Hej, Har en civic -89. Precis när bilen har börjat rulla så hörs det ett klonk nånstans bakifrån bilen, det är samma sak när man bromsar.. ibland när man växlar också..
har någon kanske någon aning vad som händer?, (har kollat så det inte finns några lösa delar i bagaget som skapar detta ljud)
känns det nåt på samma gång du hör ljudet? pröva skaka om bakaxeln å se om de e några bussningar eller nåt som gått...ti i först etta bakhjulet å skaka skaka skaka...sen det andra. isf märker du om nåt e fel..
Jag tänkte faktiskt på stötdämparna också. Om det nu visar sig vara felet så köper jag väl stötdämpare så jag kan sänka bilen. 2 flugor i en smäll. Tack för era svar
Hej, Har en civic -89. Precis när bilen har börjat rulla så hörs det ett klonk nånstans bakifrån bilen, det är samma sak när man bromsar.. ibland när man växlar också..
har någon kanske någon aning vad som händer?, (har kollat så det inte finns några lösa delar i bagaget som skapar detta ljud)
MVH Marven
du har troliligen en dålig stötdämpare eller bussningarna som dämparna sitter fast med