3410
Sök

Audi 100 2,8, vad är det här för något?

198 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Tja, har dykit upp ett problem, när jag har bilen igång så tickar den inringade saken. i samma takt hela tiden så inget med motorns varvtal att göra. vad är det och har någon annan fått det här fenomenet/varför då? och vad är det för någonting?

sry noobfrågan (;

bild
http://www.speedyshare.com/640229618.html

Saabvilde!
1 708 Inlägg
27 november 2008
Är inte det där en bränsletrycksregulator eller nåt? tongue

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Volvo850-92
1 678 Inlägg
27 november 2008
Den kanske är sönder?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 november 2008
Nej det är väl tomgångsmotorn! ?
Edit: vid närmare titt så kanske det inte är det. ser lite klen o liten ut big_smile
Men tror endå på Tomgångs motorn
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (27 november 2008)

C H E V R O L E T <3

198 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
tack för snabbt svar (:

Det roliga är att om jag startar bilen så är det tyst en liten stund sen börjar den ticka, men det kanske kan stämma eftersom den är lite orolig på tomgången just nu faktiskt.

5 042 Inlägg
27 november 2008
Svanholm skrev:
tack för snabbt svar (:

Det roliga är att om jag startar bilen så är det tyst en liten stund sen börjar den ticka, men det kanske kan stämma eftersom den är lite orolig på tomgången just nu faktiskt.

Ang tickandet kanske är kass EGR rör ?
Va det på min gamle ådi 100 2.3E smile

C H E V R O L E T <3

543 Inlägg
27 november 2008
Det är precis den som tickar på min bil också!!!!
Har tänkt att jag skulle ta upp det här man har inte riktigt palla att göra det.
Fast min tomgång är okej sålänge jag inte har AC-knappen intryckt :S

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

198 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
får ursäkta men jag har inte en aning vad EGR röret är för nått hmm alltså tomgången är rätt så stabil, är bara små svängningar för tillfället. och det måste bero på det där eftersom den har varit kanon innan smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 november 2008
Det är inte tomgångsmotorn för den bor under V6 kåpan... Är det inte tankavluftningsventilen? Den ska ticka hela tiden men när de börjar att gå sönder så tickar de mer högljutt...

Gillar du miljön så är det dags att byta den om den borjat ticka mer, är du ingen miljövän så slutar den nog ticka snart men lite bensinångor kan smita ut...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 november 2008
Det är tomgångsmotorn, ser så ut iaf

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

198 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Det är inte tomgångsmotorn för den bor under V6 kåpan... Är det inte tankavluftningsventilen? Den ska ticka hela tiden men när de börjar att gå sönder så tickar de mer högljutt...

Gillar du miljön så är det dags att byta den om den borjat ticka mer, är du ingen miljövän så slutar den nog ticka snart men lite bensinångor kan smita ut...

ska tankavluftningsventilen ha elektronik inkopplat till sig då? det är en molexkontakt på den.

EDIT: nog tickar den högt nog allt, enormt irriterande så vill bli av med det, har även testat att dra ut den medans bilen är igång men det vart ingen som helst skillnad, fick ingen lampa som började lysa i instrumenteringen heller, men vem vet den ksk är paj (;
Senast redigerat av Svanholm (27 november 2008)

543 Inlägg
27 november 2008
Bumpe säger en sak och te_wik säger helt tvärtemot.
Är nog säkrast att åka till närmsta VAG-verkstad och fråga vad det är för nåt.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 november 2008
Snoppen skrev:
Bumpe säger en sak och te_wik säger helt tvärtemot.
Är nog säkrast att åka till närmsta VAG-verkstad och fråga vad det är för nåt.

Tror jag, skrev jag.. men den är lik en sån iaf.. ska kolla på ETKA..

Fast det är ju sant som Bumpe säger, den brukar inte bo sådär synligt tongue

återkommer strax.

Edit; Den är ju rätt synlig där, kolla om du kan se VAG nr på den, svårt att leta efter nåt man itne vet namnet på..

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (27 november 2008)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

198 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Varit ut och tagit en bild på den nu

http://www.speedyshare.com/386245736.html

5 042 Inlägg
27 november 2008
det är en tomgångsmotor!
Samma anslutningar som den har på Audi 100 88ans kaross!
Samma strömkontakt med ser det ut som!
O ang synlighet så sitter tomgångsmotorn j*vligt synligt till i alla fall på audi 100 2.3E på gamla kaross i alla fall. Går ej att missa

C H E V R O L E T <3

198 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Okej smile jo den verkar ha inkommande, har 2 slangar anslutna till sig. det va då en liten tomgångsmotor!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 november 2008
Är de nr 078133517 så är det enligt ETKA;      VACUUM SYSTEM, ACTIVATED CARBON FILTER SYSTEM

Mvh Tommy

198 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Verkar som att det står så. det är tankavluftningsventilen med andra ord?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 november 2008
Svanholm skrev:
Verkar som att det står så. det är tankavluftningsventilen med andra ord?

jag vete fan vad man kallar den på svenska..
En tomgångsmotor verkar de iaf inte vara.

Mvh Tommy

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 november 2008
Sökte på numret på google och hittade en annons från ebay, gick aldrig in på den men ovan länken stod det "Audi 80 90 100 A6 5000 Tank Vent Valve 078133517"

http://www.google.se/search?hl=sv&q … &meta=

Kort sagt så verkar det vara som bumpe säger.
Senast redigerat av patrikhornfeldt (27 november 2008)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök