Äh låt pojken köpa bilen, det är väl då man av nångång har råd. Han kan ha skit pissig lön på 75:- i timmen.
Säg att han får ut 8000, försäkring vad det nu kan vara, låt oss överdriva 2000:-, soppa 2000 spänn.
Om det är pappa betalar vet jag inte men låt oss säga att det är ett lån på 1 lapp i månaden.
Då har pojken 3 lax kvar.
Och han bor ju säkerligen hemma och om rätt ska vara rätt så betalar han kanske 1000:- där också och får allt tvättat och städat god middag också säkert
.
Men sen är det ju andra saker som man vill göra givetvis när polarna vill dra utomlands, man vill ju flytta hemifrån vid 19-20 kanske om man inte är allt för mammagrisig.
Jag personligen VILL inte behöva snåla på varje krona pga av en bil, jag vill kunna gå ut varje helg o ta ett par bira med polarna, gå ut o käka, köpa mig en sjysst soffa. Köpa kläder och inte be ens morsa göra det, dra utomlands etcetc.
Jag tycker inte det är kul att jobba en hel månad för att jag ska ha en bil som gör att det blir ett stort hål i plånboken. Jag väljer ett rikare liv runt bilen. Alla har ju sin väg