6 november 2008
Trådstartare
Hej!
Då har man precis flyttat till storstaden Borås och det känns kanon, tills man fick sin första post.
Såg att det var från mitt försäkringsbolag Sveland och jag tänkte - Fan också!
Jag visste ju att de skulle komma före eller senare. Det är så att jag bodde ute på landet innan och tecknade Sveland på min bil då det var de billigaste jag hitta då. Men fasen vad jag blev chokad då jag såg hur mycket man fick betala på ett helår då man bor i en större stad än ute på landet.
Innan hade jag en årsavgift på ca 11 000:- som jag var nöjd med då de större bolagen skulle ha runt 20.
Men nu ska de ha 19 000:-/helåret då man bor i stan.
Jag vet ju att de gör sin fulla rätt då det finns så mycket mer risker att bilen finns här. Men ändå, 8000:- tyckte jag var lite väl häftigt. Så passande då man precis har skaffat lya och kommit ca 6 mil närmare sitt jobb tur/retur per dag. Trodde de skulle bli en bättre budget då man flyttat då det gäller resandet..men icke!
För skoj skull så skrev jag in en annan bil hos Sveland för att se vad de skulle kosta mig. En bil med en mindre motor. Rättare sagt en Citroen C4. De skulle kosta ca 10 000/år. Nu har man en 2.0T som gör denna stora skillnaden. Känns som att nästa bil blir en med mindre motorallternativ. inte så kul, men vad gör man.
Jaja, detta är inget klagoinlägg, utan en hjälp till att hitta ett billigare alternativ på ett försäkringsbolag.
Så om någon vet några som är billigare, skriv allt Ni vet
Har dock ca ett halvår kvar på mitt jag har nu innan jag kan byta.
Tack på förhand!
//Jonas
--Lev i går som det vore i morgon--