Den rekommenderade lådvolymen per bas är ca 14 liter sluten enligt vad jag såg på nätet, man ser också på basens parametrar att den är mest lämplig i sluten låda.
Eftersom du har skidlucka så kan du montera basarna med konen vänd mot luckan och täta mellan ryggstöd och låda så att ljudet kommer in i kupén ordentligt. För att få lite extra verkningsgrad på lådan så kan du montera basarna med 90 graders vinkel bredvid varandra, folk har gjort så med bra resultat.
Slutsteget kan ge ut 4x80 WRMS vid 4 Ohm enligt manualen, 1000 W är alltså den maximala effekten (dvs totalt onödig info egentligen) med massor av distorsion. Men 80 W per kanal är ju inte fy skam, det sätter säkert lite fart på framhögtalarna tror jag. Hur ljudkvaliteten är vet jag inte, fast du verkar ju ändå vara beredd på att det kan låta "billigt".
MTX har jag inte lyssnat på, jag gissar dock att de kan spela på ganska bra. Det viktiga är alltid en tät och atsbil montering i dörrsidan, då kan även relativt enkla högtalare låta hyffsat bra.
När man har två eller ännu flera steg, då är det bäst att använda ett kopplingsblock för stegens strömkablar. Man drar en grov kabel (med säkring framme vid batteriet) från batteriet till kopplingsblocket i skuffen, sedan kabel från blocket till vardera steg.
Mutantsteget kan dra uppåt 50 A vid högsta RMS-effekt om det belastas med 2 Ohm, vilket det blir med de där två basarna tillsammans. Du parallellkopplar dem till steget för att få 2 Ohms belastning. Biltemasteget kan dra runt 45 A vid högsta RMS-effekt och 4 Ohms belastning.
Totalt kan nog stegen dra upp till 95 A om de pressas till full RMS-effekt vid den belastning som högtalarna har. Nu kommer du knappast att spela så högt, men det är ändå bäst att dimensionera kablarna och säkringarna för en sån ström.