endorfinslaven skrev:
Thunderbird88 skrev:
steifan skrev:
hehe får man ens jobba så mycket övertid månad eller månad? Tyckte det var illa själv när jag kom upp i 40t under juli
Finns inga regler när man är utomlands.
Men annars tror jag 50 timmar är regeln, kärring regel.
Mitt rekord var typ nå 110 timmar övertid på en månad.
Been there done that !
Inget jag vill ha tillbaka dryga 10 år i fält worldwide...
Värsta period varade 3 veckor utan ledig dag med ett snitt på 16 timmar om dagen och topp på 21 eller 22 tim och då var det ingen ide och åka till hotellet för o sova. För Kineserna begärde ett morronmöte....så några timmars surfande till mötet som blev vår paus innan nästa dag satte igång.
Fyfan vilka mörka ringar vi hade runt ögonen....vi bara skrattade över hur förjävliga vi såg ut och körde på !
Men du är rätt grundlurad likt jag var !
Vad är halvmiljonen plus traktamentena när chefer på företaget plockar ut samma lön eller mer efter skatt.
Det jag vill belysa är att Management jobbar bara 8 timmar om dagen halveffektivt och kräver indirekt att du ska dra in deras lön...
Efter alla år så fick jag nog av resor och jobbade hemma i sverige och satt ibland på möten med högdjuren som teknisk kunnig...
Jag brann ur gång på gång över deras oduglighet och okunskaper när beslut togs...
Beslut som leder till att fältpersonal får jobba arslet av sig för att kompensera för deras okunskap o dumhet.
Samma idioter som tycker du ska jobba ihjäl dig och ställer skyhöga krav på dig som är ute i fält.
De påskiner att du ska vara ett föredöme för alla på företaget och kunna det mesta,, de berömmer dig och dina insatser,, men inte får man en grundlön som en höjdare trots att man gör mer för företaget än höjdarcheferna.
Känn dig blåst !
För det blev jag också,,inget jag skryter över idag då insikten och erfarenheten kommit överens med varandra.....
Kul med en till som jobbat precis som jag! Och i Kina på råga också.
Kineserna är inte nådiga med sin dubbelmoral måste jag säga.
Blåst och blåst.... Jag jobbar upp ett kapital för att kunna leva bra i framtiden!
Det finns ALLTID dom som har det bättre. När du väl är en av dessa "höjdare" du snackar om så kommer du inse att det är folk över dig som jobbar ännu mindre och tar ut ännu mer i lön.
Precis som i min situation så finns det dom under mig som jobbar ännu mer och tar ut ännu mindre.
Känner mig knappast blåst, jag gillar mitt arbete. Det är mycket ansvar, mycket fasad inför kund och kunna bemöta folk på rätt sätt. Det är verkligen inte lätt att kunna bemöta en kund på rätt sätt, något man måste träna in och jag har verkligen inte gjort det än!
Unleash skrev:
Thunderbird88 skrev:
Kärring regel för bekvämt folk med andra ord
Är det inte jävligt bekvämt att jobba som driftsättare av styrsystem...?
Det är ju inte det mest fysiskt uttröttande arbetet om man säger så.
Endorfinslaven beskrev det väldigt bra.
Jag antar att du aldrig haft ett rejält psykiskt krävande arbete i ditt liv, kanske bara fysiskt krävande. Det är två helt olika saker.
Psykiskt krävande är INTE kul. Inte för någon alls.
Svårt att försöka sätta dig i en situation men kan försöka iallafall. Du jobbar 6-7 dagar i veckan, 12 timmar om dagen.
Varje dag är du sur. Du skriker på inkompetent folk runtomkring dig för att dom inte gör som du säger utan tycker det är mer intressant att sitta och pilla på mobilen.
På grund utav att dessa människor hellre pillar på sin mobil än att göra sitt jobb så hamnar du i skiten inför deras chefer (dom är supplier, jag är bara underleverantör). Deras chefer skriker på mig varför jag inte får något gjort, jag kan inte göra så mycket för dom är min kund.
Dom klagar i sin tur till min chef att jag inte får mitt jobb gjort.
Onda cirkeln börjar om när dom hellre sitter och pillar på mobilen, kommer inte vidare i arbetet och jag kan inte fortsätta med det jag ska göra.
På det så står nästa människa och rycker i mig och vill att jag ska vara på nästa ställe samtidigt och göra en annan sak, där exakt samma cirkel pågår redan. Sedan nästa kran, och nästa.
På råga på det så har du inkompetent folk hemma som varken kan göra ett program rätt eller skicka rätt saker, förväntar dig att du ska kunna köpa delar och skruv i världens jävla ände i ett land du knappt ens kan beställa mat utan att se ut som ett mongo.
Jag har svårt att tro att du i, månader i sträck, till och med år, jobbar minst 6 dagar i veckan, 12 timmar om dagen, kan aldrig slappna av eftersom du är toksur och tjurig på allting hela tiden.
Tacka fan för alkohol. Det enda som kan hjälpa.
I några månader drack jag en flaska vin per kväll, enda som kunde få mig klara det, enda som kunde ge mig sinnesro.