Satsa på en elektronisk boost controller som håller wastegaten stängd tills önskat ladd uppnås, så slipper du att den smygöppnar lite hela tiden.
okej kan du rekomendera någon speciell?
Du skall inte göra någonting förrens du tätat läckaget i ditt system. snackar man om att en K24 är seg att spoola så är något fel helt klart.
Provtryck systemet, provtryck din WG, kontrollera din dump.
K24 finns i många olika versioner har den inbyggd dump? har den egen wg?
nånting är fel... köp inget förrens du vet vad som är fel.
PS avgasbandaget på DP gör mer skada än nytta, sätt det på grenröret istället... efter turbon skall du snarare ha kylflänsar på DP:n
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
K24 är förövrigt inte lämplig för små motorer, laddar man mer än 1.55bar så håller dem inte i längden (den betydligt förböttrade från S60R) på S40 med 1855cc motor så lirar K24 inget vidare... på volvo 5cyl 2.3liter går det dock toppen om man laddar mindre än 1.55bar....
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Satsa på en elektronisk boost controller som håller wastegaten stängd tills önskat ladd uppnås, så slipper du att den smygöppnar lite hela tiden.
okej kan du rekomendera någon speciell?
Du skall inte göra någonting förrens du tätat läckaget i ditt system. snackar man om att en K24 är seg att spoola så är något fel helt klart.
Provtryck systemet, provtryck din WG, kontrollera din dump.
K24 finns i många olika versioner har den inbyggd dump? har den egen wg?
nånting är fel... köp inget förrens du vet vad som är fel.
PS avgasbandaget på DP gör mer skada än nytta, sätt det på grenröret istället... efter turbon skall du snarare ha kylflänsar på DP:n
ja har kollat så att de e tätt redan innan ja monterade de. de e en extern WG. den e inte seg att ladda ja vill baara ha laddet tidigare för när den laddar så kommer de nästan på en gång...
den e inte seg att ladda ja vill baara ha laddet tidigare för när den laddar så kommer de nästan på en gång...
fullt ladd vid 5500 är JÄTTE segt med en så liten snurra. min bil med jätteturbo har fullt laddtryck (1.9bar) vid 4000rpm.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ang boostcontroller så behöver du ha en där du kan ställa laddtryck mot varv tal, typ begära 1bar vid 3000 1.2bar vid 4000 1.5bar vid 5000, köper du en för 3-4000kr så kan den inte det... den siktar bara på förinställda maxladdet, uppnå det så fort som möjligt och sen hålla det. (normalt sett är det ju det man vill)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ang boostcontroller så behöver du ha en där du kan ställa laddtryck mot varv tal, typ begära 1bar vid 3000 1.2bar vid 4000 1.5bar vid 5000, köper du en för 3-4000kr så kan den inte det... den siktar bara på förinställda maxladdet, uppnå det så fort som möjligt och sen hålla det. (normalt sett är det ju det man vill)
aha... de låter avancerat men de e väll lättare än de låter
Rätta mig om jag har fel någon. Men är inte grenröret lite halvdant ur flödessynpunkt och liknande och sitter inte wastegaten lite fel ? Kan det ha med detta att göra ? http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=468425