3234
Sök

Byte av drivaxeldammask... Tips?

Fordonstekniker
157 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
#1
Måste byta drivaxeldammaskerna på GT:n och då tipsade dom mig att använda dammasker som man inte behöver demontera drivaxeln för att montera... de vill säga att den träs runt och sedan limmas med ett lim som följer med när du köper den. Nu är frågan vågar man lita på sånt eller ska man köpa vanliga?
Mycket tacksam för svar!

De ska vara mer än det verkar;)

7 Inlägg
17 november 2008
#2
Tjena!

Jag har använt mig av delbara damasker rätt många gånger, och det fungerar bara fint. Det man MÅSTE se till är att ytan man ska limma ihop är absolut ren och torr, samt att limmet får torka ordentligt.

Följ instruktionerna till punkt och pricka så kommer det att gå kalas.

mvh
Jesper

Trafikledare
563 Inlägg
17 november 2008
#3
Har letat efter sånna för ett tag sen och hittade inte dom, verkar inte finnas längre.
Men när jag hälsade på min kompis som jobbar på en bilverkstad så råkade jag snubbla över en lustig grunka som låg på golvet, det va en mojäng som man vidgar damasken med och sen trär över drivknuten..

Han var tvungen att hämta en damask och visa mig, för jag trodde inte på honom... tongue

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2008
#4
När ni nu är inne på detta med damasker..

När man köper en damask så får man ju med klämmorna man ska fästa damasken med,
men hur faan är det menat att man ska spänna dom?

Många polare som försökt, sen har de slutat med en stoooor vanlig slangklämma ist, sen när man kommer upp i 90km/h och över det.... "-Varför är det sån obalans??"

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Kokar ris
923 Inlägg
17 november 2008
#5
tror du vill ha en sån här te_wik! http://www.biltema.se/products/product. … emId=82258

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2008
#6
cenoxide skrev:
tror du vill ha en sån här te_wik! http://www.biltema.se/products/product. … emId=82258

Ahhh! Precis som jag har trott, de finns ett specialverktyg wink haha.

Jag som fifflat med polygrip för att få de bra, sen bankat dendär "bullen" som sticker upp med en hammare så klämman verkligen spänns wink

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (17 november 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Fordonstekniker
157 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
#7
Tack för alla svar:D Bli och åka och köpa sånna imorrn då:D ska man kanske göra rent med t-röd innan man limmar?

De ska vara mer än det verkar;)


Sök