2469
Sök

Missnöjd med bil jag tittade på hos Åbil i Åtorp

Lastbilschaffis
811 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Skrev i en annan tråd innan om deras 3000 gt som är till salu... jag gjorde misstaget att åka & titta på den & slösa pengar på bensin för ett tag sen.

Var sugen på en bil ja hitta på blocket.... nämligen denna http://www.blocket.se/vi/18529323.htm?ca=20_s

DEn bilen har 0 ägare i sverige men ändå 3st som ägt den.. under korta perioder... men hela bilen skrek "skumt"

För det första så finns inga papper på den mer än bänkpapper... inget historik alls från italien....
bilen verkar ha kört mot en hel del grejjer då alla hörn har stora runda lacksprickor eller som en skrev i förra tråden att den blivit dåligt transporterad.
sidokjolarna på den sitter löst så man kan se limmet bakom
hitta ett ställe på bilen där man ser plåten under alla lacklager...
ena elhissen funkade ej heller...
sladdar hängde här & där från högtalare som var borta inkl diskanter
Ena fram blinkersen saknas
avgassystemet läcker med

åkte från varberg till åtorp för att se den... den är inte värd sina 149 från första början & absolut inte värd sina 119 nu... Att bilen är nedställd var fick ja höra från de som tog in den va att effekten på 470hk eller va det nu var... ja det var på tok för mkt enligt dem... men provkörde den iaf men den gick inte alls bra tyckte jag för att ha 350hk som den är nedställd till

men iaf bilen har 3 ägare men när ja kolla så hade den 0 ägare på vv.se.... tyvärr kommer ja ej ihåg reg nr men dbc & 710 eller nåt åt det hållet. Andra ägaren på bilen någon tjej gick ju inte heller att få tag på..

Så hur denna bil har blivit använd i sverige undgår mig men som sagt

kan ju passa på att varna för denna bil så inget folk slösar sin dyrbara bensin
Senast redigerat av chrizz (30 november 2008)

C20LET
1 041 Inlägg
6 november 2008
tack för omtanken, såg den förra veckan o blev små sugen på den o kollade på den än en gång igår o tänkte fan den ser för bra ut men funderade lite på varför den inte har reg nummer plåtarna på när de har en firma o ska förställa seriösa o dessutom tänkte man på priset vilken stor ras det blev från 149k till 119k.
det finns allt möjligt folk där ute, bra att du skrev upp det för en eller annan lär åka för att kika på den o blir riktigt förbannad när man väl framme där.
MVH/Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

Trucker
2 710 Inlägg
6 november 2008
Råkade ut för exakt samma grej. För min del var det att jag åkte ner till Gbg och kollade på en Rover 620i.. Sjukt fin på bilderna, och den utr den hade. Låga mil, bra pris. Jag slog till. Väl framme så är ACn nyfylld ( osäkerfunktion) fjärren till låset funkar inte, går överhuvudtaget inte o låsa dörrarna. Passagerardörrar bak går ej och öppna :S och säljarens kommentar om detta: väldig få har åkt i denna bil och därför är dörrarna sega.. va ?? det va hål i avgassystemet nånstans, det märkte man klart o tydlig på ljudet, han påstod att det va slutrören som gjorde ifrån sig ett sånt ljud..

Denna: http://www.blocket.se/vi/16902371.htm?ca=9_s

Som sagt, enligt beskrvning så verkar den som hittat för det priset. Men allt är bara snack.
Aldrig gått med på att köra så långt för att kolla på en bil, men denna tyckte jag verkade mkt fräsch och då det är ett företag tänkte jag att man kunde lita på köpet.. men EJ!!

Tänk noga på va ni gör !!

Fart missbrukare

1 661 Inlägg
6 november 2008
Jo, den bilen stank lång väg. Du får titta på min istället när den är klar om ett par veckor. smile Så behöver du inte ens åka nånstans.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 november 2008
Gjorde samma sak och åkte till hbg för att titta på en 328. Till skillnad från många andra bilar hade denna skitfina papper och var nybes UA. Men väl framme möttes vi av ett mätarskruva vrak. Otroligt sliten och med kass motor (toppen?). Efter provturen gjorde vi misstaget att slå av den och direkt syntes ägarens oro över hur han skulle komma hem ikväll. Mkt riktigt startade den inte utan var stendöd. Det var onödiga 30 mil körda det.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Trucker
2 710 Inlägg
6 november 2008
ja de verkar vara många som går genom samma problem. bra att folk delar med sig på garaget iaf wink

det jävliga med dessa försäljare är att dom förstör för dom seriösa.. jäklig synd faktiskt wink men men, finns folk för allting wink

Fart missbrukare

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
6 november 2008
Nu tipsar jag ju inte direkt om någon. Men en gång åkte jag ner till Klippan här ifrån (ca 70 mil tur och retur)
med farsan för att kolla på en 850. Bilen såg asfin ut på bilderna. Priset var relativt hyggligt. Men jag ringde
upp killen som hade bilen för säkerhets skull. "Jo, den är jättefin. Inga repor, ingen rost, allt funkar".

När jag kom ner så såg det ut som att någon hade kört in i ena bildörren med en gaffeltruck (dom hade
bara tagit en bild från andra sidan av bilen), bagagen var helt sönderrostad, bilen tog in vatten, AC:n funkade
inte, det såg ut som att någon hade skurit sönder halva förarsätet med en stor jaktkniv, det var rostbubblor
över i princip hela bilen, däcken var helt slut (alla 4, både vinter och sommardäck) o.s.v Och så säger killen
att bilen är i oerhört fint skick... jo, men tjenare. Hade jag haft en bil i så dåligt skick, så hade jag dumpat
den på skroten, utan någon som helst tanke på annat...

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
6 november 2008
det med åbil vet jag hur det fungerar, har haft affärer med de för och vet vilka det är. och det med ägar sakerna kan jag förklara. mitt tips är: HA INGENTING MED DE ATT GÖRA!!!!!

Vilket jävla drag :)

Lastbilschaffis
811 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
P-G  Du får gärna utveckla med ägarsaken där på gt bilen smile

Mästare
2 947 Inlägg
10 november 2008
decib3L skrev:
kaxxen skrev:

Får väl fylla i min väns påstående då tongue

HA INGET MED DOM ATT GÖRA! Denna bilen kan lika gärna vara stulen från något land.
Detta efter egna erfarenheter.

Det står ju Italien-import alltså har den haft 3 ägare i Italien och Ingen i Sverige.
Jaja, bra att få info om lurendrejare så att folk sparar på miljön... hmm öhh... roll Bensinen wink
Senast redigerat av KimVsWorld (10 november 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

396 Inlägg
10 november 2008
fan va ni gnäller. tro ens att nån stylad jävla italiensk importbil är ny?

decib3L ? det där är ju ett uttalande som lämpligen ges några rader av förklaring? (för det är väl personlig erfarenhet och inte "nån kompis"?)

341 Inlägg
10 november 2008
Man blir ju beviken o arg när det säljaren säger inte alls stämmer med verkligheten. Var o kollade på en V70 för ett tag sen. Den var importerad med få mil för att vara en diesel. Den hade dock ingen servicebok, den var bara servad som den skulle kunde han garantera, halva bilen var omlackad, han visste inte varför, men det var absolut inte för den hade varit krockad.... Vi gick direkt efter en kortare provkörningen..... Hela bilen var typ sne.....

Lastbilschaffis
811 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
decib3L skrev:
kaxxen skrev:

HA INGET MED DOM ATT GÖRA! Denna bilen kan lika gärna vara stulen från något land.

Det står ju Italien-import alltså har den haft 3 ägare i Italien och Ingen i Sverige.
Jaja, bra att få info om lurendrejare så att folk sparar på miljön... hmm öhh... roll Bensinen wink

bilen har haft 3 ägare i sverige, ringde in till vägverkat själv, först i åmål... sen på nån hästfirma  kristinehamn & nån tjej däreller liknande & nu åbil sedan januari/februari då bilen kom in... bilen har aldrig varit påställd i sverige då ja kika på den för drygt 1-2 månader sen & sen försvann annonsen från blocket & så dök den upp nu för ett tag sen för 119....

skulle iaf fåt ge min gamla s60 t5 + 45k till dem..

prata med första ägaren som tog in den men de enda papper som fanns var bänkpapper...

26 Inlägg
11 november 2008
Bra där lappen;) är dom och kollar på en gammal begagnad bil så kan ingen tro att skiten är ny

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 november 2008
decib3L skrev:
kaxxen skrev:

Haha! Var det dom som ringde kl 2 på natten och ville komma och kolla på din S4? big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 161 Inlägg
12 november 2008
Larsson_Power skrev:
decib3L skrev:
kaxxen skrev:

Haha! Var det dom som ringde kl 2 på natten och ville komma och kolla på din S4? big_smile

Dom skickade sms klockan 23 o sen skällde ut honom för att han inte godtog deras bud..

8 Inlägg
29 november 2008
Avser era dumma svar angående 3000gt  den heter DCB710 och här får ni den stulna ägarhistoriken(:::  svårt att kolla bilen är besiktad o klar i sverige o de gör man säkert med stulna objekt för dom kolar nog inget!!!!!!! 3ägare en importör sedan tj, sedan åbil är de konstigt ej vart i trafik med 3firmor som ägt den enbart varför skall firmor sätta den i trafik?
Om den är värd 150 el 75 är väl upp till varje enskild individ att bedömma av vad som är gjort med bilen osv, en original 300gt ligger ju på mellan 90-150tusen ju så man kan ju välja fixa lite karossmässigt eller lägga pengar på trimm o se vilket som är dyrast o de beror som sagt på vad man prioriterar eller är det fel? haha va dum du är som skriver att den är stulen och skum! det är helt sanslös alltså. Den är import italien stämmer, finns inga servicepapper förutom papper på trimm o bänkningen men den är nedsatt 40t i pris pga det med, bilen finns det skavanker på vilket ni kan ringa 0586730089 el 0762615563 och fråga avseende denna bilen o se om dom skryter om att det är ett utställningsex eller om dom ljuger om servicehistoik osv osv.. Så det finns väl ingen som är lurad då iallafall eller? Kan man småfixa lite så är den rätt, ska du ha ett utställningsex med 347kw bänkade så tippar jag på 200tusen utan problem alltså 100tusen i marginal att fixa div lack o sånt med så de priset är ändå realistiskt! Se och bedöm med egna ögon o ge fan i att komma med skit som att de är stulet o varning för Å bil o förmedling osv att dom luras! Ring ta reda på fakta va dom säger om objektet o ta fram sanning och fakta innan man snackar skit! Finns dom som skulle uppskatta denna bilen o dom som inte gör det ber på vad man kan eller inte om bilar. Inte direkt pappas pojk med tummen mitt i handen som skall åka en gammal importbil trimmad som ett svin ändå då ska pappa köpa en originalchippad volvo el nåt i stället(:::

2:e föreg. ägare   
  förvärvad 2008-04-14
xxxxxx-xxxx
xxx
xxx
xxx  xxx

3:e föreg. ägare   
  förvärvad 2008-03-28
xxxxxx-xxxx
xxx
xxx
xxx xxx

4:e föreg. ägare   
  förvärvad 2008-02-01
xxxxxx-xxxx
xxx
xxx
xxx xxx

Regnr DCB710   
Fordonsfabrikat MITSUBISHI 3000 GT Fordonstyp Personbil 
Chassinummer JMBMNZ16APY000839 Årsmodell 1993
Färg SVART   

Fabrikatkod MH Fordonskategori EU M1
Modell/grupp   Fordonsslagsklass I
Variant 
Version  Fordonsslagskod 01
Kaross Täckt EEG Godkännandedat. 
Karosserikod 01 EEG Godkännandenr. 
Skylt   
fram EU-ENRADIG Registreringstyp REGBES
bak EU-ENRADIG Reg.besiktning (första) 2008-02-01 

I trafik första gången
(tidigare registrering) 19930101
Passagerare 1
Antal sittande 0   
Antal bältade 0
Antal stående: 0
Rullstol 0

Inlägg redigerat och personuppgifter raderade av administratör

CLK Cab 00a Men dock så tråkig med 200motorn 137hk nja bättre finns det,Dock fin o se på med riegerfront och 18"split-hjul sänkt 45-40,

Avstängd
99 Inlägg
29 november 2008
De flesta bilfirmor sysslar med lite skumma affärer så det tillhör inte ovanligheterna, jag kollade på en saab 9:3 i göteborg som var efterlyst, bilen var importerad från italien, men skyltarna var från en stulen saab 9:3 registrerad i sverige.

8 Inlägg
29 november 2008
Bara kolla chassinummer du vet innan man köper en bil så blir man inte blåst! Finns chassinummer på ca 20-30ställen på en bil att undersöka. Dessutom nybesiktad är fordonet med blankt papper o bara åka in till besiktningen då kollar dom den.

CLK Cab 00a Men dock så tråkig med 200motorn 137hk nja bättre finns det,Dock fin o se på med riegerfront och 18"split-hjul sänkt 45-40,

8 Inlägg
29 november 2008
Inlägg raderat pga för detaljerade uppgifter om tidigare ägare /admin

Sök