3214
Sök

saab 93 aero 04-05 eller 95 aero 04-05? vilken ska jag välja?

Redlinefoto
259 Inlägg
10 november 2008
#21
Jag har haft en 9-3 ss -03 och har en 9-5:a och 9-5:an känns bättre på alla sätt...
9-3:an känns billigare/plastigare på nått sett, dock är den 9-5:an jag har nu mer utrustad kanske därför vet inte hur 9-5:an hade varit med linear utrustning...

Edit:såg nu att det va aero du frågade om...
Senast redigerat av Fredrik wilhelmsson (10 november 2008)

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

V-Power
1 186 Inlägg
10 november 2008
#22
Ljungberg77 skrev:
tyvärr har ju 9-3 bara en liten 2,0 som saknar det sköna bottenvridet en 2,3 i 9-5 har

Exakt!!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

116 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#23
Martin 9-3 skrev:
Det känns inte aktuellt att gå upp en årsmodell och få en V6a i Aeron då?  250HK original med möjlighet att köra rätt snålt också.

Vid längre körningar 90-väg så kan jag ligga på 0.8 utan problem. Med riktig snålkörning går det kapa en deciliter till...

kan max lägga 170k på bilen, tror inte man får v6an med 170k  eller hat ja fel?


Aeropilot
45 Inlägg
10 november 2008
#24
_Starlet_ skrev:
Martin 9-3 skrev:
Det känns inte aktuellt att gå upp en årsmodell och få en V6a i Aeron då?  250HK original med möjlighet att köra rätt snålt också.

Vid längre körningar 90-väg så kan jag ligga på 0.8 utan problem. Med riktig snålkörning går det kapa en deciliter till...

kan max lägga 170k på bilen, tror inte man får v6an med 170k  eller hat ja fel?

Fanns ett par träffar på blocket wink

9000 Aero -96 *såld* 9-3 Aero -02 *såld*
9000 Aero MapTun Individual *skrot* 9-5 Aero MapTun Steg 2 *såld*
9-5 Aero -05 MapTun BioPower *nuvarande* 9000 Aero -95 *såld* 9-3 Aero SC TTiD -09 *nuvarande*

116 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#25
Ljungberg77 skrev:
_Starlet_ skrev:
Martin 9-3 skrev:
Det känns inte aktuellt att gå upp en årsmodell och få en V6a i Aeron då?  250HK original med möjlighet att köra rätt snålt också.

Vid längre körningar 90-väg så kan jag ligga på 0.8 utan problem. Med riktig snålkörning går det kapa en deciliter till...

kan max lägga 170k på bilen, tror inte man får v6an med 170k  eller hat ja fel?

Fanns ett par träffar på blocket wink

jo men de e ju kombi:P vill ha en sedan:)


Aeropilot
45 Inlägg
10 november 2008
#26
_Starlet_ skrev:
Ljungberg77 skrev:
_Starlet_ skrev:

kan max lägga 170k på bilen, tror inte man får v6an med 170k  eller hat ja fel?

Fanns ett par träffar på blocket wink

jo men de e ju kombi:P vill ha en sedan:)

fick upp minst en sedan v6 iaf

9000 Aero -96 *såld* 9-3 Aero -02 *såld*
9000 Aero MapTun Individual *skrot* 9-5 Aero MapTun Steg 2 *såld*
9-5 Aero -05 MapTun BioPower *nuvarande* 9000 Aero -95 *såld* 9-3 Aero SC TTiD -09 *nuvarande*

116 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#27
hur snabb är 93an 210hk 0-100 orginal?
Senast redigerat av _Starlet_ (11 november 2008)


Hijo de puta
113 Inlägg
11 november 2008
#28
9-3 ska göra 0-100 på 7.7 enlig saab med 210hästarn.
och -06an med 2.8L 250hk 6.7s

här har du en fin rackare http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/s … AAAAAAA__!
Senast redigerat av calle- (11 november 2008)

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
11 november 2008
#29
calle- skrev:
9-3 ska göra 0-100 på 7.7 enlig saab med 210hästarn.
och -06an med 2.8L 250hk 6.7s

de var skillnad:P dvs 40hk mellan men kanske v6 har mer vrid kanske


Hijo de puta
113 Inlägg
11 november 2008
#30
_lee_jr skrev:
de var skillnad:P dvs 40hk mellan men kanske v6 har mer vrid kanske

yes den äldre veritionen (210hk) har 300nm och 2.8an ligger på 350.

8 156 Inlägg
11 november 2008
#31
Jag har åkt i båda bilmodellerna (dock ej i 9-5 aero) och 9-3:an känns lite sportigare.
9-5:an är snäppet bekvämare, men jag vet inte hur det är med aeron.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök