3637
Sök

peugeot 306 gti

Avstängd
232 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Tja, jag skall köpa ny bil, det jag undrar är om någon har hört talas om detta = "det tråkiga är att antagligen har katalysatorn skramlat sönder och blockerar avgasröret och därför startar inte bilen och jag har inte tid att laga den, så därför säljes den billigt".        Det var ett urklipp ur annonsen.

det jag undrar är om det verkligen kan stämma att katen är igensatt? sen finns det något sett att testa så att det verkligen är detta som är fel eller måste jag köpa bilen och kanske bli lurad?

OCH jag vill bara ha svar från folk som varit med om detta tidigare eller som är bilmekaniker.

Avstängd
232 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Tja, jag skall köpa ny bil, det jag undrar är om någon har hört talas om detta = "det tråkiga är att antagligen har katalysatorn skramlat sönder och blockerar avgasröret och därför startar inte bilen och jag har inte tid att laga den, så därför säljes den billigt".        Det var ett urklipp ur annonsen.

det jag undrar är om det verkligen kan stämma att katen är igensatt? sen finns det något sett att testa så att det verkligen är detta som är fel eller måste jag köpa bilen och kanske bli lurad?

OCH jag vill bara ha svar från folk som varit med om detta tidigare eller som är bilmekaniker.

65 Inlägg
18 november 2008
det är vanligt problem med keramiska katalysatorer att dom går sönder så felet är mycket möjligt. bara rensa ur katten sen köra med bilen igen eller byta kat om du har lust med det.

Scorpio

Avstängd
232 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Scorpio skrev:
det är vanligt problem med keramiska katalysatorer att dom går sönder så felet är mycket möjligt. bara rensa ur katten sen köra med bilen igen eller byta kat om du har lust med det.

men tydligen så sista gången han körde med bilen så hörde han att den tryckte ut avgaser vid grenrörspackningen, det kan jag förstå om det är "stopp" i röret. men sen sa han att när han  skulle starta bilen någon dag efter så orkade den inte dra runt motorn, och det är lite konstigt? eller?

3 235 Inlägg
18 november 2008
Jag hade en bil där katten var kass och kärnan var lös, då kunde bilen bli kraftlös ett ögonblick ibland under kørning, och ibland var tomgången ojänm. Den gick dock att starta utan problem.

Du kan ju lossa bultarna till grenröret, så att avgaserna kan komma ut där och försöka starta. Men personligen tycker jag inte att en dålig katt gör att motorn inte går runt...

Avstängd
232 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
jo men jag har inte köpt den ännu, så jag tänkte bara höra om det är något att ha chansa på och ev bli blåst och behöva lägga ut dyra summor på den?

Sök