Morsans gamla saab 900 blev stulen uppe i Sthlm för något år sedan. ^^ Kommer faktiskt inte ihåg hur de hade tagit sig in, men sen är det iofs inte så svårt att ta sig in i en 900 heller ;p Men inte nog med att de hade stulit bilen för henne, sen hade de parkerat den nånstans lite längre söder ut (precis vid vägen tydligen) och 1. borrat X antal hål i tanken, 2. snott "hatthyllan" 3. tagit lite av mina ridgrejer i bilen. (vet inte vad nån vill ha ett ridspö till men aa :p )
tja har haft inbrott i min "vinterbil" för ett par år sen.. hade ingen stereo eller nått i bilen.. (hade en opel rekord 2,2 84-85a) så hade "tjuvarna" brutit in sej i en OLÅST bil.. låste den aldrig pga att jag ej hade nått i den.. de rotade i handsfacket.. o hela bilen utan resultat :S
sama sak försökte de bryta sej in i golf 3a..tryckte dit skruvmejseln mellan låset o plåten men lyckades ej bryta sej in.. polisens svar vid polisanmälan.. "ja du de va tråkigt de.. men vi har tyvärr ej tid me sånt" :S
De krossade ena bakrutan med en stor sten, första kastet var en miss så den stenen hamnade i dörren. Så glas i hela skinninredningen och repor i sätena. Det som fattades i bilen var min keps och 2 brända cd-skivor. Laddtrycksmätare, stereo mm satt kvar.
Då vill jag bara säga att kepsen måste ha varit snygg (den var snygg)
i min gamla golf körde de alltid samma knep: skruvmejsel i låset. första gången kom de inte in, andra gången kom de in men tog inget, tredje gången snodde de baslåda och steg.
Ingen idé att köpa dyra grejer.
Tror ni att toning påverkar valet av bil? Om det är kolsvarta rutor... kan det uppfattas som att man döljer något?
hade inbrott i en gammal 740 jag ägde för massa år sedan hur dom kom in i bilen vet jag fortfarande inte inga bryt märken eller dylikt det dom snodde va ramen runt tändningslåset plast skiten som sitter där på 740, hade baslåda o grejer i bilen men det va kvar. ok nej jag glömde inte låsa bilen.
För något år sen var det två idioter som försökte bryta upp bagageluckan på min dåvarande 740 men som tur var jag såg jag allt och hann ut och satte stopp för det. Så istället för uppbruten bagagelucka slutade det med (troligtvis) brutet näsben och spräckt läpp för en av idioterna
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Var några soc fall som snodde skärm blinkers (klarglas med 6 dioder) och främre blinkers (klarglas) på min Volvo 854. Skysst nog inga repor efter och dem hade lämnat kablarna till skärmblinkerserna utanför skärmen så slapp man pilla ut dem ;P
Har jag klarat mig ifrån inbrott i bilarna, men skadegörelse på både min 740 och 960.
740: Stod parkerad på en gemensam parkering hos tjejkompisen, var där i några timmar på kvällen och kolla på film och bara slappa. När jag kommer ut så har dom rivit loss båda vindavisarna fram, snowcapen som låg brevid bilen. Dom var inte trasiga men bara bortslitna. vafan? Till vilken nytta då?
960: Stod parkerad utanför jobbet, på bakre parkeringen där det är mer avskillt. Vill inte ha en massa dörruppslag osv i bilen så den brukar jag ställa där. Jobbar eftermiddag och slutar halv tolv på kvällen, då det är kolsvart ute. Tog bilen och åkte hem, dagen efter så ser jag att jag har en repa längs hela passagerarsidan på bilen.
Kostade mig 4.500kr att rekonda bort den. =/ Tack!
Fattar inte att det ska vara så svårt att lämna andras bilar/saker ifred. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att förstöra för någonannan.
Jag ställde bilen i ett kameraövervakat med vakter parkeringshus mitt i luleå vid lunchtid, var borta en timme och kommer dit och sätter mig i bilen. Känslan var som "dragigt" kollar runt och ser att dom knackat bakre sidorutan och sen ser jag att stereon är borta. Poliserna som kom sedan sa nånting i stilen "va synd, de enda vi kan göra är att ta emot anmälan dom gjorde inget med övervankingen eller vakterna. dom hade knackat bakre rutan efter dom försökt bryta upp låset på framdörren. Sen var så klart slutsteget också borta.
Fassan hade problem med banditer i sin förra bil, noterbart är att det va en saab 900:a haha
Dem låste upp med något, rotade lite i handskfacket och knyckte mina brända skivor. Inget annat som mobilladdare solglasögon.. Dessutom låste dem efter sig. Ganska trevliga typer ändå
För något år sen var det två idioter som försökte bryta upp bagageluckan på min dåvarande 740 men som tur var jag såg jag allt och hann ut och satte stopp för det. Så istället för uppbruten bagagelucka slutade det med (troligtvis) brutet näsben och spräckt läpp för en av idioterna
'hihi... "idioten" snubblade förstås in i bakluckan... x-antal gånger ???!!
Något pucko pangade rutan på passagerarsidan på min farbrors bil (kan ha varit en passat). Bilen stod alltid olåst och det fanns inget av värde för puckade slynglar. (sen att där fanns alla möjliga och omöjliga verktyg...)
Min bil har hittills fått vara ifred, det enda som jag kan "stoltsera" med var när någon fick för sig att sno framlampan på min cykel. Halva fästet satt kvar... (notera då att jag lät lampan sitta kvar pga den hade fastnat )
Vad tänker folk med ? har läst igenom tråden och tror jag läst 2 inlägg där de fått med sig något som kostat en del vid inköp men vad är det värt som stulet ?
Själv vart jag med om när jag vart i gbg på en hockey match ställde vi 2 bilar en 855 och en 850 med ett par rutors mellanrum... när vi kom ut från matchen såg vi att de hade vart inbrott i båda bilarna .. Märker dock att de inte lyckats ta sig in 850in och då blivit sura antagligen och slagit sönder höger bakdörr med något hårt.. Då gick de över till 855an och tog sig in på ett allt för enkelt sätt där bak till och snodde en stereo värde ca 200...
Fattar inte dessa idioter.. tjänar inte det minsta till !
och dessa poliserna ? vi gjorde en anmälan och där sa de "vi kan tyvärr inget göra nu när de inte togs på bar gärning" ... aah du hoppas de hade bättre för sig o inte jagade moppepojkar bara.. !
haha min morsas saab: de fiplade upp låset och tog en hel 5:a från oss det var ju säkert värt slitet med att få upp dörren Sen min farsas sharan var värre de käckte en ruta och tog alla cd skivor och cd spelarn
Hade en 740gle. Den slog dom in lilla rutan på bakdörren på. Snodde en billig "noname" cd spelare som nog ingen på svarta marknaden skulle ge mer än 250 spänn för plus att dom då sabbade lite inrednings plast. Om dom hade kollat i bagaget så hade dom sett en komplett sänkningssats med fjädrar och dämpare plus ett slutsteg och en fin pioneer baslåda, inget av detta satt fastskruvat så bara att lyfta ur....
På min projekt bil (740tic) så va det bara inbrottsförsök. Skulle låsa upp bilen på parkeringen för det va dags för vinterförvaring o allt vad det innebär men till min stora förvåning fick jag inte in nyckeln i låset. Någon idiot har försökt slå in en mejsel eller dyl! typiskt.......samma dag som bilf*n ska in i garaget och ställas av!!!
På min bmw första gången så bröt dom i alla låsen med en skruvmejsel eller liknande utan att lyckas så gick dom på de små rutorna i bakdörrarna och försökte antagligen låsa upp bakdörrarna men lyckades inte där heller. tror inte det går att låsa upp dom när batteriet är slut. aja.. sen gick dom på den stora rutan i bakdörren för att låsa upp förardörren och då lyckades dom. tog mitt ljudsystem på ett värde av kanske 8tusen.
Efter en massa problem med kvitton osv på försäkringsbolaget så fick jag den äntligen lagad och en ny ljudanläggning.
Sen några månader senare så var dom igång igen men denna gången så krossades den stora rutan i bakdörren direkt, då det hade brunnit i området tidigare den kvällen så var brandkåren där och höll vakt i huset då dom hörde nått som lät mer eller mindre som en hel mekanisk verkstad ute på parkeringen och gick för att kolla vad det va. Då ser dom en kille som står och hugger/bryter med en kofot i min bagagelucka och larmar polis, killen springer men lämnar sin väska och cyckel på platsen. brandmännen tog reda på vems bil det var och plingade på här hemma. Jag for upp ur sängen taggad som aldrig förr då jag visste att killen var kvar i området och polisen påväg, står vakt vid bilen och spanar efter killen då han vill ha sin ryggsäck och cyckel. efter några minuter kommer han fram runt hörnet och går mot mig och brandmännen och frågar "vad har hänt med bilen?" jag klämmer ur mig nått i stil med det borde väl du veta din j%#"¤, jag visste precis vem killen var och polisen svänger precis in på parkeringen när han är framme vid oss, mannen var tidigare känd av polisen och dom tog hand om honom.
Tyvärr så ville inte försäkringsbolaget laga bilen denna gången så den blev inlöst pga alla skador, han hade ju stått och misshandlat den stackars bagageluckan i ett antal minuter med kofot. ljudanläggningen låg på backen i snön och en uppstaplad hög med andra saker i hörnet på parkeringen.