2545
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

12 086 Inlägg
15 juli 2011
Martin 9-3 skrev:
MB350se skrev:
Glömde säga.. 140kr timmen.. plus diverse tillägg.. Årets minst betalda jobb, å har haft många möjligheter till andra bättre betalda ställen senaste tiden, Men jag värdesätter Arbetskollegor, Arbetet i sig, hur chefen å företaget är sig.. och hur jag trivs ruggit högt.. De e så mycke mer värt än bara timlönen/månadslönen..

Edit: och hur man jobbar.. Jobbar 7dagar, ledig 7 dagar.. och möjlighet till övertid på ledigveckorna smile

Nu blev man avundsjuk igen. Saknar dessa skift som jag också jobbade förr. Allt mellan 40 och upp till 100 timmars övertid på lediga veckorna. extra tillägg på helgerna utöver mm. sen skifttillägg, bryten skiftgång samt bryten skiftgång igen när man går tillbaka på sitt ordinarie smile Samt bra OB utöver.

Sådana dagar kommer inte igen. Och eftersom det inte var fast schemalagt jobb utan man tog en vecka i taget så fick man vara med i försäkringskassans aktivitetsstöd och behövde bara redovisa tid mellan 7-16.
Då bad man att få jobba ständig natt.

Kändes ändå lite fel att få ut bidrag utöver när man hade 38 rent en månad via jobbet.
Men både FK och arbetsförmedlingen gav klartecken eftersom jag kollade upp noga.
Skönt att sluta kl 6 på jobbet, och när man somnade kl 7 hemma på kudden var man ju arbetslös i ams och försäkringskassans mening och därmed berättigad till motsvarande full a-kassa tills man började jobba på eftermiddagen.

Vad jag vet så ser systemet likadant ut idag.

Inte en chans att det är tillåtet om du lägger upp det på det där sättet.
Får du a-kassa ska du söka jobb 8h om dagen, 40h i veckan. Dessutom alltid va tillgänglig dagtid.
Blir svårt att söka jobb samtidigt som man sover.

Gött mos
1 096 Inlägg
15 juli 2011
JapMax skrev:
Martin 9-3 skrev:
MB350se skrev:
Glömde säga.. 140kr timmen.. plus diverse tillägg.. Årets minst betalda jobb, å har haft många möjligheter till andra bättre betalda ställen senaste tiden, Men jag värdesätter Arbetskollegor, Arbetet i sig, hur chefen å företaget är sig.. och hur jag trivs ruggit högt.. De e så mycke mer värt än bara timlönen/månadslönen..

Edit: och hur man jobbar.. Jobbar 7dagar, ledig 7 dagar.. och möjlighet till övertid på ledigveckorna smile

Nu blev man avundsjuk igen. Saknar dessa skift som jag också jobbade förr. Allt mellan 40 och upp till 100 timmars övertid på lediga veckorna. extra tillägg på helgerna utöver mm. sen skifttillägg, bryten skiftgång samt bryten skiftgång igen när man går tillbaka på sitt ordinarie smile Samt bra OB utöver.

Sådana dagar kommer inte igen. Och eftersom det inte var fast schemalagt jobb utan man tog en vecka i taget så fick man vara med i försäkringskassans aktivitetsstöd och behövde bara redovisa tid mellan 7-16.

Kändes ändå lite fel att få ut bidrag utöver när man hade 38 rent en månad via jobbet.
Men både FK och arbetsförmedlingen gav klartecken eftersom jag kollade upp noga.
Skönt att sluta kl 6 på jobbet, och när man somnade kl 7 hemma på kudden var man ju arbetslös i ams och försäkringskassans mening och därmed berättigad till motsvarande full a-kassa tills man började jobba på eftermiddagen.

Får du a-kassa ska du söka jobb 8h om dagen, 40h i veckan. Dessutom alltid va tillgänglig dagtid.

Som jag tidigare nämnt så deltidsstämplar jag. Jag anger antalet arbetade timmar per dygn, oavsett när på dygnet jag arbetat. Så glöm att de hade funkat.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 juli 2011
JapMax skrev:
Martin 9-3 skrev:
MB350se skrev:

Inte via a-kassa. Det är a-kassan som beräknar ersättningen åt FK = samma nivå.
Men det går via FK, de som betalar ut och då kallas det "Aktivitetsstöd" hos dem när det gäller ungdomar. Försäkringskassan bryr sig bara om det man gör 7-16 medan A-kassan vill veta allt. Mycket stor skillnad hur det fungerar hos de båda. Fått klartecken svart på vitt från båda instanser så det är helt ok.

Så länge man inte hade "fast" jobb så var man inskriven hos arbetsförmedlingen och sökte jobb också såklart. Dock har vi bra handledare som fattar att man söker de jobb man ser som seriösa och inte tänker flytta och söka 10 jobb i veckan när man har familj, villa och egentligen har jobb bara osäker omfattning.
De enda jobb jag sökte fick jag också, jobbade ett halvår men var långt att åka.

Sökte då ett till jobb via ams hemsida, 600st ansökningar på tjänsten och nu har man fast jobb sedan några månader tillbaka så visst fasen funkar systemet. De jobb jag sökt har jag fått, lite tur ska man ha också. Tackat nej till några också.

Är man beredd att flytta till storstäderna så finns det jobb på 5 minuter om man är lite intresserad och verkligen vill. Lite mer sport här där vi har/hade sveriges högsta arbetslöshet för ungdomar wink
Senast redigerat av Martin 9-3 (15 juli 2011)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

3 182 Inlägg
15 juli 2011
jobbar som ventilationstekniker och har en lön på 22 tusen innan skatt.
tillägger att jag jobbat 10år med detta skit göra men ändå är lönen sämst.

450 Inlägg
15 juli 2011
Martin 9-3 skrev:
JapMax skrev:
Martin 9-3 skrev:

Inte via a-kassa. Det är a-kassan som beräknar ersättningen åt FK = samma nivå.
Men det går via FK, de som betalar ut och då kallas det "Aktivitetsstöd" hos dem när det gäller ungdomar. Försäkringskassan bryr sig bara om det man gör 7-16 medan A-kassan vill veta allt. Mycket stor skillnad hur det fungerar hos de båda. Fått klartecken svart på vitt från båda instanser så det är helt ok.

Så länge man inte hade "fast" jobb så var man inskriven hos arbetsförmedlingen och sökte jobb också såklart. Dock har vi bra handledare som fattar att man söker de jobb man ser som seriösa och inte tänker flytta och söka 10 jobb i veckan när man har familj, villa och egentligen har jobb bara osäker omfattning.
De enda jobb jag sökte fick jag också, jobbade ett halvår men var långt att åka.

Sökte då ett till jobb via ams hemsida, 600st ansökningar på tjänsten och nu har man fast jobb sedan några månader tillbaka så visst fasen funkar systemet. De jobb jag sökt har jag fått, lite tur ska man ha också. Tackat nej till några också.

Är man beredd att flytta till storstäderna så finns det jobb på 5 minuter om man är lite intresserad och verkligen vill. Lite mer sport här där vi har/hade sveriges högsta arbetslöshet för ungdomar wink

jag har kompisar som går på aktivitetsstöd och så som du berskriver de funkar de absolut inte, oavsett om dem jobbar helg/natt så skall arbetade timmar redovisas därmed räknas av från din ersättning. dessa nya regler kom då regering byttes från röd till blå!

over and out
Senast redigerat av Henrik-N (15 juli 2011)

BornStreetracer
197 Inlägg
16 juli 2011
Jobbat nu i ett år som Personbils mek på Hedin bil, får ungefär 26 - 27tusen innan skatt beroende på bonusen man får varje månad.. individuell + gemensam. är rätt bra då jag bara e 19år och nästan nyss kommit ut i branshen smile

Gött mos
1 096 Inlägg
16 juli 2011
Persson_307 skrev:
Jobbat nu i ett år som Personbils mek på Hedin bil, får ungefär 26 - 27tusen innan skatt beroende på bonusen man får varje månad.. individuell + gemensam. är rätt bra då jag bara e 19år och nästan nyss kommit ut i branshen smile

De va som fan. Alla bilmeckar ja känner och känenr till deras inkomst tjänar mellan 18 000 o 24 000 (beroende på ålder/erfarenhet) innan skatt.
Vad jobbar du på för ställe?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Skoterdåre
32 Inlägg
17 juli 2011
Elektriker, snart 2-årsmontör
19500:- före skatt men ibland blir det lite övertid å traktamente så det kan ju variera smile

Elektriker
718 Inlägg
17 juli 2011
Elektriker typ 2år montör eller va fan jag är uppe i typ 22k innan skatt.

Skall byta till konstruktör snart och kommer få 23k innan skatt. Känns som en ok lön då jag inte kan ett skit om det=)tongue

För den delen, det här med att vissa anger lönen i vad dem får ut efter skatt, varför gör man det?
Helt jävla ointressant ju?
Man anger ju lönen innan skatt. Skatt skiljer ju som sagt i kommuner m.m så blir ju rätt oexakt att ange efter skatt.
Senast redigerat av monno (17 juli 2011)

Som att kasta vatten i sjön.

BornStreetracer
197 Inlägg
17 juli 2011
Nitrometanskada skrev:
Persson_307 skrev:

De va som fan. Alla bilmeckar ja känner och känenr till deras inkomst tjänar mellan 18 000 o 24 000 (beroende på ålder/erfarenhet) innan skatt.
Vad jobbar du på för ställe?

okei smile har en grundlön på 21,000:- och sedan brukar min individuella bonus ligga rätt högt och den gemensamma bonusen ligger oftast mellan 2 - 3000:- sedan ligger min individuella bonus nästan alltid runt 3000:- smile jobbar på hedin bil i göteborg smile

53 Inlägg
17 juli 2011
Att du jobbade på Hedin Bil skrev du ju i ditt första inlägg, gissar han vill veta på vilken anläggning du var. Hedin har ju några stycken i Gbg, hoppas du inte är på Nissan. Skavd ratt fick jag från förra servicen, slapp dock betala extra för det, alltid något.

BornStreetracer
197 Inlägg
17 juli 2011
johngbg skrev:
Att du jobbade på Hedin Bil skrev du ju i ditt första inlägg, gissar han vill veta på vilken anläggning du var. Hedin har ju några stycken i Gbg, hoppas du inte är på Nissan. Skavd ratt fick jag från förra servicen, slapp dock betala extra för det, alltid något.

Nissan mölndalsvägen gissar jag på att du har vart hos då.. känner bara till dålig kritik om dom..

ne jag är i Orrekulla nästan uppe i kungälv, pillar med Nissan och Mercedes smile
Senast redigerat av Persson_307 (17 juli 2011)

53 Inlägg
17 juli 2011
Mycket riktigt på Mölndalsvägen, operation bojkott inledd.
Orrekulla känner jag till, servar MB'n på Orrekulla Bil, visste dock inte att Hedin hade station där.

BornStreetracer
197 Inlägg
17 juli 2011
johngbg skrev:
Mycket riktigt på Mölndalsvägen, operation bojkott inledd.
Orrekulla känner jag till, servar MB'n på Orrekulla Bil, visste dock inte att Hedin hade station där.

Nissan på mölndalsvägen har endast fått dålig kritik av kunder jag tagit hand om uppe i orrekulla..

Ajjemen Hedin är belägrade lite överallt wink
Senast redigerat av Persson_307 (17 juli 2011)

1 567 Inlägg
19 juli 2011
Sjöman
över men runt 25.000:- efter skatt

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

46 Inlägg
19 juli 2011
Truckmekaniker..ca 21-25 tusen efter skatt

Elektriker
718 Inlägg
19 juli 2011
Men varför i hela h....te envisas alla att skriva lönen efter skatt?!?!
Är det verkligen bara jag som lärt mig att det är fel? Antar att ni inte skriver på anställningskontrakt där lönen står efter skatt eller hur?

Elektriker
718 Inlägg
19 juli 2011
Mr_c skrev:

25tusen EFTER skatt som truckmekaniker? Det är fan inte dåligt:O Är ju typ nästan 35papp innan skatt det, hade jag inte tacka nej till:P

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juli 2011
rörläggare 21k före skatt  se är de en massa över tid jour m.m så de blir duglig lön smile inget man   köper ny bil för  är dålig på att spara lönerna går nästan på andra veckan

46 Inlägg
19 juli 2011
monno skrev:
Mr_c skrev:

25tusen EFTER skatt som truckmekaniker? Det är fan inte dåligt:O Är ju typ nästan 35papp innan skatt det, hade jag inte tacka nej till:P

haha nej men ja har jour och så på jobbet med:psmile

Sök