord kommer du får samma problem som med en LMM. Motorn kommer gå för fett och du kommer få problem med tomgång. Tro mig jag har provat smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
4 november 2008
#13
Saab_Emil skrev:
Jag antar att det är k-jetronik du menar. Och där används en luftmängdmätare för att mäta upp luften som används. med andra ord kommer du får samma problem som med en LMM. Motorn kommer gå för fett och du kommer få problem med tomgång. Tro mig jag har provat smile

Så där ja, nu fick man lära sej lite igen smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Avstängd
962 Inlägg
4 november 2008
#14
nilsson_racing skrev:
prodrive skrev:
patrikhornfeldt skrev:

de går ju på dem som har lmm med men den kommer ju få fel blandning. men på mekanisk ska de väl gå hur fint som helst antar ja?

Den får ju bara lite extra bränsle när man släpper gasen, alltså inget stot problem.

edit: med lmm alltså...

jo de e klart de går å köra om man har elektrisk sprut men har hört om folk som fått problem när dom monterat öppen dump på motorer med lmm ja vill ju inte råda folk att skapa problem åt sig själva

Det största problemet man kan få är väll att det eldar lite i asgasröret, det kan skada katten. Det löser man genom att köra utan kat smile

73 Inlägg
4 november 2008
#15
jag hade öppen dump på min volvo med k-jet och den fungerade hyr bra som heslt!


1 798 Inlägg
5 november 2008
#16
Det går utmärkt att ha en öppen ventil på k-jet, dessa fettar på ordentligt ändå så denna ev extramängd soppa som kommer är försumbar.


67 Inlägg
26 april 2009
#17
prodrive skrev:
nilsson_racing skrev:
prodrive skrev:

Den får ju bara lite extra bränsle när man släpper gasen, alltså inget stot problem.

edit: med lmm alltså...

jo de e klart de går å köra om man har elektrisk sprut men har hört om folk som fått problem när dom monterat öppen dump på motorer med lmm ja vill ju inte råda folk att skapa problem åt sig själva

Det största problemet man kan få är väll att det eldar lite i asgasröret, det kan skada katten. Det löser man genom att köra utan kat smile

du kan skada lmm också kör inte med öppen dump om du inte har råd att byta lmm eller kat eller båda


Avstängd
962 Inlägg
26 april 2009
#18
nilsson_racing skrev:
prodrive skrev:
nilsson_racing skrev:

jo de e klart de går å köra om man har elektrisk sprut men har hört om folk som fått problem när dom monterat öppen dump på motorer med lmm ja vill ju inte råda folk att skapa problem åt sig själva

Det största problemet man kan få är väll att det eldar lite i asgasröret, det kan skada katten. Det löser man genom att köra utan kat smile

du kan skada lmm också kör inte med öppen dump om du inte har råd att byta lmm eller kat eller båda

Öhm, jag har mycket svårt att tänka mig att luftmassemätaren kan ta skada, den mäter lixom bara hur mycket luft motorn tar in... Dessutom sitter returen från dumpen efter lmm, iaf på min bil... Du tänker säkert på öppet luftfilter va?

1 688 Inlägg
26 april 2009
#19
Testade just med öppen dump på min Audi, den gillade det inte alls.
Gick fett, blev ett moln av soppa bakom bilen när man släppt gasen efter man varvat ur den.
Sen fick den ingen tomgång heller, och dom få gångerna den hade tomgång dippade den ner så den nästan dog för att sen gasa till å hamnar på 1300 varv för att sen gå ner för att dö. Rätt jobbigt med andra ord. Dom flesta gångerna dog den bara.

Köpte mig en Forge återcirkulerande istället, tätad med massa o-ringar och grejjer, funkar kallas! smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Avstängd
962 Inlägg
26 april 2009
#20
Losgard skrev:
Testade just med öppen dump på min Audi, den gillade det inte alls.
Gick fett, blev ett moln av soppa bakom bilen när man släppt gasen efter man varvat ur den.
Sen fick den ingen tomgång heller, och dom få gångerna den hade tomgång dippade den ner så den nästan dog för att sen gasa till å hamnar på 1300 varv för att sen gå ner för att dö. Rätt jobbigt med andra ord. Dom flesta gångerna dog den bara.

Köpte mig en Forge återcirkulerande istället, tätad med massa o-ringar och grejjer, funkar kallas! smile

Herregud... Tomgången har ingenting med om dumpen är öppen eller inte att göra, tänk till lite snälla nån... Dumpen är ju stängd i alla lägen förutom när den ska släppa laddtrycket vilket sker när man släpper gasen när man har laddtryck, det är endast då öppen dump eller inte gör någon skillnad. Dessutom är det inget farligt att motorn går fett, kolla bara tävlingsbilar, bränslet kyler...

Sen kan det ju vara din dump som är defekt eller felinställd så att den läcker hela tiden..


Sök