Jobbar natt på Statoil, en heltidstjänst på 66% Har en månadslön på strax över 12k, men sen tillkommer OB och premielön. Så plockar ut olika varje månad. Beroende på hur helger, storhelger och sånt faller in. Och vad premielönen blir på.
Alla kommer någon gång dö, så varför inte göra det i 300km/h?
Är sedan mars student istället, får cirka 10 600 kr från CSN och därtill blir det 500 - 3 000 kr netto för extrajobb på Posten-terminal samt ytterligare cirka 500 - 1 000 kr netto för diverse ekonomi/bokföring.
Total inkomst varierar alltså mellan 11 600 kr och 14 600 kr netto.
Har förhoppningar om att landa runt 16-18 000 kr netto när man får jobb som CNC-operatör framöver, men den som lever får se...
Snacka om att du valt ett totalt ointressant knapptryck arbete, iof så har jag det välldigt bra MEN yrket är densamma hela vägen till pension. Dock har jag valt att skola om mig nu just för den orsaken. Men lönen du hoppas på är realistisk som grundlön.
Lycka till iaf!
Jag gick från CNC-operatör till prototyptillverkare. Vidare till verktygsmakare och nu är jag yrkeslärare. Så nog tycker jag att det finns många intressanta CNC-operatörsjobb men då får man jobba på dom små firmorna med få anställda. Där finns dom intressanta jobben. Speciellt om firman har specialicerat sig på korta serier, enstyckstillverkning och verktygsmakeri.
Jobbar man som CNC-operatör på stora firmor då får man skylla sig själv om man tycker att jobbet är ointressant.
Det var en rad lyckliga omständigheter som ledde fram till det, ett normalt år kan man ta bort den först 3:an...
måste vara bra att kunna ta ut 3 miljoner från ett företag som varit aktivt 1,5månader.... borde det bli riktigt mycket pengar i år .
vad jag kan se så är det din bror och hans fru som äger bolaget.
jag blir riktigt sugen att göra en kreditupplysning på dig , vore kul å se sånna siffror på en vanlig kille... bara för att se att vanliga folk kan lyckas:D
Du har inte tänkt på att att det kan vara ett annat maskinbolag som står skrivet på mig då? Just det bolaget du syftar på har varit aktivt i över 7år, dock har det varit handelsbolag tills nyligen. Bolagsverket kan vem som helst gå in och kolla info på om man inte har bättre för sig, men jag trodde inte tråden handlade om att bryta mot PUL, begå dataintrång och hålla på med pajkastning. Sen är det ju alltid en fråga om hur och var man placerar sina tillgångar, jag har ju knappast de summorna i hemmet eller på privatkontot...
PUL dataintrång ?? du vet att en privatpersn får göra en kreditkntroll på en annan ? Eftersom du hugger på detta viset så känns det som du döljer något
Inkomsten 2008 hamnade på 352 000 före skatt för 11,5 månadslöner 5 månader som produktionssamordnare/montör (tvåskift) och ~7 månader som verkstadstekniker (dagtid). Snitt på över 30 000, inte illa för en vanlig knegare som inte har mer än gymnasieutbildning Men nu är det slut på det roliga
..då har jag börjat jobbat igen efter studier på 1,5 år.
Jobbar som operatör/motsvarande på en industrianläggning som pysslar med kallvalsat rostfritt stål. C:a 20 000 i grundlön inledningsvis samt ett årsgenomsnitt på 6000kr/månad i skifttillägg (kontinuerligt 3-skift utan helguppehåll, "femskift"). Blir c:a 312 000 på ett år.
Lite humor att jag tjänade ungefär lika mycket under 2007 med montörslön på 19400 och 2-skiftstillägg på c:a 1800kr per månad. 55600kr i övertid/motsvarande is king (+bonus)