jonash skrev:
thulle1 skrev:
jonash skrev:
Nejdå, alla högtalarna fram, INKLUSIVE basen skall det vara. Om det nu skall vara så bra som möjligt...
mvh Jonas
jag har visserligen aldrig provat att ha basen fram, men i många fall är det uteslutet p.g.a. storlek men jag har hört att det ska va härligt med ex 6,5" bas i en liten låda fram eller 8 " :p hehe
M.v.h. Emil
Jag har i gårkväll mätt upp min modifierade låda. Den är på 22 liter och sitter där handskfacket satt förut. Plastad och formgiven så man kan sitta i passagerarstolen utan problems. (airbagen e borta förstås). 22 liter ger möjlighet till allt mellan 6-12tums element.
Och, ljudet blir en helt annan sak med sub fram. Det blir högre, renare och MYCKET bättre fokus. Och, det smälter alltid in med framsystemet, samt att man kan aldrig ana att det sitter en sub bak, eftersom vibrationerna kommer framifrån.
Dvs, allt blir bättre med frontsub.
mvh Jonas
Beror mkt på bil med....jag tex. tappar en del djupbas med basen fram jämfört med bak i skuffen på min kombi. MEN hade jag haft den bak hade det blivit för mkt djupbas fram :S Så jag får ta det ena eller det andra......gissa vilket jag föredrar iom att basen sitter kvar där fram?
Mer korrekt utfyllande bas eller mer dunka-dunka?
Eh jo ja....min låda är på ca: 22 liter nettovolym. 24 liter invändig bruttovolym
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP