3445
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

161 Inlägg
21 december 2014
Evildan skrev:
Juggen1988 skrev:
Fått ett nytt jobb som personalhandläggare på en statlig myndighet, tjänar 29 000/månad.

Trevligt, grattis.

Thunderbird88 skrev:
Juggen1988 skrev:
Fått ett nytt jobb som personalhandläggare på en statlig myndighet, tjänar 29 000/månad.

Man får gratulera! cool

Tackar smile!

53 Inlägg
21 december 2014
Kör lastbil, asfalt och flyttar maskinerna på sommaren, ligger då på 50 till 160 övertidstimmar i månaden, maj till november.
Vintern lugnare med lite gruskörning mm
Har fast lön på cirka 26k i månaden, tillkommer trakt, ob, helg mm

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 december 2014
AMAZON-68 skrev:
Kör lastbil, asfalt och flyttar maskinerna på sommaren, ligger då på 50 till 160 övertidstimmar i månaden, maj till november.

Vad säger Arbetsmiljöverket om det?

53 Inlägg
21 december 2014
Andromeda skrev:
AMAZON-68 skrev:

Vad säger Arbetsmiljöverket om det?

Har ingen aning smile jobbar man inom asfalten får man räkna med långa dagar wink

56 Inlägg
4 januari 2015
Lämnade den sketna restaurangbranschen för att istället börja jobba på lager. Tjänar runt 18 k efter skatt och trivs riktigt bra! smile

414 Inlägg
4 januari 2015
J4rl skrev:
Lämnade den sketna restaurangbranschen för att istället börja jobba på lager. Tjänar runt 18 k efter skatt och trivs riktigt bra! smile

Grattis!! Helt rätt! Restaurangbranschen har ju i och för sig vissa fördelar också, men väger man det mot alla nackdelar så är det nog den absolut sämsta bransch som finns.
Senast redigerat av Powe_R (4 januari 2015)

56 Inlägg
4 januari 2015
Powe_R skrev:
J4rl skrev:

Grattis!! Helt rätt! Restaurangbranschen har ju i och för sig vissa fördelar också, men väger man det mot alla nackdelar så är det nog den absolut sämsta bransch som finns.

Tack!! smile Ja precis. bra att ha på cv´t (enligt nuvarnde arbetsgivare som anställde mig) och kollegorna var riktigt sköna. Men annars var allt mer eller mindre skit. Nu blir de 40 timmars veckor, jobb 7-16 och lediga helger som gäller. Samt diverse bonusar om man presterar bra. smile

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
6 januari 2015
Truckförare , Motviktstruck. 2 skift . 06-14 fm vecka mån-fred. Ofta ÖT på lördag..

14-23 EM vecka Mån-Tors

Brukar landa på ungefär 19 efter skatt...

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

773 Inlägg
17 januari 2015
går andra året på bygg och anläggning på gymnasiet och inriktat mig på snickare och hade varit lite roligt vad snickarens lön ligger på runt i 20-25åes åldern? om det nu finns någre sånna här wink

420 Inlägg
17 januari 2015
Arbetslös, ca 18k efter skatt. Varför jobba när man kan dega...

1 808 Inlägg
17 januari 2015
FA- Arbetare på Franskt avfallsföretag
07,00 - 16,00
Mån - Fre
Kör stor Mercedes med Fordonsmonterad Truck
Senaste lönspec:
140,38kr/h + Premiekomp+ övertidstillägg 
- skatt =

19 500

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

998 Inlägg
17 januari 2015
ny uppdatering igen tongue
Arbetslös, inkomst okänd då jag inte får akassa på 2 månader då jag sa upp mig.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

195 Inlägg
19 januari 2015
Trådstartare
Jimmylainen skrev:

Idiot Sverige, det skulle lövvveen ha sett och faktiskt insett att det är åt helvetet illa, blir så trött.

huh?
10 427 Inlägg
19 januari 2015
Dawee skrev:
Jimmylainen skrev:

Idiot Sverige, det skulle lövvveen ha sett och faktiskt insett att det är åt helvetet illa, blir så trött.

haha wink A-kassan står för ca 14 960kr före skatt (oavsett inkomst), resten måste vara någon form av extra inkomstförsäkring utöver detta tongue Gamla ex-ministrar som hårt drivit arbetslinjen får dock nöja sig med låga 124000- 156000kr/månad före skatt för att lalla runt i ett år wink http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20165394.ab

420 Inlägg
20 januari 2015
Dawee skrev:
Jimmylainen skrev:

Jag klagar inte smile smile Gör vad jag kan för att få ett arbete, funderar på att börja plugga lite men nu njuter jag lite...
Senast redigerat av Jimmylainen (20 januari 2015)

Elektriker
718 Inlägg
26 januari 2015
Dawee skrev:
Jimmylainen skrev:

Ja visst vore det bättre om han blev utan inkomst och hamnade på gatan så vi kan förakta honom på riktigt?

Sen kan man såklart disskutera inställningen...

Att vi har skyddsnät i Sverige ska du/vi/alla vara jävligt glada för. Att det sen finns dom som bananskalat sig genom hela livet och tycker att dom inte ska behöva ställa upp för andra är beklagligt. Men det är fullt tillåtet att flytta till ett annat land om man behagar.

Som att kasta vatten i sjön.

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
26 januari 2015
monno skrev:
Dawee skrev:
Jimmylainen skrev:

Ja visst vore det bättre om han blev utan inkomst och hamnade på gatan så vi kan förakta honom på riktigt?

Sen kan man såklart disskutera inställningen...

Att vi har skyddsnät i Sverige ska du/vi/alla vara jävligt glada för. Att det sen finns dom som bananskalat sig genom hela livet och tycker att dom inte ska behöva ställa upp för andra är beklagligt. Men det är fullt tillåtet att flytta till ett annat land om man behagar.

Nu går jäkligt mycket ot och bryter mot forumets regler, vi får inte lov att diskutera politik här.
Jag är bra sugen men känns som det är bäst att låta bil.

75 Inlägg
5 mars 2015
Jobbar i kyrkans värld, dagtid, helg ibland.
Brukar få ut 18 tusen efter skatt.

137 Inlägg
7 mars 2015
Återigen..jag deklarerar större delen av min inkomst på en K10a...som tack vare Borg har blivit ännu mer gynnsam. När man pratar svensk ekonomi idag blir bruttoinkomst ointressant. Effektiv skatt och nettoinkomst i alla tre inkomstslag däremot...är vad som avgör om man har en god ekonomi eller inte..

Cupra_
7 mars 2015
Säkerhetskonsult, 3år på firman.
Lönen varierar, en dålig månad 19 efter skatt medan en bra ger runt 26-27.
Beror på OB, övertid och typ av jobb.

Sök