3142
Sök

Vad är rimlig kostnad för ett mekgarage?

RMR-Crew
478 Inlägg
17 november 2008
Racing84 skrev:
Vi är 3 som belala 1100kr för 50kv garage med bra isolering och ha till gång med svett, tryckluft och vatten.

Svett, tryckluft och vatten är fina grejjer de! wink

Neerd
1 596 Inlägg
17 november 2008
kawiZz skrev:
Racing84 skrev:
Vi är 3 som belala 1100kr för 50kv garage med bra isolering och ha till gång med svett, tryckluft och vatten.

Svett, tryckluft och vatten är fina grejjer de! wink

HAHAHAHHA big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

689 Inlägg
18 november 2008
skalmanen skrev:
n_andersson skrev:
vi e 4 stycken som betalar 3000 för ett garage på 120 kvadrat, alltså 750kr per man o månad.. finns vatten o tryckluft i lokalen plus en tvätthall brevid som vi får använda..
lokalen ligger ensligt och ingärdat plus att de e videoövervakat o delar av lokalerna larmade plus att bevakningstjänst e där o kollar till varje natt så man kan sova gott om nätterna

Det är helt okay anser jag,, nästan billigt smile

ja jag e väldigt nöjd

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 november 2008
jag skulle nog säga gratis villa dubbelgarage e bäst

38 Inlägg
18 november 2008
Betalar 3000kr/månaden för ett 70m2 garage skapligt centralt i Gävle. Då ingår vatten/värme/el i hyran och vi har tillgång till spis, kyl, kaffe (!!!), kompressor, högtryckstvätt, svets etc. Helt klart värt det smile

4 Inlägg
30 september 2012
Hallå där ute

Är ny här på forumet och tänkte väcka liv i denna fråga kring hyra av ett mekgarage

Då det verkar va svårt att hitta mekplats så undrar jag om det är vårt att betala vad som helst.

Jag har fått tag på en lokal ute på en bondgård, det är ett före detta häststall på 200m2 men jag ska dela det med ägaren, så 100m2 är mitt för 2000:- + el i månaden tyvärr så är det en hel lokal med isolering i tak men inte i väggar och ingen värme ingår, detta gör att jag har ingen lust att värma denna lokal med el som jag ska betala, så enda lösningen är att sätta upp en vägg som skiljer av stallet i två delar, det finns vatten i den delen som jag ska hyra, men det finns en dålig sak med utrymmet det är att han har en spannmålskross stående i ett rum i min del det innebär att han måste ha en viss tillgång till min del (endast passage).

Som sagt 2000:- + el i månaden för 100m2. Är det okej om han går med på skiljeväggen och har passage till rummet med spannmålskrossen?

Ha det gôtt där ute

Janne

12 086 Inlägg
30 september 2012
Jag har bytt garage sedan sist jag skrev.
Nu är vi 4 som delar på 2500kr/180m²

2000kr kallhyra för 100m² bondgård låter lite dyrt tycker jag. Speciellt med tanke på hur spartanskt det verkar va och att han ska ha sin maskin ståendes i din del? Värma en oisolerad lokal med el kan du ju fetglömma, du kommer bli ruinerad direkt.
Senast redigerat av Germax (30 september 2012)

4 Inlägg
30 september 2012
Germax skrev:
Jag har bytt garage sedan sist jag skrev.
Nu är vi 4 som delar på 2500kr/180m²

2000kr kallhyra för 100m² bondgård låter lite dyrt tycker jag. Speciellt med tanke på hur spartanskt det verkar va och att han ska ha sin maskin ståendes i din del? Värma en oisolerad lokal med el kan du ju fetglömma, du kommer bli ruinerad direkt.

Jag föreslog 1000:- från början Jag har inte gått med på hans förslag än och kommer förmodligen inta att göra detta visserligen är vi två som kommer att dela på detta men som sagt var så tycker jag som du att 2000-: är för mycket
kan notera att det finns två utrymmen som det är värme i (f:d sadelkammare och fikarum med toalett) men det väger inte upp riktig tycker jag, jag ska förhandla med honom så får vi se var det slutar

Sök