3476
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

1 072 Inlägg
8 augusti 2011
Weepy skrev:
sleepyoh skrev:
Weepy skrev:
Egen företagare.
Så lite som möjligt..

Vilket otroligt bra svar.. Det ända som frågas är hur mycket du tjänar i månaden och vad du har för jobb, du berättar inte vilket jobb du har och du berättar heller inte vad du tjänar. Var gick det snett? neutral

Jag själv jobbar med kabel-tv,brukar få ut 14-18 efter skatt beroende på hur många mil man kört och om man varit ledig någon dag osv..

Jag som tyckte jag formulerade mig otroligt bra.. hmm

Driver KungSängen butikerna i Skåne (att döma av bilden till vänster på mig iklädd en tröja från KungSängen  så verkar det logiskt)
Ta ut överflödig lön och lägga på hög är både dyrt och onödigt.

Har en tröja där det står NASA på, äger och driver det när jag orkar och vill. Pengarna trillar in.
Vem vill inte skjuta stora fyrverkerier?

Nej, den va inte logisk...

huh?
10 427 Inlägg
8 augusti 2011
..och det är fortfarande före skatt som är intressant, vad som är grundlön och vad som är diverse tillägg  wink

Meldem
917 Inlägg
9 augusti 2011
danne9108 skrev:
Lastbilschaufför (distribution stockholms innerstad) nu på sommaren runt 34000 efter skatt annars ca 26 efter skatt

Betalar man 33% skatt? d.v.s du tjänar ca 45k innan skatt, hur fan kan du tjäna så mkt? de e ju flera tusen mer än en civilingenjör (i vissa fall).....

du får gärna förklara när du jobbar och om du har några tillägg?

tyckte bara det va en jävla massa pengar gämfört me civilingenjör:/

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 624 Inlägg
9 augusti 2011
Marticus skrev:
danne9108 skrev:
Lastbilschaufför (distribution stockholms innerstad) nu på sommaren runt 34000 efter skatt annars ca 26 efter skatt

Betalar man 33% skatt? d.v.s du tjänar ca 45k innan skatt, hur fan kan du tjäna så mkt? de e ju flera tusen mer än en civilingenjör (i vissa fall).....

Har du inte lärt dig att alla kryddar i denna tråden? ;/

Meldem
917 Inlägg
9 augusti 2011
careau skrev:
Marticus skrev:
danne9108 skrev:

*suck* jo, men naiv som man är så tror jag ju såklart att han talar sanning....

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 624 Inlägg
9 augusti 2011
Marticus skrev:
careau skrev:
Marticus skrev:

Alla vill väl verka märkvärdiga? wink

Meldem
917 Inlägg
9 augusti 2011
careau skrev:
Marticus skrev:
careau skrev:

Då kan man ju vara märkvärdig och tala sanning i tråden ist? smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 863 Inlägg
9 augusti 2011
Butikschef Icabutik, 30000 innan skatt.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 624 Inlägg
9 augusti 2011
Marticus skrev:
careau skrev:
Marticus skrev:

Då kan man ju vara märkvärdig och tala sanning i tråden ist? smile

Precis smile

340 Inlägg
9 augusti 2011
Jag tycker alla som ligger runt 25-30k eller mer och gnäller kan ta sig i R#&ven!!!

Jag är elektroingenjör o jobbat ca 4,5 år. Tjänar 28 innan o får ut ca 19,5 efter skatt i grundlön. Hur kul tror ni det känns.

Min fru är civil ingenjör o jobbat ca 4 år med. Hon tjänar typ 26,5 före skatt.

Antingen ljuger en stor del av er eller så är jag ordentligt påsatt bakifrån. Tror tyvärr det sistnämnda.

huh?
10 427 Inlägg
9 augusti 2011
newBadboy skrev:
Jag tycker alla som ligger runt 25-30k eller mer och gnäller kan ta sig i R#&ven!!!

Jag är elektroingenjör o jobbat ca 4,5 år. Tjänar 28 innan o får ut ca 19,5 efter skatt i grundlön. Hur kul tror ni det känns.

Antingen ljuger en stor del av er eller så är jag ordentligt påsatt bakifrån. Tror tyvärr det sistnämnda.

Lite skillnad om man jobbar må-fre 7-4/motsvarande till skillnad mot vissa andra
jobb där man kanske jobbar helger, skift, får traktamenten, oerhörda mängder
övertidsarbete och allt vad man räknar in.
Jämför man endast grundlöner så ligger du nog hyggligt till i tråden wink (utan hänsyn till utbildningsnivå)

340 Inlägg
9 augusti 2011
Just därför är det kanske rätt intressant vad man har i grundlön.. jag jobbar i princip aldrig över, väldigt sällan iaf.

1 863 Inlägg
9 augusti 2011
Känns som vissa är avundsjuka på dom som har högre lön. Jag har slitit i 16 år för att komma dit jag är idag. Jobbar över gratis flera timmar i veckan för att visa att man vill satsa på företaget jag jobbar i.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

526 Inlägg
9 augusti 2011
newBadboy skrev:

Nu vet inte jag riktigt vad för slags elektriker du är.
Men mina el-jobbarkompisar ligger några kronor under mig i timmen..

Nu vet jag att elektriker brukar ha månadslön, och jag som snickare hat timlön, så man får räkna om lite..

Men runt 32-35.000 har dom ungefär.

Yrkeschaufför
165 Inlägg
9 augusti 2011
Marticus skrev:
danne9108 skrev:

Inget krydd alls, kör på accord, tjänar det jag kör, vill jag jobba lite tjänar jag lite och tvärtom, nu på sommare är det hur mycket som helst att göra dessutom (dryckes chaufför). Sen är det även extra tillägg i innerstaden pga att jag kör bil med sänkbart tak kort lift, nästan alla ställen måste man pirra eller lyfta in varorna, och har man ca 30 stopp/dag och runt 15-20ton dricka att köra ut per dag så blir det endel jobb, innerstadschaufförerna ligger således en bra bit framför dem som kör storstockholm, då i princip det ända tillägget dem får är milersättning vilket inte ger särskilt mycket.
Så säg att jag skulle köra i storstockholm och jobba ca 9h/dag skulle jag kanske få ut 19-22 efter skatt så stor skillnad är det.  Kan kopiera en lönespec den som inte tror mig smile
Senast redigerat av danne9108 (9 augusti 2011)

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
10 augusti 2011
danne9108 skrev:
Marticus skrev:
danne9108 skrev:

Inget krydd alls, kör på accord, tjänar det jag kör, vill jag jobba lite tjänar jag lite och tvärtom, nu på sommare är det hur mycket som helst att göra dessutom (dryckes chaufför). Sen är det även extra tillägg i innerstaden pga att jag kör bil med sänkbart tak kort lift, nästan alla ställen måste man pirra eller lyfta in varorna, och har man ca 30 stopp/dag och runt 15-20ton dricka att köra ut per dag så blir det endel jobb, innerstadschaufförerna ligger således en bra bit framför dem som kör storstockholm, då i princip det ända tillägget dem får är milersättning vilket inte ger särskilt mycket.
Så säg att jag skulle köra i storstockholm och jobba ca 9h/dag skulle jag kanske få ut 19-22 efter skatt så stor skillnad är det.  Kan kopiera en lönespec den som inte tror mig smile

hmm

Meldem
917 Inlägg
10 augusti 2011
näe det är lugnt. Antog att du jobbade arslet av dig för att tjäna så mkt. däremot är jag lite intresserad av ren nyfikenhet vad för slags tillägg du får?

sen att du måste pirra ut sakerna är ju tragiskt.... finns inte sånna...... vafan heter dem... "pumpa i handtaget så lyfter 2 gafflar lodrät upp hela varupallen"-mojäng?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 624 Inlägg
10 augusti 2011
Marticus skrev:
näe det är lugnt. Antog att du jobbade arslet av dig för att tjäna så mkt. däremot är jag lite intresserad av ren nyfikenhet vad för slags tillägg du får?

sen att du måste pirra ut sakerna är ju tragiskt.... finns inte sånna...... vafan heter dem... "pumpa i handtaget så lyfter 2 gafflar lodrät upp hela varupallen"-mojäng?

pall lyft?

Meldem
917 Inlägg
10 augusti 2011
careau skrev:
Marticus skrev:

pall lyft?

ja kanske det haha, lite trött såhär på morgonkvisten roll
Senast redigerat av Marticus (10 augusti 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 624 Inlägg
10 augusti 2011
Marticus skrev:
careau skrev:
Marticus skrev:

pall lyft?

ja kanske det haha, lite trött såhär på morgonkvisten roll

Haha smile

Sök