3438
Sök

Hjälp kmr inte in i bilen (Bmw525 91a)

3 650 Inlägg
28 november 2008
men va e grejen, det bästa e ju att dra upp huvlåset genom grillen som någon sa..1 byt batteri/låna polarens lr nåt 2 lås upp dörrarna 3 starta bilen

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
men va e grejen, det bästa e ju att dra upp huvlåset genom grillen som någon sa..1 byt batteri/låna polarens lr nåt 2 lås upp dörrarna 3 starta bilen

Jaa men jag måste ju ffs komma in i biljäveln!!!!!!!

3 650 Inlägg
28 november 2008
AaalexandeR skrev:
Kesler skrev:

jaaa, tänk lite, har du ett friskt/laddat batteri så kan du ju låsa upp bilen!!!

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
MHperformance skrev:
va inte problemet att du inte fick upp den? :S kolla generatorn så att den laddar?

Jo men innan allt det här hände, asso jag snackar om för ngn dag sedan då kom jag in i bilen utan problem då lös batterilampan. men kände att central låset inte riktigt var som det skulle det va segt o öppna. och nu gåre inte ens o komma in i den.

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
AaalexandeR skrev:
Kesler skrev:

jaaa, tänk lite, har du ett friskt/laddat batteri så kan du ju låsa upp bilen!!!

Jo det är ju sant, men vart exakt sitter den knappen då? du vet väll att på min bil så öppnar man huven åt andra hållet inte som på alla andra bilar.

CNC operatör
280 Inlägg
28 november 2008
AaalexandeR skrev:
MHperformance skrev:
va inte problemet att du inte fick upp den? :S kolla generatorn så att den laddar?

Jo men innan allt det här hände, asso jag snackar om för ngn dag sedan då kom jag in i bilen utan problem då lös batterilampan. men kände att central låset inte riktigt var som det skulle det va segt o öppna. och nu gåre inte ens o komma in i den.

jaaaa, du har dratt ut strömmen i batteriet, gör som dem säger, öppna huven genom att fiffla upp den framme grillen sen sätter du ett batteri på marken, sedan letar du upp startkablar. sedan tar du plus(den röda) och sätter på hjälp batteriets plus pol,den grövre.sen  sätter du den andra änden på startmotorns plus pol, ligger alltid ström till en startmotor.. sen tar du den svarta, och sätter på batteriets minusspol, den mindre, sen den andra änden på någon lämplig plats i motoutrymmet, obs, inte på någon plus sladd, sen vrider du om nycklen i dörrlåset, och vips, så låser förhoppningsvis bilen upp sej

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

2 665 Inlägg
28 november 2008
Det låter som du provar med fjärren till c-låset.
Har du ingen nyckel o stoppa in i dörrlåset???

har du ingen kompis som är bra på el så fattar han vad jag menar. Offra en sladd till släpkärran när du klipper av kabeln så att du kan koppla in battladdaren i kväll.
Så kommer du in i morgon

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 008 Inlägg
28 november 2008
Du har antagligen Deadlock-centrallås,  vilket betyder att det INTE går att dra upp några låsknoppar eller öppna dörren på något vis utan tillräckligt med kräm i batteriet.

Gör som skrivits tidigare, ge ström till dragkontakten.
mät med testpenna mellan jordad karossdel och nån av stiftena i kontakten, lyser det så är det det stiftet du skall ge ström till
minus tar du från valfritt jordat ställe.

funkar inte detta så hissa upp bilen och kolla om du kan komma åt startmotorns + matning och ge ström där istället.

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Det låter som du provar med fjärren till c-låset.
Har du ingen nyckel o stoppa in i dörrlåset???

har du ingen kompis som är bra på el så fattar han vad jag menar. Offra en sladd till släpkärran när du klipper av kabeln så att du kan koppla in battladdaren i kväll.
Så kommer du in i morgon

nej centrallåset funkar inte ens, går ju inte ens o larma bilen. så den står där låst men kmr inte ens inn med nyckel. det e som han under säger dead-lock..

150 Inlägg
28 november 2008
men alltså ta bort en grillhalva eller pilla mellan "ribborna" och öppna huven, annars (krossa en grillhalva den är nog billigare än en ruta iaf) annars så tar du ett brytjärn eller lämpligt liknande och bryt uppe mellan dörren och b stolpen, stick in en vire och dra upp "låspinnen" smile du måste ha lite fantasi wink

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
240bns skrev:
Du har antagligen Deadlock-centrallås,  vilket betyder att det INTE går att dra upp några låsknoppar eller öppna dörren på något vis utan tillräckligt med kräm i batteriet.

Gör som skrivits tidigare, ge ström till dragkontakten.
mät med testpenna mellan jordad karossdel och nån av stiftena i kontakten, lyser det så är det det stiftet du skall ge ström till
minus tar du från valfritt jordat ställe.

funkar inte detta så hissa upp bilen och kolla om du kan komma åt startmotorns + matning och ge ström där istället.

Jo en kompis kmr med batteriladdare och sån där test penna imorgon, han e elektriker så han kmr nog grejja det.

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
KungKjell skrev:
men alltså ta bort en grillhalva eller pilla mellan "ribborna" och öppna huven, annars (krossa en grillhalva den är nog billigare än en ruta iaf) annars så tar du ett brytjärn eller lämpligt liknande och bryt uppe mellan dörren och b stolpen, stick in en vire och dra upp "låspinnen" smile du måste ha lite fantasi wink

Jo jag vet men det är ju som sagt deadlock på bilen så det kmr inte att fungera om jag får in en tråd till låspinnen.

1 008 Inlägg
28 november 2008
Som sagt, gör som vi föreslagit ang hjälpström till bilen....
eller ring en kompis som kan hjälpa dej eller bilverkstad..

27 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
240bns skrev:
Som sagt, gör som vi föreslagit ang hjälpström till bilen....
eller ring en kompis som kan hjälpa dej eller bilverkstad..

Precis smile
Är tacksam för alla idéer ni kommit med iaf smile)

2 072 Inlägg
28 november 2008
På bmw så funkar de på ett sätt.." koppla ström till glödlampan" ex ta bort nr-skylltbelysningen så kopplar du dit ström.. så kan du låsa upp bilen.. funkar 110%
Senast redigerat av sandzoo (28 november 2008)

Sandzoo i da house

Sök