En bas slår väl åt bägge hållen? Sen om man polvänder den så slår den tvärtemot vad den skulle göra i vanliga fall.
men det e ju det att den drar sig bara in, sen visst den får ju typ en feedback så man känner att den slår sig lite utåt men jag ska ta en nämre titt på det kanske kan ha gjort ett orgenelt fel
En bas rör sig alltid lika långt åt båda håll eftersom det är växelspänning som orsakar rörelsen. Den kasnke börjar innåt. Spelar ingen roll åt vilket håll den börjar.
Det viktigaste är att den börjar åt samma håll som mellanreg/basen fram annars blir det konstigt ljud då högtalarna motarbetar varann. Då försvinner attacken i basljudet och ljupbasen framhävs. Låter inte kul.
Testade att spol vända allt spelade mycket mycket bättre så jag har börjat fundera på om det e nått konstruktions fel på det med + och - har kollat lite på google och då e det tvärtom på dom stegen om ni förstå
Det är inte säkert att det är fel på din bas, skulle inte tro det iaf. Jag antar att du har basen i bagaget? Själv har jag fasvänt på lite olika register, mellan/mid och diskant "rätt", midarna i dörren vända 180 med dem och subbn är fasad lite i mitten av dessa, men det ligger i fas när det når mitt öra..