3255
Sök

Toyota supra MKIV högerstyrd - Kommentarer?

249 Inlägg
6 november 2008
känner du att du vill ha en sån bil så är det klart du ska köpa den, skit i vad dom andra tycker.
har haft körkort i 2 år och har en corvette på ca 370 hk, kan kännas ibland att det är lite för mycket men då släpper man på gasen.
Har man bara ekonomin till det och känner att man kan hantera den så är det självklart att man ska köpa sin drömbil! Lycka till med bilköpet och hoppas du blir lika nöjd som jag=)

// genetorp

"Glidare"
254 Inlägg
6 november 2008
tkd_rille skrev:
camaro67 skrev:
tkd_rille skrev:

typ skitsvårt då de är dyra och drar skitmycket soppa om man jämför med dagens bilar.

De blir nog ingen större skillnad mot hur de är nu.Men en supra vill ju ha sin dos med soppa men vad ska du ha för bil med liknande prestanda som drar 0.7? Köp! De skulle jag göra om jag hade pengarna. De kommer alltid att finnas ett sug efter supror big_smile

ja typ i princip omöjligt?. man får ha rätt bra tur och rätt pris för att sälja den.
men alla är heller inte ute efter prestanda, menade du att supra drar 0.7 eller att dagens bilar gjorde de?.

Supror är kultbilar som så länge de fortsätter tillverka fast and furious filmer så kommer det finnas ett sug efter dessa... Sen att man måste ha rätt pris hitta rätt köpare osv, det gäller för alla bilar, så ser marknaden ut idag.

Muttley
6 november 2008
mx_3_ skrev:
tkd_rille skrev:
camaro67 skrev:

De blir nog ingen större skillnad mot hur de är nu.Men en supra vill ju ha sin dos med soppa men vad ska du ha för bil med liknande prestanda som drar 0.7? Köp! De skulle jag göra om jag hade pengarna. De kommer alltid att finnas ett sug efter supror big_smile

ja typ i princip omöjligt?. man får ha rätt bra tur och rätt pris för att sälja den.
men alla är heller inte ute efter prestanda, menade du att supra drar 0.7 eller att dagens bilar gjorde de?.

Supror är kultbilar som så länge de fortsätter tillverka fast and furious filmer så kommer det finnas ett sug efter dessa... Sen att man måste ha rätt pris hitta rätt köpare osv, det gäller för alla bilar, så ser marknaden ut idag.

sen får man ju även se hur många supror som är i bra skick om 3-4 år, de körs rätt hårt. visst de som har pengar och har råd med dem kan ju säkert ta hand om de. men de finns många risiga också.

jag tror dock även att försäkringarna kommer ligga sjukt mycket högre än idag på dessa bilarna som de utvecklar sig faktiskt.

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
6 november 2008
KÖP SUPRA FFS big_smile skulle man själv sitta på pengarna skulle man inte tveka ! elr en m3 turbo wink beror ju på, sen ifall du har råd att köpa bilen ska du fan ha råd å äga den åxå ( försäkring å soppa ) ! tongue

Lat och helgalkis
61 Inlägg
7 november 2008
Äh låt pojken köpa bilen, det är väl då man av nångång har råd. Han kan ha skit pissig lön på 75:- i timmen.
Säg att han får ut 8000, försäkring vad det nu kan vara, låt oss överdriva 2000:-, soppa 2000 spänn.
Om det är pappa betalar vet jag inte men låt oss säga att det är ett lån på 1 lapp i månaden.
Då har pojken 3 lax kvar.
Och han bor ju säkerligen hemma och om rätt ska vara rätt så betalar han kanske 1000:- där också och får allt tvättat och städat god middag också säkert smile.
Men sen är det ju andra saker som man vill göra givetvis när polarna vill dra utomlands, man vill ju flytta hemifrån vid 19-20 kanske om man inte är allt för mammagrisig.
Jag personligen VILL inte behöva snåla på varje krona pga av en bil, jag vill kunna gå ut varje helg o ta ett par bira med polarna, gå ut o käka, köpa mig en sjysst soffa. Köpa kläder och inte be ens morsa göra det, dra utomlands etcetc.

Jag tycker inte det är kul att jobba en hel månad för att jag ska ha en bil som gör att det blir ett stort hål i plånboken. Jag väljer ett rikare liv runt bilen. Alla har ju sin väg smile

4 001 Inlägg
7 november 2008
Bara köp bilen så kan du ju extraknäcka som tidningsbud/post- eller sopåkare för dom är ju oxå högerstyrda lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

25 Inlägg
7 november 2008
Joo skrev:
prodrive skrev:
600-800hk låter dock HELT åt helvete i en förstabil... Jag tror 300hk räcker ett bra tag för dig om du inte redan är van vid värstingbilar...

Håller med här alltså!

Han sa väl aldrig att han skulle trimma den direkt. Som jag förstod det så var det en framtidsplan att kanske om några år komma upp i den effekten, och då har han nog lärt sig hantera bilen.

1 814 Inlägg
7 november 2008
iDanne skrev:
Joo skrev:
prodrive skrev:
600-800hk låter dock HELT åt helvete i en förstabil... Jag tror 300hk räcker ett bra tag för dig om du inte redan är van vid värstingbilar...

Håller med här alltså!

Han sa väl aldrig att han skulle trimma den direkt. Som jag förstod det så var det en framtidsplan att kanske om några år komma upp i den effekten, och då har han nog lärt sig hantera bilen.

Precis, jag hade i ditt läge köpt supran. Men ta det lugnt bara wink. ett tips är att gå på blackrace och sådant då och då så du inte blir för sugen att köra snabbt på gatan big_smile

263 Inlägg
7 november 2008
Som sagt tänk bara på att du har pengar att föda bilen. Vet hur tråkigt det är att lägga massa pengar på soppa utan att egentligen köra någon sträcka tongue Min dodge drar sjukt mycket bensin och den har inte ens turbo tongue Men man får prioritera, supra är ju en dröm bil och du kanske inte kommer ha råd med det längre framåt när du har egen bostad osv. Så är det vad du verkligen vill ha och har pengar till de så go for it wink

Dock om du är som jag och gillar hastighet så skulle jag egentligen inte rekommendera en supra som första bil, man har inte trafikvett när man är 18 år (talar från egna erfarenheter tongue) och det är väldigt lätt att ha lite tung fot. Du skulle åtminstone vänta ett år iaf, tror man har lugnat ner sig lite tills dess tongue

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Skulle aldrig klara av att växla med vänster, som att göra armhävningar på tungan helt seriöst big_smile

1 833 Inlägg
8 november 2008
Kända fel? Någon man bör kolla extra på när man är och kikar/provkör?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
8 november 2008
prodrive skrev:
Garaget.org, hemsidan för den svenska avundsjukan... Köp dig en turbo Supra för sjutton! Bara man inte är helt sopslut och kör som en 740 raggare så är det ju inga problem, man måste bara veta sina begränsningar och man får inte tro att man är skitduktig för då kan det bli farligt...

lee_jr råd skulle jag inte lyssna på, den snubben är ju helt bakom ljuset...

tongue nej men jag tänkte bara på om han skulle betala försäkringen själv på sitt namn:P dvs han e nog under 25år(ungdom) de är svin dyrt........men om han har pengar så de räcker visst en supra mkiv sen single turbo kits:P

1 634 Inlägg
8 november 2008
De va ett jävla tjöt om killen har råd. Vafan vet ni??? Han kanske ärvt 700.000kr av sin farfar, han kanske kommer att jobba på sin farsas firma och få 50.000kr i månadslön. Vem vet, han säger att ekonomin finns, så lägg ner det nu.

Personlig tycker jag det är helt åt helv-te att ha en sådan bil som förstabil, speciellt en högerstyrd då våra svenska vägar är byggda för högertrafik med tanke på omkörningar osv som lär bli rätt vanligt i en sådan bil.

Mitt råd är att köpa en fräsch bruksbil som du inte tappar så mycket i värde på om du har 1 år, sedan säljer du av den för ca samma pengar du köpte den för och köper din Supra.

Hade det vart jag som var i Dawe´s situation så hade jag trots mina egna råd också köpt en Supra wink För när jag var 17 år var jag också omogen och ovetande.

Ta inte mig på fel sätt nu Dawe, jag förstår dig till fullo, men jag tycker du skall lära dig hantera trafiken innan du sätter dig i en sportbil, det är inte bara ditt egna liv det handlar om. Det kan vara mitt barn som blir lidande likväl som någon annans. Ett körkort betyder inte att du har full koll, då jag som yrkeschaufför ser idioter varje dag som absolut inte borde köra bil.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
8 november 2008
BESHAN skrev:
det är ju du som får ta konsekvenserna om något händer inte folket som skrivit i tråden.

Så fel du har....

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 Inlägg
25 december 2008
Var också väldigt sugen på en Supra som förstabil men det var nånting som sa ifrån lite då. Det vart en 850 T5 istället (som det tyvärr vart lite för mycket busa med så där lärde man ju sig pengahanteringen ganska kvickt), 2 år senare så har jag ägt 2 andra bilar men nu till sommaren känns det som att det fan är dags då jag fått ett jobb med bra lön och någorlunda med rutin bakom ratten. Hur mycket underhåll behöver en BPU:ad Supra och var hittar jag delar och återförsäljare? För det e väl bara räkna med att det kommer behövas tongue

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
Har ännu inte köpt någon bil,  lutar fortf åt  supra, s2, m3 (e46), nissan skyline R33 GtR/gtst, audi s4 biturbo 

osv osv osv...   får ta det som det kommer helt enkelt:)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

OEM <3
6 957 Inlägg
25 december 2008
Å när e de då? om en vecka, månad eller år?
Tkr bara de e en massa trådar

OEM <3

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
blir bil nu när som.. väntar bara på den perfekta annonsen.

mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

OEM <3
6 957 Inlägg
25 december 2008
Dawe_A skrev:
blir bil nu när som.. väntar bara på den perfekta annonsen.

mvh

Den kommer inte till dig, du åker till den, kika runt å framför allt
SÄTT UT EN KÖPESANNONS!

OEM <3

Sök