Transport av sommarbilen i snö ???

FLindgren
25 november 2008 · 5 089 Inlägg

Mrc30 skrev:
löjligt det det där wow ja har en stylad volvo audi saab what ever.. måste ställa in den över vintern e så rädd om den. Så ja måste åka med en vinter bil.

Hade man haft en ferrari porsche m.m hade man kunnat förstå man ställt av den för vintern,
för fan bara o åk finns spann vatten o svamp smile

lite OT men.. jag ser ingen skillnad mot min bil och en ferrari. min bil är fortfarande min lilla älskling..  varför ska man ställa in dom för då? finns det ingen värme i dom bilarna?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Oge
25 november 2008 ·

Men vafan snåla inte!... Ta kärran!..

dalmasens
25 november 2008 ·

med tanke på att du kör med Nankang däck som jag har märkt är väldigt hala på blöttväglag så kanske du ska i alla fall byta te vinterdäck.
Men annars är de la bara att åka.

niclas_swe bitter besserwisser
25 november 2008 · 644 Inlägg

tobbz_ skrev:

bmx skrev:
köra??

men nej!!lite salt på bilen,gud va farligt!

Bara för att du har en äcklig saab som det inte gör om den rostar sönder lite snabbare än vanligt tongue

Du ber ju verkligen om att få folk att hacka på din bil. Jag hade aldrig ställt av det till och börja med, den är inte värd särskilt mycket pengar. Det är en dussin bil. Ingen klassiker, inget som utmärker sig.

Det är 15km du ska köra, antingen snålar du på 500 spänn eller så snålar du på 15 minuters jobb (då räknat i överkant om hur lång tid det kommer att ta att ställa på och av) och kanske 400 kr omkostander för tvätt, bensin på- och avställnings kostnader.

Även om du älskar din bil så är det väl bara att köra? den dör inte av det.. jag tycker även jag grymt mycket om alla bilar jag haft. Men det är ju bara att sköta dem bättre under vintern så är det inga problem.

Skärp dig för fan.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
T200
25 november 2008 · 83 Inlägg

Jösses Karl!! Det är en vanlig VOLVO,  Kör!!

Edit:
Jag skulle kunna dragit dig till ljudnissarna med Supran men jag har tyvärr inte drag på den o jag har lite långt att åka.

Senast redigerat av T200 (25 november 2008)

Turbo X
Muttley
25 november 2008 ·

tobbz_ skrev:

bmx skrev:
köra??

men nej!!lite salt på bilen,gud va farligt!

Bara för att du har en äcklig saab som det inte gör om den rostar sönder lite snabbare än vanligt tongue

förlåt men jag ser inget speciellt med din volvo de är en bruksbil så varför inte slänga på vinterdäck och köra ner den?.
sen behöver du inte hoppa på folk för att du inte gillar saab, bil som bil.

men vill du slänga din energi på att hyra en transport så gör det så behöver du inte få massa svar som är sant som du inte kan ta!!

Rquired Allmänt envis
25 november 2008 · 12 512 Inlägg

Är han rädd om sin bil så låt han vara det, att det sedan är en "vanlig dussin volvo" är väl inte vårt problem? Vi kan kanske tycka han är lite pedantisk men inte mer...

Försök hitta en biltrailer som är ett efterfordon (typ som många båttrailers), så länge du inte kör fortare än tretti och bilen orkar dra det hela framåt så är det lagligt. Tar lite tid på 15km men det är ju inget du ska göra ofta

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
cowboy outlaw
25 november 2008 · 106 Inlägg

Mrc30 skrev:
löjligt det det där wow ja har en stylad volvo audi saab what ever.. måste ställa in den över vintern e så rädd om den. Så ja måste åka med en vinter bil.

Hade man haft en ferrari porsche m.m hade man kunnat förstå man ställt av den för vintern,
för fan bara o åk finns spann vatten o svamp smile

håller med,volvo är ju vinterbilar!!

bad ass boys drive bad ass toys
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Volvo 745 (1988)
SebastianAMG
25 november 2008 · 78 Inlägg

FLindgren skrev:

SebastianAMG skrev:

tobbz_ skrev:
Med tanke på allt salt som dom har öst på här nu, men ursäkta att jag är lite rädd om bilen....

Ta kärran då om du tror att 1,5 mil kommer förstöra den.

+1

?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 november 2008 · 5 753 Inlägg

SebastianAMG skrev:

FLindgren skrev:

SebastianAMG skrev:

Ta kärran då om du tror att 1,5 mil kommer förstöra den.

+1

?

förmodligen +1 poäng till dig.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
-Mackan- Fire And Silk
25 november 2008 · 2 254 Inlägg

Du får helt enkelt ställa på bilen och sedan modda dit helt överjävliga stänkisar, som släpar i backen.


Eller så hyr du en bil transport för en 500ing, Vill Man Vara Fin Får Man Lida Pin.

Mvh Markus! big_smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
bollen1986
25 november 2008 · 3 714 Inlägg

ställ på den, montera vinterdäck och kör skulle jag säga smile

enklast med

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Niklas1987 NO
25 november 2008 · 2 182 Inlägg

Har du vinterdäck till den är det bättre å köra med bilen, annars är det billigare å hyra kärra wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
nordstromj
25 november 2008 · 1 772 Inlägg

cowboy skrev:
håller med,volvo är ju vinterbilar!!

Så länge dom är bakhjulsdrivna ja wink

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Jompan-
25 november 2008 · 70 Inlägg

Sätt på vinterdäck ställ på den och kör hela vintern.

Senast redigerat av Jompan- (25 november 2008)

BMW 525tds (1989)
DusanMandick Random Hero
25 november 2008 · 4 047 Inlägg

Rquired skrev:
Är han rädd om sin bil så låt han vara det, att det sedan är en "vanlig dussin volvo" är väl inte vårt problem? Vi kan kanske tycka han är lite pedantisk men inte mer...

Försök hitta en biltrailer som är ett efterfordon (typ som många båttrailers), så länge du inte kör fortare än tretti och bilen orkar dra det hela framåt så är det lagligt. Tar lite tid på 15km men det är ju inget du ska göra ofta

fail. totalvikt får ej överskrida 3.5 ton med b körkort, o bilar får inte dra tex 2 ton om själva bilen väger 1.8 ton. men det är helt andra grejer om bilen han ska dra me e lb reggad

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Martin 9-3 Fisketokig
25 november 2008 · 2 997 Inlägg

Håller med många här innan. På med vinterdäcken och kör.
Bilen är 15år och håller ett värde på 40-50 papp med lite tur och är en bland sveriges vanligaste bilmodeller.

Skillnad om det vore miljonåk i begränsad upplaga men herregud.

Skulle själv aldrig köpa/äga/köra en bil som jag tvivlar på att klarar en resa på 10-15 min

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
discokapten Kapten på disco!
25 november 2008 · 1 729 Inlägg

Gör som du själv vill... Men om du är så rädd om din bil, kör ffs inte med sommardäck.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang