3734
Sök

hjälp ang göra gården inbrottsäker

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
17 november 2008
Hatar dessa snikna helveten som inte kan köpa ngt för egna pengar, Det man skulle vilja använda är bland annat. Tungt grovkalibrigt maskingevär, truppmina och eldkastare, Då slipper du dem för alltid, dock försvinner du några år också. Jag tror personligen att kameraövervakning är det bästa. Om jag inte minns helt fel finns det vissa kameror som spelar in och skickar ett sms eller ringer upp din telefon´.

Det hade ju inte varit helt fel o ta dem på bar gärning med hjälp av polisen. Well hoppas du löser ditt problem o ni får fast de jävlarna

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

406 Inlägg
17 november 2008
Galler på insidan av fönstren, förstärka dörrar och portar. Riktigt starka rörelsekänsliga lampor är riktigt bra. Jag kom själv på 2 lowlifes på gården jag har verkstan när jag körde förbi där på kvällen så såg jag att gården var upplyst och tänkte att nä nä så brukar det inte vara. Körde in och såg 2 pundarsvin som gick och snokade. Dom fick brottom därifrån iaf. Larm finns det ju en hel uppsjö av prova googla så hittar du nog något som passar just dig. Sen är det ju en flock badass gäss som gäller. Garanterat bättre än hundar wink

My way or the highway? I take both sideways

8 883 Inlägg
17 november 2008
Poontus skrev:
Hamilton skrev:
Tv-övervakning är annars ett bra förslag.

Aningen dyrt kanske? Staket och lampor med rörelse sensor förslår jag..

Beror på vad man anser sig vara dyrt och hur angelägen man är att skydda sig.
Tv-övervakning med 4st kameror kan man få för ca 5000

Fotograf på tierpidag.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
17 november 2008
Alex_M skrev:
Kameror säger jag bara. jag jobbar med det. DET HJÄLPER!! finns så jävla fina kameror idag till bra priser! sen Belysning med IR öga aka rörelsedetektor!

du som jobbar med det.. vad säger lagen? kan man sätta upp kameror hursomhelst? om det inte är din mark.. du hyr den?.. osv.. vafan gäller?

8 883 Inlägg
17 november 2008
richardoo290 skrev:
Alex_M skrev:
Kameror säger jag bara. jag jobbar med det. DET HJÄLPER!! finns så jävla fina kameror idag till bra priser! sen Belysning med IR öga aka rörelsedetektor!

du som jobbar med det.. vad säger lagen? kan man sätta upp kameror hursomhelst? om det inte är din mark.. du hyr den?.. osv.. vafan gäller?

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.a … t=1998:150

Fotograf på tierpidag.se

12 086 Inlägg
17 november 2008
Poontus skrev:
Hamilton skrev:
Tv-övervakning är annars ett bra förslag.

Aningen dyrt kanske? Staket och lampor med rörelse sensor förslår jag..

Verkligen inte, några tusen på clas ohlson/kejll/conrad.

Annars mkt belysning, larm, mkt skyltar.

En vakthund går ju men kräver ju en del.

Sök