3150
Sök

Audi Typ 85 Turbo Quattro - UPDATE förhandstjing s2 diff ;)

86 Inlägg
5 augusti 2009
#161
Ska tanken bort helt? Hade hoppats få se denna på kjula-rakan redan i sommar..
koppla sprutet nu så kan du komma och koppla i min 200 tq 10v när du är klar med din! smile
..ang. turbon, jag gissar 6000rpm+ Vart har du läst att 10v skulle spoola snabbare än 20v, all sån info är intressant!


AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
#162
quattro skrev:
Ska tanken bort helt? Hade hoppats få se denna på kjula-rakan redan i sommar..
koppla sprutet nu så kan du komma och koppla i min 200 tq 10v när du är klar med din! smile
..ang. turbon, jag gissar 6000rpm+ Vart har du läst att 10v skulle spoola snabbare än 20v, all sån info är intressant!

Japp, ska ha plasttank i skuffen istället då min är rostig och jobbig att montera ordentlig pump i. smile
Koppla sprutet är inte det svåra utan mappningen tror jag wink Visst kan jag hjälpa dig att koppla när jag kopplat mitt.

Nu hittar jag inte just det inlägget på PPF forumet, men det nämdes iallafall att M20 spoolade något snabbare än M50. Så jag drog parallellen att en 2V/cyl spoolar lite fortare. Om det verkligen är så låter jag vara osagt.

Spoolar den allt för sakta får jag väl mata med lustgas i lägre register wink
Allt går att lösa.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

86 Inlägg
5 augusti 2009
#163
Japp, det ordnar sig på ett eller annat vis, kommer hursomhelst bli grymt det här! smile


AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
#164
quattro skrev:
Japp, det ordnar sig på ett eller annat vis, kommer hursomhelst bli grymt det här! smile

Det gör det. wink

Jag hoppas att jag får den den helvetes jävla tanken idag!
Man kommer ju inte ens åt med vinkelharry, samt att jag inte vill använda vinkelharry när det nästa bara är gaser i tanken.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
#165
Lättare sagt än gjort

Fyfan vad krångel att få bort tankfan.
först lossa alla bultar till bakaxeln, gick bra, skicka ner den med domkraften, gick bra.
Men att lyfta ur tanken efter att lossat alla bultar gick inte, för trångt.

Vidare att lossa vänster dämparfäste och därefter höger för att skicka ner hela bakaxeln på golvet. Gick inge bra, var tvungen att skära av slangarna till oken för nipplarna vart runda. Fick även klippa sladden till ABS:en. (Som ändå ska åt helvete)

Sedan har jag tagit bort bromsservo (bomben) och tagit bort ABS enheten. Samt kapat sönder dragkroken för att få kvar infästningen till bakre stötfångaren.

Avslutar med en bild där tankjäveln setat!
Tagen 01.45 igår kväll. (Började skruva vid 22)
http://img6.imageshack.us/img6/71/dsc00042znv.jpg

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

utbildad klant
2 197 Inlägg
8 augusti 2009
#166
vilken turbo skillnad alltså. grymt mekat med tanken big_smile

Mvh O.Frankeståhl

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
#167
oggy_swe skrev:
vilken turbo skillnad alltså. grymt mekat med tanken big_smile

Haha jo det är lite skillnad wink
Tack, det var sköna ord att höra, fyfan vad jag slet.
Men nu när jag "vet" hur man gör så kan jag nog göra det på 2tim med mutterknack wink

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

12 086 Inlägg
9 augusti 2009
#168
Alla jämförelser på sida 8 gjorde mig tvungen att visa denna smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2637/732177_rfm0rz.jpg

Kul bygge!

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#169
Nu har jag pysslat lite mer.

Har tagit bort framskärmarna och börjat slipa lite i motorrummet för lite målning. Letar efter en ny bromsservo som passar bra, så man slipper bomben!

Toppen har också kommit hem nu. Nyfrästa säten och utdömda ventilfjädrar.
Bakre packboxen är bytt och tråget är monterat och klart.

http://img44.imageshack.us/img44/2575/dsc00054cbt.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/4427/dsc00056ulf.jpg

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#170
JapMax skrev:
Alla jämförelser på sida 8 gjorde mig tvungen att visa denna smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … rfm0rz.jpg

Kul bygge!

Haha, det är rätt wink
K03 agg vs Schwitzer modell stor?

Tack ska du ha! smile

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Nikkelilltroll
180 Inlägg
9 augusti 2009
#172
DanielFredriksson skrev:
Nu har jag pysslat lite mer.

Har tagit bort framskärmarna och börjat slipa lite i motorrummet för lite målning. Letar efter en ny bromsservo som passar bra, så man slipper bomben!

Toppen har också kommit hem nu. Nyfrästa säten och utdömda ventilfjädrar.
Bakre packboxen är bytt och tråget är monterat och klart.

http://img44.imageshack.us/img44/2575/dsc00054cbt.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/4427/dsc00056ulf.jpg

hmm de var skumt, dom 10v topparna jag har i min ägo har inga spridarhål. på dom sitter spridarn i insuget, de gör dom även på brorsans urquattro... vart lite confused när ja såg din, e de nånn special lr??
mkt trevligt bygge är det iaf!wink

Det omöjliga tar bara längre tid!
Projekttråd om Escorten: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=123578

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#173
ktmracing skrev:
lilla turbon wink nice projekt!smile

Haha, hoppas du kollade på rätt sida wink Tack

Nikkelilltroll skrev:
hmm de var skumt, dom 10v topparna jag har i min ägo har inga spridarhål. på dom sitter spridarn i insuget, de gör dom även på brorsans urquattro... vart lite confused när ja såg din, e de nånn special lr??
mkt trevligt bygge är det iaf!wink

Det var skumt! yikes
Har aldrig sett annat än att spridarhålen sitter i toppen, vilket kanske borde vara bättre? Med tanke på att spridarna skjuter i en 45gradig vinkel rakt mot ventiltallriken.

Någon bild på urquattromotorn?
Men Urquattron är väl med insug på motsattsida, inte samma sida som avgas? Eller är jag ute och kajkar cykel?

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 augusti 2009
#174
Hahaha, Vikken jävla turbo XD

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
#175
LeafBox skrev:
Hahaha, Vikken jävla turbo XD

Hehe, hoppas du kollade på sida 8 så du inte tror att den som någon postade på den här sidan är min ;D
Tack

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Nikkelilltroll
180 Inlägg
11 augusti 2009
#176
DanielFredriksson skrev:
ktmracing skrev:
lilla turbon wink nice projekt!smile

Haha, hoppas du kollade på rätt sida wink Tack

Nikkelilltroll skrev:
hmm de var skumt, dom 10v topparna jag har i min ägo har inga spridarhål. på dom sitter spridarn i insuget, de gör dom även på brorsans urquattro... vart lite confused när ja såg din, e de nånn special lr??
mkt trevligt bygge är det iaf!wink

Det var skumt! yikes
Har aldrig sett annat än att spridarhålen sitter i toppen, vilket kanske borde vara bättre? Med tanke på att spridarna skjuter i en 45gradig vinkel rakt mot ventiltallriken.

Någon bild på urquattromotorn?
Men Urquattron är väl med insug på motsattsida, inte samma sida som avgas? Eller är jag ute och kajkar cykel?

de var bara dom sissta årsmodellerna på uren som hade 20v motor, 10v motorn har avgas och insug på samma sida. ska försöka ordna en bild på maskinen.

Det omöjliga tar bara längre tid!
Projekttråd om Escorten: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=123578

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
#177
Det går segt just nu. Jobbat mycket och ingen tid i garaget hmm

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Audiskadad
1 287 Inlägg
25 augusti 2009
#178
DanielFredriksson skrev:
Det går segt just nu. Jobbat mycket och ingen tid i garaget hmm

går itne skylla på det wink jobbar bara 8 timmar om dygnet;) resten av 16 timmarna?wink
skoja bara med dej, ser sjukt bra ut, turbon komemr spränga motorn haha=)
Senast redigerat av Tottii (25 augusti 2009)

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
#179
Tottii skrev:
DanielFredriksson skrev:
Det går segt just nu. Jobbat mycket och ingen tid i garaget hmm

går itne skylla på det wink jobbar bara 8 timmar om dygnet;) resten av 16 timmarna?wink
skoja bara med dej, ser sjukt bra ut, turbon komemr spränga motorn haha=)

Haha tongue

Nu är det såhär att jag blivit antagen till en kurs i Motala (ca 20 mil ifrån mitt garage). Kursen heter så fint, Internationell Svets Specialist. Så projektet kommer hamna hårt på is ett tag. Tills jag vet om jag kan fixa annat garage eller hur fan jag gör.

Har nu skaffat mig en brukis med! En audi 100 2.3E ifrån 89 som gått ca 30k mil och är i helt jävla okej skick alltså smile Svart också. En lite baktanke med färgen var att jag ska kunna besiktiga denna och köra plåtarna på 200an sen wink Brukis och spökbil ;P

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
#180
!!!!!!
Jag söker en garageplats i Motala där jag kan skruva lite med tyskbilen.
Gärna med lite yta.

Krav:
Att man får svetsa i lokalen.

Hör av er med vad ni vet eller har att erbjuda:

Tel.
076-42 94 215

Mail.
Daniel.Fredriksson@hotmail.com

Eller skriv i tråden.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!


Sök