3791
Sök

Fel på min EPS (antisladd) i Audi A4

1 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Jag har fel på min bil av att varningslampan lyser som markerar att antisladd blir inkopplad när jag sladdar med min audi som då rätar upp sig. Nu lyser den varningslampan hela tiden och EPS (antisladdsystmet) hela tiden är urkopplat.
Nu har jag på min verkstad bytt styrvinkeln som sitter bakom ratten. De på verkstaden påstod att den var trasig och därför måste  bytas. Men efter detta byte så lyste varningslampan fortfarande. Nu påstår de att det är fler saker som måste bytas ut. De pratar om hela kittet bakom ratten som har brunnit ut. Litar inte riktigt på deras kompetens på detta område. Även om de lyser av engagemang och kunskap.
Jag satte dit dragkrog för två år sedan på aktoriserad audiverkstad. Hitills har jag betalt 3 300 kr för att inte komma fram till någon närmare lösning.
Därför vänder jag mig till er i kunniga i garaget om ni har någon lösning på problemet. Eller om ni har upplevt något liknande.cool
Min audi är en A4 från 2001 nya modellen motor 2,0 standard 130 hk.
Senast redigerat av Felpabilen (26 november 2008)

629 Inlägg
26 november 2008
Du kan ju börja att skriva mer info om bilen : ) finns många a4 modeller genom åren!!
Senast redigerat av koka (26 november 2008)

Trucker
2 710 Inlägg
26 november 2008
Precis som föregående skrivit.. Skriv så mkt som möjlig om din bil. Audi A4 började väll med ESP på 90-talet?

Fart missbrukare

10 Inlägg
7 juli 2011
EPS = enginge powering system, annars vet ej

Sök