2623
Sök

Nissan 200sx s13.Projekt.Nu fungerar bilen igen=)

542 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
mickius skrev:
5 liter färg till ett kjolpaket yikes

tror inte de går åt så mycket.

på en moped så sprutar du ju typ 50% ut i luften eller nått liknande de gör du inte på ett kjolpaket.

o med den ränkningen skulle de väl gå åt 15 liter till en hel bil ungefär? man räknar oftast kvadratmeter när man lackar om!

Jaha okej tackar så mycket då får jag ringa o beställa de imorgon=)

Japs :)
775 Inlägg
12 januari 2009
ja ca en 0.5l så köp 1l för säkerhets skull.

4 670 Inlägg
12 januari 2009
Westberg skrev:
ja ca en 0.5l så köp 1l för säkerhets skull.

var ja inte helt ute o cyklade wink va länge sen ja höll på med lackering o nu för tiden är de väl bara vattenfärg som gäller?

542 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Tack så mycket tacksam för svaren då får de bli 1 liter=)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 januari 2009
Koddas : snygga bak lysen som du har köpt på sidan 14

Nissan Silvia

542 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
s12 skrev:
Koddas : snygga bak lysen som du har köpt på sidan 14

Om du läser texten till bilden så ser du att jag inte har köpt dom men kanske ska=)

We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
13 januari 2009
mickius skrev:

på en moped så sprutar du ju typ 50% ut i luften eller nått liknande de gör du inte på ett kjolpaket.

o med den ränkningen skulle de väl gå åt 15 liter till en hel bil ungefär? man räknar oftast kvadratmeter när man lackar om!

Kommer inte ihåg hur mycket grund ja hade på mitt uras drift kitt på min förra s13 men straxt under litern om ja inte är helt ute o cyklar! tror de va 0,7 el 0,8 till 2 lager

tror de går åt 4-5 liter till en normalstor bil färdigblandad färg ungefär rätta mig om jag har fel

men ska du lacka kittet skälv? är du van o spruta? en ovan lackerare gör av med mycket mera färg en än dom är van o göra de!

Men som sagt rätta mig om ja e ute o cyklar nu! men skulle gissa på 1-1,2 liter grund 2 lager sen ska du ha lacken blir väl nått liknande o sen vet i fan hur mycket klarlack de blir

Då menar jag färdig färg!

Okej,sorry. En polare som lackade sin moped behövde 1 liter färg nämligen.

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

542 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Railow skrev:
mickius skrev:

Kommer inte ihåg hur mycket grund ja hade på mitt uras drift kitt på min förra s13 men straxt under litern om ja inte är helt ute o cyklar! tror de va 0,7 el 0,8 till 2 lager

tror de går åt 4-5 liter till en normalstor bil färdigblandad färg ungefär rätta mig om jag har fel

men ska du lacka kittet skälv? är du van o spruta? en ovan lackerare gör av med mycket mera färg en än dom är van o göra de!

Men som sagt rätta mig om ja e ute o cyklar nu! men skulle gissa på 1-1,2 liter grund 2 lager sen ska du ha lacken blir väl nått liknande o sen vet i fan hur mycket klarlack de blir

Då menar jag färdig färg!

Okej,sorry. En polare som lackade sin moped behövde 1 liter färg nämligen.

Jaha okej men tack iallafall=)

542 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Så ja nu har jag beställt lack till bilen ska hämta den imorgon=)
Ska bli skönt att bli klar med någonting nu e allting halv färdigt bara jobbigt:/

We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
14 januari 2009
Koddas skrev:
Ska bli skönt att bli klar med någonting nu e allting halv färdigt bara jobbigt:/

Vad har du kvar och göra på bilen när kjolpaketet är lackat? jo,baklycktor men något annat?

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

542 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Railow skrev:
Koddas skrev:

Vad har du kvar och göra på bilen när kjolpaketet är lackat? jo,baklycktor men något annat?

Jag ska flytta bak batteriet i skuffen o sen ska jag fixa tryckrören till ic:en sen e göra om dörrsidorna o byta kamrem servorem o lite sånna små grejer=)

542 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/50475/544099_c1geqk.jpg
Var o hämtade lite färg mm. till bilen idag=)..Snart dags för lackning=)!

1 237 Inlägg
14 januari 2009
nice yikes , vad är färgkoden på din & min nissan? , tänkte själv köpa lite färg smile och vad betalade du literpris? Kommer bli så grymt! smile

542 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
liquisole skrev:
nice yikes , vad är färgkoden på din & min nissan? , tänkte själv köpa lite färg smile och vad betalade du literpris? Kommer bli så grymt! smile

ja de hoppas jag att de blir=)!
Jag har inte kvittot här nu men ska kolla upp skickar ett pm till dig när jag har tittat!smile

542 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Så ja en liten uppdate idag fast hade ingen kamera ska se om jag kan ta bilder imorgon..smile
Jag har gjort nya bafflar till dörrsidorna o sen har jag så gott som fått ihopa alla tryckrören till ic:en=)

542 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/50475/547310_4eagu4.jpg
Lite bilder på som har hänt i helgen=)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/50475/547312_jxusvz.jpg
Nu ska jag bara byta servorem o kamremen sen e motorrummet så gott som klart för denna vintern!smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/50475/547316_qcrh1v.jpg
Så ja nu e rören till ic:en nästan klart har bara en liten bit kvar jag ska komma på hur jag ska få ihopa deet men de löser sig=)

4 663 Inlägg
18 januari 2009
ser bra ut big_smile  kommer att gå bra med ic:en big_smile

542 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
ser bra ut big_smile  kommer att gå bra med ic:en big_smile

Tackar tackar blev inte så snyggt med de svart röret tyckte jag men fick ta lite av de nya o de gammla o lite annat jag hade hemma för de va inte mycke som passade!hmm
Ja de kommer den nog göra=)

542 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Öppnade färg burken idag o såg att de va fel färg:/..Så blir till att köra ditt med stänkskydden så dom ser vilken färg jag ska ha så de blir rätt!

Jlmmy
18 januari 2009
Koddas skrev:
Öppnade färg burken idag o såg att de va fel färg:/..Så blir till att köra ditt med stänkskydden så dom ser vilken färg jag ska ha så de blir rätt!

Sjukt tråkigt hmm

Ser bra ut för övrigt smile
Kämpa på!

mvh

Sök