MeloveGolf skrev:
Marticus skrev:
Däremot kan företag ge de nyexaminerade/lågerfarna övertaget i och med att dem sänker medelåldern från 50+ och ger "nytt blod" till arbetsplatsen, har till och med min f.d chef sagt. Däremot så tkr jag själv att erfarenhet>utbildning
Vi pratar löner, Nytt blod etc är bra men att du kan det i teorin spelar ingen roll man lär sig av dom mer erfarna jag tyckte inte jag lärde mig ett skit i skolan och det jag lärde mig där användes aldrig i verkliga livet, att man börjar lågt är för mig inget konstigt jag hade också "lärlingslön".
Många blir lite väl malliga och tror att dom kan allt när dom studerat halva livet, men man lär sig först när man börjar jobba det är dom 50+ du pratar om som lär det nya blodet hur det går till inget konstigt att dom har högre lön oavsett utbildning?
Jag är helt övertygad om att jag inte kommer använda ens 10% av det jag kommer lära mig under högskoletiden, vilket är jävligt tråkigt för det är inte speciellt motiverande att plugga då, det enda som håller mig motiverad är tanken av hög lön som kommer leda till avbetalt CSN-lån och en riktigt fin Toyota Supra.
Sedan självklart ger erfarenheten mer lön, trodde nämligen att ni även pratade om vem man skulle anställa (nyexaminerade eller den erfarne) och inte enbart löner.
Senast redigerat av Marticus (22 oktober 2011)
(╯°□°)╯​︵ ┻━┻