2821
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

1 080 Inlägg
18 november 2011
fadji skrev:
Marticus skrev:
fadji skrev:
Egen företagare. Tillräckligt

Vilket bidragande inlägg. Bra då vet jag att egenföretagare är att satsa på då man tydligen kan tjäna "tillräckligt".

Vilket onödigt  inlägg bara för att du inte hade något bättre för dig!

Right back at ya!

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

89 Inlägg
18 november 2011
Arbetar för ett bemaningföretag, mitt nuvarnde uppdrag är på en bildelskedjas interna kundtjänst.
Har varierande lön beroende på uppdrag, får ut i snitt 17tusen...

30 slak
169 Inlägg
18 november 2011
Målningsskötare/operatör på ssab, drar in ungeför 21,500 kr efter skatt.

huh?
10 427 Inlägg
18 november 2011
Jaja, okej. Vilken skattetabell är det som gäller för er som får ut x kr efter skatt?
Jamenaaa, så man kan räkna bakvägen vad ni tjänar. winkwink

30 slak
169 Inlägg
18 november 2011
steifan skrev:
Jaja, okej. Vilken skattetabell är det som gäller för er som får ut x kr efter skatt?

Jobbar 3skift, med en grundlön på 24,5 sen är det skifttillägg på 5tusen också. nu kan du räkna..

huh?
10 427 Inlägg
18 november 2011
kimztah skrev:
steifan skrev:

Jobbar 3skift, med en grundlön på 24,5 sen är det skifttillägg på 5tusen också. nu kan du räkna..

Gratulerar wink

30 slak
169 Inlägg
18 november 2011
steifan skrev:
kimztah skrev:
steifan skrev:

Gratulerar wink

Haha, menade inte att låta oförskämd. smile

huh?
10 427 Inlägg
18 november 2011
kimztah skrev:
steifan skrev:
kimztah skrev:

Gratulerar wink

Det är lugnt.

24,5k i grundlön är ju schysst för att vara metallare. Tror det var i praktiken det man absolut mest kunde få
som operatör på min förra arbetsplats (mindre valsningsanläggning ute i de djupa skogarna) på högsta löneklass inkluderat +8år anställningstidstillägg (~800kr) och max mångkunnighetstillägg (~900kr).

Och givetvis finns det större anläggningar inom samma företag (*host*Outokumpu*host*) där högsta löneklasserna / ligger några tusen högre hmm

30 slak
169 Inlägg
18 november 2011
steifan skrev:
kimztah skrev:
steifan skrev:

Gratulerar wink

Det är lugnt.

24,5k i grundlön är ju schysst för att vara metallare. Tror det var i praktiken det man absolut mest kunde få
som operatör på min förra arbetsplats (mindre valsningsanläggning ute i de djupa skogarna) på högsta löneklass inkluderat +8år anställningstidstillägg (~800kr) och max mångkunnighetstillägg (~900kr).

Och givetvis finns det större anläggningar inom samma företag (*host*Outokumpu*host*) där högsta löneklasserna / ligger några tusen högre hmm

Oj, där ser man. Jag har ett steg kvar till högsta, på min avdelning. Men lönetrappan ser inte likadan ut över hela "bruket" smile Så då är du lite hemma på plåtbiten då? smile

huh?
10 427 Inlägg
18 november 2011
kimztah skrev:
steifan skrev:
kimztah skrev:

Det är lugnt.

Oj, där ser man. Jag har ett steg kvar till högsta, på min avdelning. Men lönetrappan ser inte likadan ut över hela "bruket" smile Så då är du lite hemma på plåtbiten då? smile

Happ happ. Hur länge har du jobbat där då? 4-5år?

Sett en och annan meter rostfri tunnplåt wink (Maxbredd 1100mm, färdigtjocklekar ~0,80 - 0,08mm)

30 slak
169 Inlägg
18 november 2011
Jobbat lite mer än 1 år bara. Vi kör minimum 5mm tj, max 35mm sen allt från 3.5m till 14m långt.
Blästring och målning smile

Meldem
917 Inlägg
19 november 2011
fadji skrev:
Marticus skrev:
fadji skrev:
Egen företagare. Tillräckligt

Vilket bidragande inlägg. Bra då vet jag att egenföretagare är att satsa på då man tydligen kan tjäna "tillräckligt".

Vilket onödigt  inlägg bara för att du inte hade något bättre för dig!

Ouch, jag lägger mig.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

77 Inlägg
20 november 2011
Du besiktigar hus innan det ska flyttas in i dom va?

Sokrates skrev:
Lite märkligt att vissa skriver före skatt och andra efter skatt.
En del räknar in OB, Traktamenete och Övertid som inte är relevant.

Vad tjänar du i månaden?
Jag har en hyffsat hög lön innan skatt, något lägre efter skatt, utöver detta en del förmåner som jag inte vill gå in på.
Vilket jobb har du? Besiktningsingenjör.

/Tommy.

Norrlänning
643 Inlägg
21 november 2011
Varför är inte OB och traktamente relevant?

Som skiftarbetare får man ju några tusen OB varje månad, och jag har även traktamente regelbundet.

Fri fart för ett fritt folk!
14 357 Inlägg
21 november 2011
svårt att säga är bara timanställd

allt hänger på hur mycket jag jobbar smile

förra månaden hade jag ut 21.000:- efter skatt

kör skolbuss och lite turristbuss imellan åt
orkar inte kolla vad jag fick innan skatten
var nog ett par timmar ob med där

tror jag räknade på att jag hade jobbat 173timmar förra månaden om jag inte minns fel
av dom kanske 130timmar är jobb resten är uppfyllning då minsta tiden vi jobbar i ett sträck är 3timmar annar blir det utfyllning smile

Kör fort så hinner inget hända...

huh?
10 427 Inlägg
21 november 2011
gutfucker skrev:

Som skiftarbetare får man ju några tusen OB varje månad, och jag har även traktamente regelbundet.

Borde väl inte vara några konstigheter om man anger grundlön, ob-tillägg och traktamenten separat smile

420 Inlägg
22 november 2011
gutfucker skrev:

Ingångslön som är intressant för jobbet man utför IMO.

Norrlänning
1 453 Inlägg
24 november 2011
gutfucker skrev:

Klart OB och traktemente är relevant. Är väl ev övertid osv som blir lite missvisande...

Problemet är väl att många anger att dom tjänar 30-40 i månaden, men dom glömmer detaljen att dom då jobbar 240 timmar i månaden.

Ska man bara ange grundlönen så har jag 10 000 i månaden vilket känns skapligt missvisande..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

340 Inlägg
24 november 2011
Klart man ska ange allt man drar in, men man bör ju specifiera vad som är extra tillägg och vad som är grund!

huh?
10 427 Inlägg
24 november 2011
Ellertz skrev:
Ska man bara ange grundlönen så har jag 10 000 i månaden vilket känns skapligt missvisande..

Njä, inte om du flikar in att ditt arbete är väldigt prestationsbaserat.
Men kommer det inga kunder alls en månad så har du ju inte mer än
10 000. wink

Sök