2387
Sök

Bilköp väldigt snart! Ny info på sista sidan! Audi A4 1.8T/S Quattro, Audi A3 1.8T/S Quattro & VW Bora V6 4-Motion

1 582 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
"NY INFO PÅ SISTA SIDAN"

Jepp nu är det äntligen dags för bilköp efter jävla mycket strul samt beslutsångest från min sida.
Har hittat två intressanta bilar på blocket som jag är intresserad utav, ena är en VW Bora V6 4-Motion 01 och den andra en Audi A3 1.8T Quattro.

Har inte kontaktat någon av säljarna ännu, pga jag ville kolla upp med folket här på garaget angående vad ni tycker samt vilken ni hade valt smile

Här är länken till Boran.
http://www.blocket.se/vi/18126122.htm?ca=8_s

Bilen är ju ruggigt snygg, samt ser ut att vara välvårdad, det som gör mig lite osäker är följande.
"Kamkedja, spännare etc bytt på garanti i förebyggande syfte för 1år sedan"
Känns som det är något lurt med bilen när det gäller motorn. Skulle jag köpa den så kommer jag att M-testa den utan tvekan tongue

Den är även cleant stylad vilket är positivt för min del. Hur är det med motorn egentligen, är det en stabil motor som inte strular? Hur ligger det till med soppa kostnader? Kan tänka mig att den lär sluka en del bensin smile

Sen så kostar bilen 96000:- vilket känns ganska så overkill på priset? Vad tycker ni, är det ett rimligt pris på bilen eller inte?

Det negativa är att det är 45-50 mil från mig till Helsingborg vilket inte är bara hmm

Den andra bilen som jag kikat på är en Audi A3 1.8T Quattro 00

Här är länken till Audin.
http://www.blocket.se/vi/18901424.htm?ca=8_s

Bilen är ju inte det minsta stylad, vilket är både positivt samt negativt i mina ögon. Att det är låga mil ser jag bara som en fördel, visst ska man inte stirra sig blind på miltalet, men ändå smile

Fördelarna med A3:an är att den har turbo och är betydligt lättare att trimma än vad Boran är.

Priset på den är väl ganska så ok om man jämnför andra liknande exempel på blocket. Men tror det ska gå att pruta till 80000:- vid en snabb affär.

Sen så är Audin i Stockholm vilket är 25mil för mig.

Hittat även en annan intressant bil, finns info på sida (5)

Nu blev detta en novell typ haha, ne men vilken av dessa bilar ska jag köpa??? smile
Senast redigerat av LIVINL0UD (13 november 2008)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 november 2008
Det blev ett svårt val, med tanke på årsmodell, milantal och allt sånt där.
Rent spontant skulle jag nog välja A3:an. Men det är svårt, som sagt...

1 582 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Jo fan håller med att det är svårt val big_smile miltalen på båda bilarna är ju ganska så lika, Boran är 1år nyare än vad Audin är. Både VW och Audi gör kvalité bilar så jag vette fan vad det blir.

Hexenhammer skrev:
Det blev ett svårt val, med tanke på årsmodell, milantal och allt sånt där.
Rent spontant skulle jag nog välja A3:an. Men det är svårt, som sagt...

1 582 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Ingen som gillar Boran eller tongue

665 Inlägg
5 november 2008
bora för min del.. gött med V6...

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

1 582 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
V6:an låter ju så jävla gött så A3:an har inget att komma med när de gäller motorljud wink

sexy_d skrev:

2 638 Inlägg
5 november 2008
sexy_d skrev:

Håller med, skulle ha satsat på bornan. Dock tycker jag att du ska kolla upp det där med den utbytta kamkedjan lite noggrannare, varför den är utbytt m.m.

Lycka till med bilköpandet smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 november 2008
Hur länge har du tänkt ha bilen då? Bora har värdelöst andrahandsvärde i Sverige så den e inte lätt att bli av med, vilket säljaren säkert har märkt av..så du har med de i din "kalkyl"..
A3an är ju bra, dyr o serva o laga bara så du vet de. Kamremsbytet kommer ju ganska snart också, 12000 mil, inte gratis de!

Låter som en bra idé att m-testa boran, e nog en hårt körd bil tongue

2 337 Inlägg
5 november 2008
Jag hade valt Boran (kunde ni aldrig gissat va? tongue ). V6:an har som sagt ett grymt ljud, sen var det ju en hel del trevliga saker ditsatta. Och en Bora är ju så väldigt mycket snyggare än en A3:a.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
6 november 2008
LIVINL0UD skrev:
V6:an låter ju så jävla gött så A3:an har inget att komma med när de gäller motorljud wink

Fast å andra sidan låter det lite dumt att köpa en bil bara för motorljudet, eller
har jag fel? Då kan du lika gärna köpa en stor motor och koppla in hemma för
att sitta och lyssna på hela dagarna. big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 november 2008
Hexenhammer skrev:
LIVINL0UD skrev:

Fast å andra sidan låter det lite dumt att köpa en bil bara för motorljudet, eller
har jag fel? Då kan du lika gärna köpa en stor motor och koppla in hemma för
att sitta och lyssna på hela dagarna. big_smile

Hade gärna haft en V8 som subwoofer till hemmabion tongue
Ljud ger ju upplevelse hehe, ska man ha en pendlarbil med lite krut, turbo kanon, vill man bröla å busa så e ju ljudnivån mindre viktig wink

1 963 Inlägg
6 november 2008
Du kommer bli hur nöjd som helst med en a3, som har turbo och fyrhjulsdrift=) 25 mil är ju ingenting! hehe Audi äter volkswagen till frukost varje dag big_smile

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
6 november 2008
Mortalis skrev:
Hur länge har du tänkt ha bilen då? Bora har värdelöst andrahandsvärde i Sverige så den e inte lätt att bli av med, vilket säljaren säkert har märkt av..så du har med de i din "kalkyl"..
A3an är ju bra, dyr o serva o laga bara så du vet de. Kamremsbytet kommer ju ganska snart också, 12000 mil, inte gratis de!

jag har en s3, den är inte ett piss dyr att serva..stora servicen kostar hur mycke som helst på alla bilar, men alla mellanservicar är inte dyra alls! Hade en honda innan denna, oljan var dyrare till den. oljefiltret var dyrare till den.. o ändå ska hondor vara billigare.. så kan inte hålla med om att audi är dyra att serva. (och ja ja lämnar in bilen, mekar inte själv)

Men are not born - Men are made

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 november 2008
Felax skrev:
Mortalis skrev:

jag har en s3, den är inte ett piss dyr att serva..stora servicen kostar hur mycke som helst på alla bilar, men alla mellanservicar är inte dyra alls! Hade en honda innan denna, oljan var dyrare till den. oljefiltret var dyrare till den.. o ändå ska hondor vara billigare.. så kan inte hålla med om att audi är dyra att serva. (och ja ja lämnar in bilen, mekar inte själv)

Audi är mkt dyrare än Golf, när det gäller allt i princip...jämför själv med en som har en A3a av samma årsmodell tom...Honda är en annan sak. Nu e de VW vs Audi, och Audis premiumkänsla ska man märka när man servar dom också tydligen..Bora slipper kamremsbyte iaf
Senast redigerat av Mortalis (6 november 2008)

827 Inlägg
6 november 2008
vill ej va glädje dödare men tycker inte a3.an e värd dom pengarna hellre köper jag denna som ja tänkte göra för 82000 som hon ville ha i sista pris! grym bil kika http://www.blocket.se/vi/18852683.htm?c … amp;last=1

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 november 2008
328cabbish skrev:
vill ej va glädje dödare men tycker inte a3.an e värd dom pengarna hellre köper jag denna som ja tänkte göra för 82000 som hon ville ha i sista pris! grym bil kika http://www.blocket.se/vi/18852683.htm?c … amp;last=1

"Aldrig vinterkörd" så finns de bild "vinterdäcken på" på en bild på garaget tongue

175 Inlägg
6 november 2008
http://www.garaget.org/?car=109799 hittade bilen du funderar på här också smile

Like A Glove

827 Inlägg
6 november 2008
haha d va ju inte så klokt av henne hahaha

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

1 582 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Hade den varit fyrhjulsdriven så kanske, men fwd nej tack smile

328cabbish skrev:

Sök