3724
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

Fri fart för ett fritt folk!
14 315 Inlägg
3 mars 2009
kör Buss bara timanställd men har fast skoltur varje vardag när det inte är lov
får ut som lägst 9.900 efter skatt och som mest 17.000 efter skatt

Kör fort så hinner inget hända...

671 Inlägg
3 mars 2009
Mellan 20-45000 efter skatt i månaden.
Så har det vart i snart 10 år och jag har inga pengar sparade...
Men sån är inte jag
JAG HAR LEVT OCH GJORT VAD JAG VELAT....
LIVSKVALITE !
Vad ska man med prylar till när man blir gammal eller sjuk ?
Då ska man ha minnen och ingen ånger över vad man inte har gjort...

Fullt ..  medvetslös....

Sleeper
3 084 Inlägg
3 mars 2009
Men grappar vad är det som säger att en civilingengör är smartare än en vanlig svensson? wink finns ju hur många som helst i sverige som inte vet vad ett tändstift gör ö.h.t :o

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 232 Inlägg
3 mars 2009
arbetssökande,men tjänar 10.200spänn på att gå hemma.

13 Inlägg
4 mars 2009
Jourbud på tidningsbärarna, olika lön beroende på hur mycket jobb, men mellan 14-20 000 före skatt.

Jlmmy
4 mars 2009
Studiebidrag endast, 1050 typ^^
Försöker dock hitta något extra jobb men vilket inte är det lättaste..

Pengarna kommer ju in lika fort som dom försvinner tongue

mvh

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
4 mars 2009
Jlmmy skrev:
Pengarna kommer ju in lika fort som dom försvinner tongue

mvh

Inte tvärt om då? tongue

Elektiker ;)
403 Inlägg
4 mars 2009
loudness skrev:
scb kan ju ta sig någonstanms med deras lönundersökningar eller så ljuger 98% här om sin lön tongue fan va alla tjänar fläsk.. själv ligger man på 22k innan skatt som service elektriker med gratis bil och telefon

Härligt att höra att de finns en till elektriker här på gorg smile
Hm hur länge har du jobbat ? Fullbetald ?
Sj ligger jag på 20100 och är andraårsmontör tongue fast med lite resor och traktamenten ramlar de iväg rätt bra vissa månader smile)

Mvh

555 Inlägg
4 mars 2009
Att folk har höga löner här på denna sida, är för att de som redovisar sina löner, inte räknar en månadsgrundlön utan de räknar säkerligen med alla OB tilläggen och övertid som de sliter för att ha "25k efter skatt". Det finns nästan inte en chans att så många har över 30000 grundlön för ett jobb som nästan alla kan få.

SCB visar grundlöner i sina undersökningar. Annars skulle det blivit väldigt missvisande.
Senast redigerat av lanred (4 mars 2009)

660 Inlägg
4 mars 2009
Jag tjänar 2 500 kr i månaden i studiebidrag! smile

Efter högskolan så enligt andra kommer jag tjäna mellan 25 - 30 000 kr efter skatt beroende på antal arbetade timmar ob osv, detta är då förutsatt att jag får det jobb jag utbildar mig till..

Måste dock säga att det är en jäkla skillnad på lönerna hos gymnasieutbildade CNC-operatörer och Högskoleutbildade tekniker inom automatiserad tillverkning som det så fint heter tongue Är dock bara ett finare namn på CNC-operatör men det ger många extra kronor i timmen

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Norrlänning
1 453 Inlägg
4 mars 2009
lanred skrev:
Att folk har höga löner här på denna sida, är för att de som redovisar sina löner, inte räknar en månadsgrundlön utan de räknar säkerligen med alla OB tilläggen och övertid som de sliter för att ha "25k efter skatt". Det finns nästan inte en chans att så många har över 30000 grundlön för ett jobb som nästan alla kan få.

SCB visar grundlöner i sina undersökningar. Annars skulle det blivit väldigt missvisande.

Vissa måste räkna med allt för att få en skaplig lön... Ta bara pappersindustrin, halva lönen där är ju från OB och övertid osv.. smile  ja hade 116 kr/ timmen på mitt förra, men plockade ändå ut strax under 20 rent i månaden.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

huh?
10 427 Inlägg
4 mars 2009
lanred skrev:

Jo precis, annars kan man ju tro att man faktiskt tjänar 30% mer som det i många fall är i verkligheten wink

huh?
10 427 Inlägg
5 mars 2009
Förresten så har Maud Olofsson lägst utbildning i regeringen, endast gymnasieutbildning
enligt Aftonbladet, http://www.aftonbladet.se/temahogskola/ … 4561473.ab
Trots det så har jag för mig att hon tjänar bäst wink Ministerlön + Partiledarlön wink

~150 000 i månaden. Inte illa pinkat!

1 396 Inlägg
5 mars 2009
Snälla, att ta med OB och övertid osv e helt fel och fjantigt.....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

555 Inlägg
5 mars 2009
NiclasT skrev:

Håller med, det ger inte den verkliga bilden över hur mycket ett normalt 7-16 jobb tjänar.

Annars kan man säga att man tjänar allt mellan 10k till hur mycket som helst i månaden.

Norrlänning
1 453 Inlägg
7 mars 2009
lanred skrev:
NiclasT skrev:

Håller med, det ger inte den verkliga bilden över hur mycket ett normalt 7-16 jobb tjänar.

Annars kan man säga att man tjänar allt mellan 10k till hur mycket som helst i månaden.

Varför ? Alla kanske inte har ett 7-16 jobb... Mitt förra var ett 6-18 och 18-6 jobb. Ska inte ja då räkna med ob:n ja får mellan 18.00-06.00? För att få den rättvisaste bilden är det väl bäst att ta årslön då?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

huh?
10 427 Inlägg
7 mars 2009
Ellertz skrev:
lanred skrev:
NiclasT skrev:

Varför ? Alla kanske inte har ett 7-16 jobb... Mitt förra var ett 6-18 och 18-6 jobb. Ska inte ja då räkna med ob:n ja får mellan 18.00-06.00? För att få den rättvisaste bilden är det väl bäst att ta årslön då?

Nej, det är tydligen fjantigt att räkna med pengar som du tjänar.  lol
Missvisande att inte ta med pengar som man faktiskt tjänar.

DFFL
9 020 Inlägg
7 mars 2009
steifan skrev:
Ellertz skrev:
lanred skrev:

Nej, det är tydligen fjantigt att räkna med pengar som du tjänar.  lol
Missvisande att inte ta med pengar som man faktiskt tjänar.

Klart att OB:n ska tas med i era beräkningar.
Det är pengar man jobbat för ju.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

huh?
10 427 Inlägg
7 mars 2009
352 000:- varav 99,5 timmar övertid (~ 20 000kr) och c:a 12 000 totalt är skifttillägg för 2008 tongue

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
360 000, varav massa traktament, närmare 200 timmar övertid och lite bonus avtal smile

EDIT: Ca 360 000 tongue
Senast redigerat av Clintan_86 (7 mars 2009)

Sök