3273
Sök

Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

482 Inlägg
23 november 2008
#61
Åh detta kommer bli så sjukt! Har själv provkört en icc gokart och j-vlar vad den gick. Den här måste ju bli 100ggr värre! wink Detta kommer självklart att följas. smile

Jodå... Så är det serru!

434 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
#63
Wohooo!!! det kommer bli en extrem dödsmaskin,
ska kolla upp alla försäkringar ordentligt innan jag sätter mig i den till sommaren:) haha

Ang grenröret så har jag på ett ungefär räknat på att det skall fungera.
Orginal så är det ju 4-2-1

som det är nu så är det 4-2 jag är inte säker på hur det kommer funka:) lär ju märkas.
Kommer kanske måsta bestycka om färgasarna vet ej, jag kör ju inte med standard luftburk heller.
Kommer montera en bredbandslambda för att kunna se hur den går. Känns viktigt.
Blir ett fint litet "kitt" till oljekylningen också:)

Ska försöka klura ut hur jag bäst skall göra upphängingen till ljuddämparna, det är ju titan vs rostfritt
man måste göra det fjäderbelastat, har svarvat anlsutningarna koniska så det skall passa perfekt.
hoppas jag i alla fall:)


Tack för alla trevliga/roliga kommentarer:)

Den har fått ett namn nu MONSTERMACHINE...

Ang sponsringen så känns det jäkligt kul:)big_smile

79 Inlägg
23 november 2008
#64
Sjukt coolt projekt!! Keep it up!

Kanon..
1 473 Inlägg
23 november 2008
#65
Som sagt, dynojeta motorn så blir de nog bra me dedär luftfiltren o piporna.


SKÅNING
1 215 Inlägg
23 november 2008
#66
säger bara jäklar, har läst igenom hela tråden nu.

kommer att bli skoj att följa detta projekt och grattis till sponsorn

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

1 309 Inlägg
23 november 2008
#67
läste ocskå igenom tråden precis, kommer bli ett ruggit brutalt monster. ska bli kul att se första filmen när du kör med den. lycka till

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

1 997 Inlägg
23 november 2008
#68
Grymt projekt! Kommer gå som ett spjut sen! big_smile

Men satt och funderade lite, kolfiberdämpare skulle kanske vara nåt?

Jobba på! smile


SQ
1 343 Inlägg
23 november 2008
#69
skapligt bygge.. å en jävel på svetsen med.. kommer följas!

Ljudnörd!

Har alltid rätt!
689 Inlägg
23 november 2008
#70
såå ballt big_smile 

Hur kmr du göra med kopplingen?  vet vissa som bara använder den till att starta o sen slår i växlarna.

Säg till om du vill ha något svarvat tongue

Livet är ett helvete, du är bjuden!

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 november 2008
#71
grymmt coolt planerat på detta länge eller kom du bara på det en kväll? lycka till mvh oscar

Mvh O.Frankeståhl

20 Inlägg
23 november 2008
#72
den kommer bli grym big_smile
Senast redigerat av Prince (23 november 2008)

1 270 Inlägg
23 november 2008
#73
Faan vad najs det kommer bli big_smile  kommer lätt att följa det big_smile


849 Inlägg
23 november 2008
#74
haha coolt, det här kommer följas !!smile

Mvh Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1

434 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
#75
Tack för alla trevliga kommentarer:)

Det kommer filmer det kan jag lova:) jag har beställt en hjälm kamera. så alla ska få känna på vansinnet i 250 blås:)

på en givetvis avlyst bana:D


Svarvning, fräs, tig svets, mig, bockning, klipp,slip,kap you name it, ill do anything myself.....Mchyver ni vet...

Det kommer mer bilder samt info under veckan.

434 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
#76
oggy_swe skrev:
grymmt coolt planerat på detta länge eller kom du bara på det en kväll? lycka till mvh oscar

Jag har byggt en kart tidigare lite värre men då med en 125cc roadracing snurra.
Jag har funderat på detta ett tag men det kom igång på riktigt då jag fick nys om ett chassi med en tillhörande R6 motor...för futtiga pengar.

Även om man tror att det inte ska kosta så gör det ju tyvärr det:) då är det bra att hitta en billig komplett motor som jag gjorde.. killen som sålde motor+ chassi visste inte vad han sålde. Han trodde att motorn var en 1998.a då vi kollade motornummret var det från en skrotad 02.a
Året innan dom kom med insprutning.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
23 november 2008
#77
Blir nog fin-fint det här. Kommer resten också att hålla denna klass blir den skithäftig. Hur ska du färgsätta den?

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 november 2008
#78
Såg nått liknande här i halmstad faktiskt, en go-kart med en hayabusa motor om jag inte minns fel. Tror det var fordonsprogrammet som byggt den, finns säkert nån här som vet någe mer om den.

Kanske finns nått råd att hämta, vem vet wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

738 Inlägg
24 november 2008
#79
Kommer följas! så jävla coolt!


Inga konstigheter
2 064 Inlägg
24 november 2008
#80
Onlyrobin skrev:
Wohooo!!! det kommer bli en extrem dödsmaskin,
ska kolla upp alla försäkringar ordentligt innan jag sätter mig i den till sommaren:) haha

Ang grenröret så har jag på ett ungefär räknat på att det skall fungera.
Orginal så är det ju 4-2-1

som det är nu så är det 4-2 jag är inte säker på hur det kommer funka:) lär ju märkas.
Kommer kanske måsta bestycka om färgasarna vet ej, jag kör ju inte med standard luftburk heller.
Kommer montera en bredbandslambda för att kunna se hur den går. Känns viktigt.
Blir ett fint litet "kitt" till oljekylningen också:)

Ska försöka klura ut hur jag bäst skall göra upphängingen till ljuddämparna, det är ju titan vs rostfritt
man måste göra det fjäderbelastat, har svarvat anlsutningarna koniska så det skall passa perfekt.
hoppas jag i alla fall:)


Tack för alla trevliga/roliga kommentarer:)

Den har fått ett namn nu MONSTERMACHINE...

Ang sponsringen så känns det jäkligt kul:)big_smile

Nej det är inte det där jag snackar om. smile
Det du pratar om är bara att man först har 4 rör som går ihop till två rör (4-2) och sen går dom två rören ihop till ett (4-2-1).
Det jag snackar om är HUR alla rör är kopplade.
För att avgaspulserna ska hjälpa varandra så måste du koppla ihop rätt cylindrar. Dvs cylinder nr 1 ska kopplas ihop med cylinder nr 4. Sen ska cylinder 2 och 3 kopplas ihop, sen kan du dra ihop båda rören efter det, men viktigast är att rätt cylindrar kopplas samman. smile

Så här såg extraktorröret ut för förra årets KTH Racing-bil, som körde på en GSX-R 600:
http://img210.imageshack.us/img210/3554/extraktorzn9.jpg
(Gjordes av Unknown och är alltså ett 4-2-1 rör som du ser.)

Det som händer är att avgaspulsen från cylinder 1 skapar en undertryckspuls i röret upp mot cylinder 4, när den når fram så har avgasventilen precis öppnat sig och då hjälper denna puls att suga ur avgaserna ur cylindern. Den avgaspulsen skapar i sin tur sen ett undertryck i cylinder 1 och så håller det på sådär fram och tillbaka. Samma gäller då självklart för cylinder 2 och 3.

Nån riktigt kunnig får gärna rätta mig om jag har fel. smile
Senast redigerat av FL3JM (24 november 2008)



Sök