Hej! Tänkte höra ifall nån skulle kunna ha någon aning om vad som är task. Kan tilläggas att det kom helt plötsligt en dag när jag skulle ta bilen.
När jag ska starta bilen när den är kall så är det som att den inte går på alla cylindrar. Sen om jag varvar upp den lite så åtgärdar det sig självt. Och om jag låter varvtalet gå ner till runt 1-2 000 och sedan trycker pedalen i botten så blöddrar den sig upp på högre varvtal. Kan tilläggas att om jag varvar upp den och sen släppen och varvar upp den igen så går den som den ska. Är just bara om den får stå och tugga en liten stund på lågt varv.
Samtidigt som detta hände så försvann tomgången också. Den "hoppar" en liten stund för att sedan dö.
Provade att ha i STP INJECTION CLEANER, och det gjorde att jag iaf fick tomgång på bilen när den är varm.
Om det bara är när den är kall skulle det ju kunna ha med kallstartventilen att göra. Kolla så den funkar och försök att rengöra den. om spridarna var lite täppta så kanske den också är det. för jag antar att det är insprut eftersom du använde injection cleaner
Här kan jag till 90% garantera att det är motortempgivaren, sitter under insuget, kostar under 100lappen. Hade samma problem o grabbarna på volvo gissade 90% motortemp/10% Luftmassemätaren.
Om det bara är när den är kall skulle det ju kunna ha med kallstartventilen att göra. Kolla så den funkar och försök att rengöra den. om spridarna var lite täppta så kanske den också är det. för jag antar att det är insprut eftersom du använde injection cleaner
Det fortsätter även när bilen är kall men dock inte lika farligt! Men ditt tips är värt att kollas upp! Tack!
Här kan jag till 90% garantera att det är motortempgivaren, sitter under insuget, kostar under 100lappen. Hade samma problem o grabbarna på volvo gissade 90% motortemp/10% Luftmassemätaren.
Tack för tipset! Ska kolla upp det i helgen och se om jag får fason på eländet! Återkommer!