Hejsan alla glada tänkte lägga upp en liten tråd på mitt bygge som ska fixas till lite under vintern är tanken
Detta är min andra tråd om en Nissan 200sx s13
Denna är tanken att den ska behållas i min ägo många år framöver!
Köpte bilen med trasig topplockspackning så det första man gjorde var o riva ner hela toppen med insug m.m
Så toppen kommer lämnas in imorgon på planing osv
Har även passat på o lacka om väldigt mycket i motorn när jag ändå hade isär allt
Bilder på dessa finns nedanför
Är ett litet ljudbygge i bilen som följde med köpet som kommer byggas klart under vintern för o få en riktigt snygg s13 till sommaren
Vill ni ha mera info om motor osv som sitter i så kolla in min sida där allt står. men här har ni lite
Motorn är etanolkonverterad med dubbla avgaskammar och steg 2 chip
Har ställbara konidämpare och lite smått o gått
Lite bilder då
The carLjudbygget Basarna satt upp o ner vid inköpet och det ska ändraslite mätare m.m kommer lackas om lite här senare senMotorn vid inköpetBörjat riva ner motorn för byte av topplockspackningSådär ja!Blev o måla om inuget svart Nylackat ventilkåpa, remhjul, servohjul och vattenpumpNylackat även härSen har allt på toppen plockats bort för o kunna plana den mycket längre än så har jag inte kommit i dagsläget
Men tanken är att få en riktigt fin utställningsbil och även leka av mig på banan med den
Så det kommer uppgraderas lite osv oxå men tar ett steg i tagetP