3560
Sök

Hjälp kmr inte in i bilen (Bmw525 91a)

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Superman skrev:
Haha, ladda genom dragkroks kontakten låter ju ganska roligt...
Kanske går att få in lite ström den vägen.
Bryt rutan är mitt tips lätt värt 450:-

hahaha garvar fan åxå nu men det gjorde jag inte imorse när jag skulle fixa allt, kom lixom inte ens inn i bilen. Men kmr jag inte på ngt bra o vettigt sätt så får jag fan ta o bryta rutan imorgon bitti.
Och beställa den andra rutan.
Men helst så vill jag inte göra några skador på bilen.

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Darkie skrev:
Varför inte ta en svetstråd och böj till i änden och stick in mellan listen och runt dörrknoppen och dra upp, (öppet) och färdig. ? Vad jag vet hade jag Dörrknoppar på min gamle E34  med centrallås ialf..

Jo det är ju åxå vettigt. Haha har så mångta olika idéer från alla olika slags människor så vet ej vilken jag ska utföra.
Men asso om jag drar bort listen så blire så fult sen kmr inte se bra ut alls faktiskt.

dARKiE
5 031 Inlägg
28 november 2008
AaalexandeR skrev:
Darkie skrev:
Varför inte ta en svetstråd och böj till i änden och stick in mellan listen och runt dörrknoppen och dra upp, (öppet) och färdig. ? Vad jag vet hade jag Dörrknoppar på min gamle E34  med centrallås ialf..

Jo det är ju åxå vettigt. Haha har så mångta olika idéer från alla olika slags människor så vet ej vilken jag ska utföra.
Men asso om jag drar bort listen så blire så fult sen kmr inte se bra ut alls faktiskt.

Du kommer förbi listen med svettråden, behöver inte ta bort något..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

422 Inlägg
28 november 2008
de går och öppna huven där fram vid grillen...gjorde de på en kompis bil...kollar man mellan huven och grillen ser man hacken/låset så är de bara att ta en skruvmejsel och och bända till. låset sitter la på höger sida framifrån.

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

1 534 Inlägg
28 november 2008
AaalexandeR skrev:
Iam2fast4U skrev:
AaalexandeR skrev:

Okey menar du i den övre kanten lr den undre?
jo det e ju fan värt det för 450kronor.

övre rut kanten

Okey tack för svar. men är du säker på att det funkar? smile
För annars så ere ju ba slå inn rutan helt, men du kanske menar med ditt sätt att hela rutan lossnar så jag slipper bök med den nya rutan sen? // Mvh

man ska inte slå in rutan för då blir det glassplitter överallt och kan kanske skada andra saker

man tar bara en platt skruvmejsel och sticker in i övre kanten på rutan
så vrider man så spricker rutan
så trycker man bara in den lite lätt
helt ljudlöst
+ det brukar inte bli så stökigt som när man krossar rutan

+ du får ju en ruta billigt

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
pompom88 skrev:
de går och öppna huven där fram vid grillen...gjorde de på en kompis bil...kollar man mellan huven och grillen ser man hacken/låset så är de bara att ta en skruvmejsel och och bända till. låset sitter la på höger sida framifrån.

ja men jag måste ju fortf komma in i bilen. dumt svar.,

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
28 november 2008
Finns en stor +pol i motorrummet = sätta startkablar och extra batteri där. Men man behöver väll inte ha ström för att kunna låsa upp bilen. behöver inte jag på min bmw med samma årsmodell. kan kolla i morgon på kompisens e34 hur det fungerar

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
ToTTeN skrev:
Finns en stor +pol i motorrummet = sätta startkablar och extra batteri där. Men man behöver väll inte ha ström för att kunna låsa upp bilen. behöver inte jag på min bmw med samma årsmodell. kan kolla i morgon på kompisens e34 hur det fungerar

Jo på min bil behöver man tydligen det. för jag får inte upp dörrarna iaf.
Senast jag körde den så ställde jag den på parkeringen där den alltid står. sen så efter det har jag inte ens startat bilen, bara lyssnat på musik o fixat o donat inuti bilen men medans denb stått där.
sen en dag skulle jag starta bilen men det gjorde den inte. Sen har batteriet blivit svagare o svagare. så nu går det inte ens o öppna dörrarna. och batteriet är det som bara kan vara problemet. inget e ju sönder på bilen lixom. Behöver ba komma in i den få upp huven köra med startkablar sen byta batteri lr fylla på med destilerat vatten. Mvh

220 Inlägg
28 november 2008
Men har du provat det som Roger föreslog? Är 100% säker på att det SKA GÅ att göra så!
Lyft dörrhandtaget uppåt precis som när du öppnar dörren. Håll still i öppet läge medans du vrider på nyckeln. Har själv gjort så och vet många som gjort på det viset!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
28 november 2008
Ta med ett fräsch batteri å startkablar,
Palla upp bilen å sätt + på startmotor eller generator om de går. minus på jordflätan.
Hasplåten ska väl inte gå hela vägen?

Detta kanske kan funka?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Necrodamus skrev:
Men har du provat det som Roger föreslog? Är 100% säker på att det SKA GÅ att göra så!
Lyft dörrhandtaget uppåt precis som när du öppnar dörren. Håll still i öppet läge medans du vrider på nyckeln. Har själv gjort så och vet många som gjort på det viset!

Jo jag har försökt men det är ju värt ett försök till, ska gå ut o testa det nu. // Mvh

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Necrodamus skrev:

Aa nu var jag ute och testade det du föreslog, men det funkade fan inte sad
Asso åååh hur fan ska jag göra?

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Nej nu jävlar går jag ut o slår sönder rutjäveln

3 Inlägg
28 november 2008
Om det funkar på färardörren vet jag inte, men jag vet att det går på passargerardörren. Har själv gjort så. Bara att testa och lyfta lite på handtaget och vrida på nyckeln, eller så vrider du först och sen lyfter, kommer inte ihåg vilket. Lycka till.

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Storch skrev:
Om det funkar på färardörren vet jag inte, men jag vet att det går på passargerardörren. Har själv gjort så. Bara att testa och lyfta lite på handtaget och vrida på nyckeln, eller så vrider du först och sen lyfter, kommer inte ihåg vilket. Lycka till.

Haha tro mig jag har prövat allt. skulle säkert inte ens gå o spränga sig inn i bilen haha ;P

CNC operatör
280 Inlägg
28 november 2008
går det inte över till manuellt om strömen tar slut? gör det ju t.o.m på gammla 740is :S

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
MHperformance skrev:
går det inte över till manuellt om strömen tar slut? gör det ju t.o.m på gammla 740is :S

Nej tydligen inte sad asso vafan äre för fel?
Senast jag va ute i bilen för 2dagar sen så öppnade den sig, men kände att det började lägga av.
Och nu har den gjort det åxå.

CNC operatör
280 Inlägg
28 november 2008
AaalexandeR skrev:
MHperformance skrev:

Senast jag va ute i bilen för 2dagar sen så öppnade den sig, men kände att det började lägga av.

inget batteri? tongue men är det låsknoppar eller pinnar som sticker upp nått? i skolan så låste en s40 sej själv när nycklen låg i bilen, så jag tog ett däck järn uppe vid dörrkanten vid bstolpen och bände ut dörren litegrann så jag fick ner en svetstråd med en krok på, tog cirka 15 sek wink blev inga märken eller nått

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
MHperformance skrev:
AaalexandeR skrev:
MHperformance skrev:

inget batteri? tongue men är det låsknoppar eller pinnar som sticker upp nått? i skolan så låste en s40 sej själv när nycklen låg i bilen, så jag tog ett däck järn uppe vid dörrkanten vid bstolpen och bände ut dörren litegrann så jag fick ner en svetstråd med en krok på, tog cirka 15 sek wink blev inga märken eller nått

Nej asso batteriet e ju helt knas, batterilampan lyser i bilen när jag startar den. men bilen tänder inte troligen för att batteriet inte pallar. men stereon och elhissar + taklucka funkar men går lite segt o helljusen lyser knappt.
Ere ngn som har en vettig förklaring på allt?

CNC operatör
280 Inlägg
28 november 2008
va inte problemet att du inte fick upp den? :S kolla generatorn så att den laddar?

Sök