Kör lastbil, asfalt och flyttar maskinerna på sommaren, ligger då på 50 till 160 övertidstimmar i månaden, maj till november. Vintern lugnare med lite gruskörning mm Har fast lön på cirka 26k i månaden, tillkommer trakt, ob, helg mm
Kör lastbil, asfalt och flyttar maskinerna på sommaren, ligger då på 50 till 160 övertidstimmar i månaden, maj till november. Vintern lugnare med lite gruskörning mm Har fast lön på cirka 26k i månaden, tillkommer trakt, ob, helg mm
Vad säger Arbetsmiljöverket om det?
Har ingen aning jobbar man inom asfalten får man räkna med långa dagar
Lämnade den sketna restaurangbranschen för att istället börja jobba på lager. Tjänar runt 18 k efter skatt och trivs riktigt bra!
Grattis!! Helt rätt! Restaurangbranschen har ju i och för sig vissa fördelar också, men väger man det mot alla nackdelar så är det nog den absolut sämsta bransch som finns.
Lämnade den sketna restaurangbranschen för att istället börja jobba på lager. Tjänar runt 18 k efter skatt och trivs riktigt bra!
Grattis!! Helt rätt! Restaurangbranschen har ju i och för sig vissa fördelar också, men väger man det mot alla nackdelar så är det nog den absolut sämsta bransch som finns.
Tack!! Ja precis. bra att ha på cv´t (enligt nuvarnde arbetsgivare som anställde mig) och kollegorna var riktigt sköna. Men annars var allt mer eller mindre skit. Nu blir de 40 timmars veckor, jobb 7-16 och lediga helger som gäller. Samt diverse bonusar om man presterar bra.
går andra året på bygg och anläggning på gymnasiet och inriktat mig på snickare och hade varit lite roligt vad snickarens lön ligger på runt i 20-25åes åldern? om det nu finns någre sånna här
ny uppdatering igen Arbetslös, inkomst okänd då jag inte får akassa på 2 månader då jag sa upp mig.
it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Arbetslös, ca 18k efter skatt. Varför jobba när man kan dega...
Idiot Sverige, det skulle lövvveen ha sett och faktiskt insett att det är åt helvetet illa, blir så trött.
haha A-kassan står för ca 14 960kr före skatt (oavsett inkomst), resten måste vara någon form av extra inkomstförsäkring utöver detta Gamla ex-ministrar som hårt drivit arbetslinjen får dock nöja sig med låga 124000- 156000kr/månad före skatt för att lalla runt i ett år http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20165394.ab
Idiot Sverige, det skulle lövvveen ha sett och faktiskt insett att det är åt helvetet illa, blir så trött.
Ja visst vore det bättre om han blev utan inkomst och hamnade på gatan så vi kan förakta honom på riktigt?
Sen kan man såklart disskutera inställningen...
Att vi har skyddsnät i Sverige ska du/vi/alla vara jävligt glada för. Att det sen finns dom som bananskalat sig genom hela livet och tycker att dom inte ska behöva ställa upp för andra är beklagligt. Men det är fullt tillåtet att flytta till ett annat land om man behagar.
Ja visst vore det bättre om han blev utan inkomst och hamnade på gatan så vi kan förakta honom på riktigt?
Sen kan man såklart disskutera inställningen...
Att vi har skyddsnät i Sverige ska du/vi/alla vara jävligt glada för. Att det sen finns dom som bananskalat sig genom hela livet och tycker att dom inte ska behöva ställa upp för andra är beklagligt. Men det är fullt tillåtet att flytta till ett annat land om man behagar.
Nu går jäkligt mycket ot och bryter mot forumets regler, vi får inte lov att diskutera politik här. Jag är bra sugen men känns som det är bäst att låta bil.
Återigen..jag deklarerar större delen av min inkomst på en K10a...som tack vare Borg har blivit ännu mer gynnsam. När man pratar svensk ekonomi idag blir bruttoinkomst ointressant. Effektiv skatt och nettoinkomst i alla tre inkomstslag däremot...är vad som avgör om man har en god ekonomi eller inte..