10 november 2008
Trådstartare
Hej.
Jag har precis köpt en Mitsubishi Galant 94 för en vecka sedan och håller på och försöker fixa iordning den.
Nu e det så att kupefläkten fungerar men bara på läge 4 dvs på max efekt och i alla andra lägen är den inte igång alls. När den är på max så fungerar värme o kyla som det ska också.
Reglaget är i ratt format, inte digitalt och alla lägen klickar i eller vad man ska kalla det men endast 4:e blåser.
Nån som vet vad som kan va fel och hur man fixar det?
Vad skulle det ev kunna gå på att köpa nytt eller begagnat och behöver man lämna in den för byte isåfall eller är det något sånär lätt fixat själv?
All hjälp uppskattas.
David
edit: Har köpt fel värmefläktsmostånd, köpte ett till ecc som jag inte skulle ha. Har letat efter ett begagnat på bildelsbasen och jag hitar många som ser lika dana ut som det jag har som inte är till ecc men sifrorna stämmer inte på nått än så länge, på mitt står det A 12No534 och på andra jag hittat står det såsom E 2No354 eller A 11No534 och på ett jag hitta står det H 12No534. Vet nån om det har någon betydelse vilka siffror och bokstäver det är eller om det kvittar med vissa siffror? Verkar ju stört o göra 25 olika sorters motstånd till i princip samma bilmodell med små skillnader mellan dom.
Senast redigerat av DavidH (2 december 2008)