3390
Sök

Min kära 850 T5-r växlar inte som den ska

8 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#1
Hade ur styrboxen(motor) än sväng,satte i den igen och åkte en mil ca sen var jag tvungen att tanka så jag skulle backa intill pumpen! satte i backen och sen behövde jag gasa lite mer än vanligt för att den skulle driva... då small det till lite i lådan...efter det kunde jag inte ens rulla bilen, då nollställde jag genom att ta bort batt polerna , vrida nyckeln till läge 2 bla bla bla efter mycket om och men så börja den driva fast inte helt 100....och nu när jag prövar att tex lägga i backen så driver den pyttelite framåt:| är det lådan eller styrboxen eller båda som har gett sig eller kan det vara´nåt enklare?????? Hjälp:) Ska prova att kolla växelläges givaren i helgen men en annan har ju tummen mitt i handen...hur ser man på en sån att den är trasig? om det nu är den? Den som kan veta vad det är för fel...skriv väldigt gärna!! MVH

"Som fisken i vattnet"

2 452 Inlägg
7 november 2008
#2
till 99% så har lådan gett sig för dig...kolla hur automatlådeoljan ser ut....är den svart ja då är det att leta upp en ny låda....jag kollade med på givaren på min när lådan gick...det dummaste du gjorde var att gasa mer för att få den att driva...boxen har inte fått stryk det kan jag säga redan nu...

döden kommer tillbaka

8 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#3
ja jag vet :(det var dumt att gasa mer...ska kolla oljan får vi se...har ju hört att de är lite känsliga dessa lådor:mad:!! Tack för ditt svar/mvh

"Som fisken i vattnet"


Sök