2940
Sök

Vilken kan man få ut mest effekt ur Bmw m3 e36 3.2 Turbo/kompressor eller Singel Toyota Supra mk4?

Dann3
8 november 2008
Trådstartare
#1
Vilken kan man få ut mest effekt ur Bmw m3 e36 3.2 Turbo/kompressor eller Singel Toyota Supra mk4?

Har ju bestydelse vilka aggregat det är och så men man man jämnför rätt lika?

Sedan vilket är bäst då man skall plocka ut mest effekt Turbo eller Kompressor till en m3:a?

Sett några m3:or på nätet och dem verkar riktigt brutala med Turbo i sig!!! Finns en på blocket med på 960 HK!!!

/danne

KHRacing
8 november 2008
Trådstartare
#2
både motorerna är ju speciella på sitt eget sätt.
men verkar inte vara några problem att få ut 1000 + ur nån av dem.

88 Inlägg
8 november 2008
#3
jag undrar vad man ska med så mkt häst till då med det soppa pris som råder i dag?
jag har ägt en m3 3.0. den skämdes inte för sig.. den ökade fortfarande i 250 km/h.

men det är dyrt att trimma. dom säger att supras bottendel ska klara upp till runt 600 strecket för att hålla.
kan tänka mig att s50 motorerna inte är riktigt lika säkra men upp mot 450 -500 iaf.
jo visst vidar strand  har haft både 12 och 1400 i sina. men vad kostar det då? med special alltihopa ?
det kostar ..

terazzi
8 november 2008
Trådstartare
#4
Skulle väl säga supran då ^^
massa mer du måste bygga om på bmw'n sen kan du ju inte regga den heller..
bottendelen org på supra ska väl palla 600-800 häst? Vet inte exakt siffra men bra mkt e det wink

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
8 november 2008
#5
Hallå mina gasglada vänner!

Jag håller på Supran, inte för att jag är japanfrälst nu utan av den aledningen att Suprans block är bevisat
att det pallar enormt mycket effekt utan att kräva för mycket ombyggnad.
BMW M3 -Nej tror inte det pallar för mycket i standardblocket, kräver nog mycket arbete för att komma upp i de siffror som Supra blocket klarar standard.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

12 086 Inlägg
9 november 2008
#6
Båda är bra motorer som alla andra säger.
Jag hade ändå lagt mina pengar på supran.

Lr så kollar man bara på redan existerande exemplar, jag har sätt supror med uppemot 1500hk.. M3orna brukar ligga runt 1000 lr lite drygt dom värsta.
Senast redigerat av JapMax (9 november 2008)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
9 november 2008
#7
terazzi skrev:
Skulle väl säga supran då ^^
massa mer du måste bygga om på bmw'n sen kan du ju inte regga den heller..
bottendelen org på supra ska väl palla 600-800 häst? Vet inte exakt siffra men bra mkt e det wink

Nu ska vi väl inte ta i så vi spricker, du måste nog byta rätt mkt på supran också om du ska ha 1000 hästar =P

"When innovation meets passion!"

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 november 2008
#8
Mechanimal skrev:
terazzi skrev:
Skulle väl säga supran då ^^
massa mer du måste bygga om på bmw'n sen kan du ju inte regga den heller..
bottendelen org på supra ska väl palla 600-800 häst? Vet inte exakt siffra men bra mkt e det wink

Nu ska vi väl inte ta i så vi spricker, du måste nog byta rätt mkt på supran också om du ska ha 1000 hästar =P

bottendelen sa han
och det klara nog en M3a av
då min 535ans botten klarar dygt 6-700hk dock ger sig toppen vid 300 hmm


Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 november 2008
#9
terazzi skrev:
Skulle väl säga supran då ^^
massa mer du måste bygga om på bmw'n sen kan du ju inte regga den heller..
bottendelen org på supra ska väl palla 600-800 häst? Vet inte exakt siffra men bra mkt e det wink

går regga den lika lätt som en supra i sverige med 1000hk


FreddeK
9 november 2008
Trådstartare
#10
Dann3 skrev:
Vilken kan man få ut mest effekt ur Bmw m3 e36 3.2 Turbo/kompressor eller Singel Toyota Supra mk4?

Har ju bestydelse vilka aggregat det är och så men man man jämnför rätt lika?

Sedan vilket är bäst då man skall plocka ut mest effekt Turbo eller Kompressor till en m3:a?

Sett några m3:or på nätet och dem verkar riktigt brutala med Turbo i sig!!! Finns en på blocket med på 960 HK!!!

/danne

den på blocket vet jag vem som äger=) orange här på garaget=) grymt bygge hlt klart.

Byggare Behm
562 Inlägg
9 november 2008
#11
Alltså, först och främst, vet du vad 1000 hk innebär ?
Har du åkt i en bil med 400 hk på hjulen, dvs ~ 450-500 hk i motorn ?
Det är ett satans drag bara i en sådan bil... och kostnaden för en motor på ca 500 hk ?
Ja, ca 50 000 om du har en hållbar motor att utgå ifrån, typ Supra.. men Supran i sig är ju inte
helt gratis så från skratch blir det DYRT !
Det är ALLTID billigare/lättare att höja effekten på en org. turbomotor.
Ett bra exempel på detta är min GT4,  185 hk org , kan med ett envist skruvande,läsande
och en budget på 25- 30 000 kr höjas till över 300 hk utan problem .
Kostar ca 20 000 att köpa , så totalt blir det ca 50 000 för en frän bil med över 300 hk, inte många som slår det ! 
Det är iaf värt att fundera både en och 2 ggr innan man börjar jaga hästkrafter, samt att en bil med 1000hk slits oerhört mycket, underhåll på en sån kanske bara det är 20 k per år..

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 november 2008
#12
_Jonex_ skrev:
Alltså, först och främst, vet du vad 1000 hk innebär ?
Har du åkt i en bil med 400 hk på hjulen, dvs ~ 450-500 hk i motorn ?
Det är ett satans drag bara i en sådan bil... och kostnaden för en motor på ca 500 hk ?
Ja, ca 50 000 om du har en hållbar motor att utgå ifrån, typ Supra.. men Supran i sig är ju inte
helt gratis så från skratch blir det DYRT !
Det är ALLTID billigare/lättare att höja effekten på en org. turbomotor.
Ett bra exempel på detta är min GT4,  185 hk org , kan med ett envist skruvande,läsande
och en budget på 25- 30 000 kr höjas till över 300 hk utan problem .
Kostar ca 20 000 att köpa , så totalt blir det ca 50 000 för en frän bil med över 300 hk, inte många som slår det ! 
Det är iaf värt att fundera både en och 2 ggr innan man börjar jaga hästkrafter, samt att en bil med 1000hk slits oerhört mycket, underhåll på en sån kanske bara det är 20 k per år..

och räkna med ras mer än 1 gång per år
och vid ett ras med 1000hk brukar det bli ordentliga ras
kol som flyger iväg dit den känner för kan sluta EXTREMT dyrt


Knegare
302 Inlägg
9 november 2008
#13
Beror väl enbart på hur mkt pengar man har?

Poon
Love the sound...


Sök