Tänkte starta en projekt tråd med sikte på 2009
Jag körde första 8án redan 2006 med Syclonen, och har sedan dess jagat länge för att köra de tider jag vet trucken är kapabel till.
Med facit i bakfickan och 2 struliga säsonger där jag både bytt ut topplock, intercooler, turbo och dessutom jagat svaga punkter i övriga drivlinan så har jag dessutom blivit lite grönare och bytte till E-85 i år
Denna säsong har inte varit särskilt rolig med motor strul,växllåds haverier osv, MEN glädjen av att få sätta en riktigt fin 8 trots en usel 60´ft visar att mitt upplägg håller, och att jag äntligen börjar sortera ut allt.
8,85@256 NOT BAD. Gött att det går fort utan gas!
Efter regn kommer sol
Så nu för 2009 satsar jag och Bad Ass teamet vidare och siktar på de tider jag vet finns inbyggt i hela kombinationen..
En bra dag ska 8.50@260+ ELLER snabbare vara som pitten i greta.
Det andra av mina mål är att åter igen åka över atlanten, nästa höst, och köra FÖRSTA 8án för Sycloner AWD på jänkarnas egen hemmaplan, då ingen av dem lyckats än
Hoppas att jag får ut mina två andra Sycloner till sommaren
Äntligen har den nya TURBON kommit..Och det är en Pro Mod billet 90 mm ballbearing.
MUMS.
Bilder och uppdateringar kommer eftersom att presenteras i denna tråd. Jag är INTE den snabbast på att uppdatera med jag gör så gott jag kan
Här finns mer info om om En av mina Sycloner=)
http://www.syclone.org/