2763
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

Elektriker
718 Inlägg
19 juli 2011
Mr_c skrev:
monno skrev:
Mr_c skrev:
Truckmekaniker..ca 21-25 tusen efter skatt

25tusen EFTER skatt som truckmekaniker? Det är fan inte dåligt:O Är ju typ nästan 35papp innan skatt det, hade jag inte tacka nej till:P

haha nej men ja har jour och så på jobbet med:psmile

Menade inte att du ljög eller nått utan lät bara som en riktigt nice "arbetar" lön smile

Som att kasta vatten i sjön.

46 Inlägg
19 juli 2011
monno skrev:
Mr_c skrev:
monno skrev:

25tusen EFTER skatt som truckmekaniker? Det är fan inte dåligt:O Är ju typ nästan 35papp innan skatt det, hade jag inte tacka nej till:P

haha nej men ja har jour och så på jobbet med:psmile

Menade inte att du ljög eller nått utan lät bara som en riktigt nice "arbetar" lön smile

hehe nej jag klagar inte på lönen iallfall:p

Newbie!
19 Inlägg
20 juli 2011
Henrik-N skrev:
Martin 9-3 skrev:
JapMax skrev:

Inte en chans att det är tillåtet om du lägger upp det på det där sättet.
Får du a-kassa ska du söka jobb 8h om dagen, 40h i veckan. Dessutom alltid va tillgänglig dagtid.
Blir svårt att söka jobb samtidigt som man sover.

Inte via a-kassa. Det är a-kassan som beräknar ersättningen åt FK = samma nivå.
Men det går via FK, de som betalar ut och då kallas det "Aktivitetsstöd" hos dem när det gäller ungdomar. Försäkringskassan bryr sig bara om det man gör 7-16 medan A-kassan vill veta allt. Mycket stor skillnad hur det fungerar hos de båda. Fått klartecken svart på vitt från båda instanser så det är helt ok.

Så länge man inte hade "fast" jobb så var man inskriven hos arbetsförmedlingen och sökte jobb också såklart. Dock har vi bra handledare som fattar att man söker de jobb man ser som seriösa och inte tänker flytta och söka 10 jobb i veckan när man har familj, villa och egentligen har jobb bara osäker omfattning.
De enda jobb jag sökte fick jag också, jobbade ett halvår men var långt att åka.

Sökte då ett till jobb via ams hemsida, 600st ansökningar på tjänsten och nu har man fast jobb sedan några månader tillbaka så visst fasen funkar systemet. De jobb jag sökt har jag fått, lite tur ska man ha också. Tackat nej till några också.

Är man beredd att flytta till storstäderna så finns det jobb på 5 minuter om man är lite intresserad och verkligen vill. Lite mer sport här där vi har/hade sveriges högsta arbetslöshet för ungdomar wink

jag har kompisar som går på aktivitetsstöd och så som du berskriver de funkar de absolut inte, oavsett om dem jobbar helg/natt så skall arbetade timmar redovisas därmed räknas av från din ersättning. dessa nya regler kom då regering byttes från röd till blå!

over and out

Det som han beskriver är sant då jag fick uppleva precis samma sak då jag var arbetslös en period. Jag blev inringd efter behov och när jag jobbade nätter samt eftermiddag fick jag a kassa samt lönen för den arbetade tiden. Jag fråga dom om det verkligen var rätt då jag inte ville betala tillbaka något i ett senare skede och dom sa att det var så det funka. Detta är ca 1 år sen och dom har inte velat ha tillbaka sina pengar än tongue Ibland är systemet sjukt till ens egen fördel med!

535 Inlägg
25 juli 2011
Lastbilschafför, beror helt på hur mycket jag jobbar..

Senaste löningen låg på 35 efter skatt ink trakt, men då har jag jobbat mycket på sistonde...

Gött mos
1 096 Inlägg
25 juli 2011
Jag kan ju tycka de att grejen e att tjäna mycke pengar på lite arbetstid.. de e då man lyckats. Visst de e najs o ha 30k ut efter skatt men de e inte så najs o jobba typ 70 timmar vecka..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

12 086 Inlägg
25 juli 2011
Grejen med den här tråden är väl egentligen inte att tävla om vem som tjänar mest, utan att folk ska få en bild av vad man tjänar i vissa yrken.

Sen kan jag tycka att består en stor del av ens lön av OB, traktamenten eller andra tillägg borde man redovisa dom. Vilket många inte gör utan väljer månaden man jobbade mest övertid, sen lägger man på 20% och skriver summan..

Meldem
917 Inlägg
26 juli 2011
JapMax skrev:
Grejen med den här tråden är väl egentligen inte att tävla om vem som tjänar mest, utan att folk ska få en bild av vad man tjänar i vissa yrken.

Helt rätt!!

Lite klent me civilingenjörer i denna tråd tycker jag....

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

333 Inlägg
27 juli 2011
Runt 30k i månaden innan skatt som underhållstekniker
Slutade precis jobba som hisstekniker och där var jag rätt underbetald med mina 24k innan skatt.
Senast redigerat av push_it (27 juli 2011)

Norrlänning
1 453 Inlägg
27 juli 2011
Ljepone skrev:
JapMax skrev:
Waahlvik skrev:

ja de e ju olika.. våran familj äter för 3 papp i månaden också.. då är vi 3st... men en polare käkar för 3 tusen i månaden själv

Jag äter utan problem för 3k i månan. Köper mat för ca 150kr om dagen. Sen tillkommer lite mackor och pålägg samt div dryck jag köper i affären.

Beror på en mängd faktorer

- Inköpsställe/ Matbutik
- Matvanor/ varor
- Pris osv...

Bara lunchen är ju 85x20 = 1700, sen käkar ja nog för 2000 till också utan problem.. smile Mat är ju gott!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

536 Inlägg
27 juli 2011
Livsmedelsoperatör (Låter finare än vad det är för det innebär att styra en maskin och packa i kartonger...)

Innan skatt ca 20-22

Efter skatt ca 13-18 (beror lite på skift, men i snitt 14-15..)

Timanställd.

Ointresserad.
936 Inlägg
28 juli 2011
Jonasarvidsson skrev:
Livsmedelsoperatör (Låter finare än vad det är för det innebär att styra en maskin och packa i kartonger...)

Innan skatt ca 20-22

Timanställd.

Glassigt jobb helt klart!

Teabag appreciation club.

536 Inlägg
28 juli 2011
Snitch skrev:
Jonasarvidsson skrev:

Innan skatt ca 20-22

Timanställd.

Glassigt jobb helt klart!

Så det tycker du? Helt ärligt så suger det:P tur man har schyssta arbetskamrater för att jobbet är enormt monotont och tråkigt! tongue

526 Inlägg
30 juli 2011
Snickare, 201kr timmen

Fisketokig
2 997 Inlägg
31 juli 2011
"Säljande Lagerarbetare" stod det så fint i arbetsintyget.

Vet inget än om lön. Har bara fått i tre månader och allvarligt så spelar det mindre roll.

Man lever och köper det man känner för och undviker att låna. Huvudsaken man trivs.
Kan man leva som man vill och ändå kan spara  buffert så lägger man lönelapparna på hyllan bara.

Har för mig sista var på 21 efter skatt, vad det blir i timmen vete fasen wink
Några helger och fm/em-skift.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Larmtekniker
307 Inlägg
8 augusti 2011
24500:- innan skatt som larmtekniker.

/ Wången

Yrkeschaufför
165 Inlägg
8 augusti 2011
Lastbilschaufför (distribution stockholms innerstad) nu på sommaren runt 34000 efter skatt annars ca 26 efter skatt

26 Inlägg
8 augusti 2011
22-23000 efter skatt, jobbar ständig natt. Väldigt skönt må jag säga!

124 Inlägg
8 augusti 2011
Egen företagare.
Så lite som möjligt..

1 319 Inlägg
8 augusti 2011
Weepy skrev:
Egen företagare.
Så lite som möjligt..

Vilket otroligt bra svar.. Det ända som frågas är hur mycket du tjänar i månaden och vad du har för jobb, du berättar inte vilket jobb du har och du berättar heller inte vad du tjänar. Var gick det snett? neutral

Jag själv jobbar med kabel-tv,brukar få ut 14-18 efter skatt beroende på hur många mil man kört och om man varit ledig någon dag osv..

_----------'

124 Inlägg
8 augusti 2011
sleepyoh skrev:
Weepy skrev:
Egen företagare.
Så lite som möjligt..

Vilket otroligt bra svar.. Det ända som frågas är hur mycket du tjänar i månaden och vad du har för jobb, du berättar inte vilket jobb du har och du berättar heller inte vad du tjänar. Var gick det snett? neutral

Jag själv jobbar med kabel-tv,brukar få ut 14-18 efter skatt beroende på hur många mil man kört och om man varit ledig någon dag osv..

Jag som tyckte jag formulerade mig otroligt bra.. hmm

Driver KungSängen butikerna i Skåne (att döma av bilden till vänster på mig iklädd en tröja från KungSängen  så verkar det logiskt)
Ta ut överflödig lön och lägga på hög är både dyrt och onödigt.

Edit: för att inte förvirra fler så får jag väl påpeka att det är en skrivet med en skvätt ironi.
Senast redigerat av Weepy (8 augusti 2011)

Sök