3563
Sök

Besikta en 740 b234 med turbo???

344 Inlägg
28 november 2008
patrikhornfeldt skrev:
sunkmaster skrev:
patrikhornfeldt skrev:

antar att han syftade på mitt inlägg där ja tabbade mej och svarade efter 262turbo. Jag är fullt medveten om skillnaderna mellan motorerna, var trött och tänkte inte på att de kunde verka som att ja svarade 262turbo när ja egentligen svarade på Denjage.

EDIT: Kan ju även vara så att han menade på Denjage's inlägg om b23 med 16v topp. Men om han är nybörjare på området så kan ju övrigt folk ha överseende med det.

ja det förstår jag fullt ut. alla e vi ju barn i början smile. mitt inlägg va mer menat som lite ironi wink

De var inte dej ja syftade på heller så de är lugnt! big_smile

ja va härligt big_smile

1 948 Inlägg
29 november 2008
om man nu e nybörjare på området tycker jag inte man ska ge sig in i en diskution och ännu mindre ge sig på att börja skruva på en 16v topp på ett block som e ämnat för en 8v big_smile

ett bra nybörjar tips kan ju vara att börja med att prova att bara byta till en värre 8v topp?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
29 november 2008
baltis skrev:
om man nu e nybörjare på området tycker jag inte man ska ge sig in i en diskution och ännu mindre ge sig på att börja skruva på en 16v topp på ett block som e ämnat för en 8v big_smile

ett bra nybörjar tips kan ju vara att börja med att prova att bara byta till en värre 8v topp?

Jodå, ja är helt med på dina spår. Men ja tycker inte om att krossa drömmar, så ja överlåter det till andra och svarar bara på frågan wink

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 november 2008
262turbo skrev:
Denjage skrev:
patrikhornfeldt skrev:
Det finns en motor som heter b204ft som du skulle kunna montera. De är 2l turbomotorn som volvo tillverkade till italien bilarna.

men e dom inte svåra att få tag på???

betydligt lättare än att få tag i en 16v topp till b20.....

jo men det finns ju 16 v toppar till b20:P 7 stycken för att va exakt:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

8 156 Inlägg
29 november 2008

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök