2581
Sök

"The last request" - Audi s4 Biturbo , Bmw m3 , Audi rs2

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#41
MrFister skrev:
Dawe_A skrev:
iceman_21 skrev:

finns den där supran ens i Sverige?
skulle jag valt nån av dom bilarna du skrivit om, så skulle jag ta s4 Biturbon.
ingen arning.. finns fler som säger att den inte gör det, tänkte ringa dem och kika imorgon!
Håll dig borta från Jap Sport säger jag bara..!
har fått höra det minst 6ggr nu på 50minuter.. kan någon förklara varför ?


mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

172 Inlägg
30 november 2008
#42
Dawe_A skrev:
MrFister skrev:
Dawe_A skrev:
ingen arning.. finns fler som säger att den inte gör det, tänkte ringa dem och kika imorgon!
Håll dig borta från Jap Sport säger jag bara..!
har fått höra det minst 6ggr nu på 50minuter.. kan någon förklara varför ?


mvh
http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=8496
http://www.wroom.org/evoclub/showthread … =jap+sport
http://www.zatzy.com/allmaent/326089-na … sport.html

finns hur många trådar som hellst om dom
Senast redigerat av MrFister (30 november 2008)

wroooooomprrrsssssscccchhhh

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 november 2008
#43
Frippe08 skrev:
azid skrev:
provkör alla bilarna och bestämm dig själv. ingen här inne kan eller kommer säga till dig vilken bil du ska köpa bara vilken dom tycker lämpar sig bäst till dina kriterier men är ju du som ska ha bilen inte vi...
Han har antagligen inget körkort så hur ska det gå till? ska han övningsköra med en m3 big_smile jaja det går väll om man vill men men. Nu vet jag inte om han har körkort men jag antar att han inte har det.
går utmärkt att provköra bilar fast man inte har körkort vad jag vet. fattar inte vart du vill komma? skulle aldrig köpa en bil som jag inte provkört ordentligt. förklara dig gjärna yikes

2slow

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
30 november 2008
#44
Skaffa en S4 men 99B lr nyare!! de har haft bekymmer med grenrören på de första. M3:an är för dyr för en så pass gammal bil. RS2 ok kul bil men den är DYR att äga.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#45
p-nyhlen skrev:
Skaffa en S4 men 99B lr nyare!! de har haft bekymmer med grenrören på de första. M3:an är för dyr för en så pass gammal bil. RS2 ok kul bil men den är DYR att äga.
på den 98an sitter det Rs4 grenrör enligt säljaren, så då har vi det problemet ur världen.. läs första inlägget!


M3an får jag betydligt billigare än vad som står.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
30 november 2008
#46
Ok. men jag skulle ändå försöka att få tag på en nyare s4. Snyggare inredning den känns framför allt mycket nyare och mer påkostad. Den lite nyare är inte mycket dyrare heller.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

674 Inlägg
30 november 2008
#47
fish skrev:
NiKeMaN skrev:
Hur du ens kan ha en RS2a i tankarna fattar jag inte. DET är gamla bilar som känns väldigt omoderna och i vanliga folks ögon så är det en Audi 80 kombi.

M3an är definitivt het - men passar sig inte riktigt bra till att bygga ljud i, och dessutom så är det svårare att få ur den effekten du vill med en besiktningsbar bil.

S4an däremot kan du både bygga ljud i, trimma, åka komfortabelt samtidigt som det är en riktigt nackvridare.

Mina helt ofärgade åsikter smile wink
Hur kan man först påstå att RS2,an är omodern och sen skriva att en gammal M3 är jättebra?? En 98,s S4 är inte nämnvärt modernare än en RS2 heller, den har samma klima, mycket ruttnare stolar, samma hjulupphängning (iaf bak) osv, den ser väl lite modernare ut utvändigt kanske. RS2,an har 315hk original, det är knappt vad du får ut om du chippar S4,an. Sen så är det ju rätt bevisat att 20VT 5,an är en ganska skottsäker motor vad gäller trimning. Byt stakar och den håller lätt för dina mål. Det går att bygga riktigt schysst ljud i den oxå då bagage utrymmet inter är mindre än på en a4. sanningen är att det är bättre plats i baksätet på en RS2 än på en A4. Jag vet då vad jag hade valt. Sen är det väl ganska fränt att kunna steka de flesta med en "hottad 80" eller??
de finns många punkter som gör 24:an till en bättre bil...
s4 har nyare recaro-stolar
inte lika högt ljud i kupén
men rs2:an har en roligare motorkaraktär
jag har själv haft en s2 och en s4 och om jag nu skulle få välja så skulle jag lätt ta en s4

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#48
vaughn skrev:
fish skrev:
NiKeMaN skrev:
Hur du ens kan ha en RS2a i tankarna fattar jag inte. DET är gamla bilar som känns väldigt omoderna och i vanliga folks ögon så är det en Audi 80 kombi.

M3an är definitivt het - men passar sig inte riktigt bra till att bygga ljud i, och dessutom så är det svårare att få ur den effekten du vill med en besiktningsbar bil.

S4an däremot kan du både bygga ljud i, trimma, åka komfortabelt samtidigt som det är en riktigt nackvridare.

Mina helt ofärgade åsikter smile wink
Hur kan man först påstå att RS2,an är omodern och sen skriva att en gammal M3 är jättebra?? En 98,s S4 är inte nämnvärt modernare än en RS2 heller, den har samma klima, mycket ruttnare stolar, samma hjulupphängning (iaf bak) osv, den ser väl lite modernare ut utvändigt kanske. RS2,an har 315hk original, det är knappt vad du får ut om du chippar S4,an. Sen så är det ju rätt bevisat att 20VT 5,an är en ganska skottsäker motor vad gäller trimning. Byt stakar och den håller lätt för dina mål. Det går att bygga riktigt schysst ljud i den oxå då bagage utrymmet inter är mindre än på en a4. sanningen är att det är bättre plats i baksätet på en RS2 än på en A4. Jag vet då vad jag hade valt. Sen är det väl ganska fränt att kunna steka de flesta med en "hottad 80" eller??
de finns många punkter som gör 24:an till en bättre bil...
s4 har nyare recaro-stolar
inte lika högt ljud i kupén
men rs2:an har en roligare motorkaraktär
jag har själv haft en s2 och en s4 och om jag nu skulle få välja så skulle jag lätt ta en s4
bra svar!  Gör mig ännu säkrare!  Har motorn i en s4 tråkig motorkaraktär menar du? Eller bara inte riktigt lika rolig som s2an? wink .

Med "nyare" modell av s4 menar ni 00 och uppåt då eller?


mvh!
Senast redigerat av Dawe_A (30 november 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
30 november 2008
#49
Med nyare menar jag 99b,00 och 01.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Entreprenör
1 286 Inlägg
30 november 2008
#50
Dawe_A skrev:
Såg även Nikeman´s annons på www.zatzy.com nu, och där står det 265hk och inget om något chip, står att grenrören är bytta men EJ till några Rs4 rör..  Vilket jag iallafall hade skrivit i min annons?


Luktar skumt ?

mvh

mvh!
Börjar tröttna lite på din internethandel nu då du prutar, lovar,  frågar och snackar en massa skit tydligen utan att komma någonstans.

Tror du helt ärligt att jag - som har över 5600 inlägg på Zatzy - och MÅNGA som vet vem jag är och åker på bilutställningar osv har tänkt att "blåsa" dig? Vad skulle jag tjäna på det? Inte direkt lätt att "smita undan" när man är "halv-internet-kändis" tack vare sin bil, och dessutom driver ett Aktiebolag NIKEMAN AB. Har personlig skylt NIKEMAN osv. Känns lite nedvärderande att duy skriver så faktiskt.

Om du läser på Zatzy igen så står det att det är V6 2,7 BiTurbo motorn på 265 hästkrafter. Och 265 skrev jag enbart för att ingen ska förväxla den med någon annan motor. Om jag hade skrivit 320 så undrar folk kanske?!?
Grenrören är även bytta men jag har glömt/missat/skitit i att skriva på Zatzy att det är till RS4 grenrör. Snacka med tidigare ägaren, eller så kan vi tillsammans ringa verkstaden som har bytt grenrören så kan dom båda intyga att det är RS4 grenrör.

Men sitt INTE o snacka skit om bilen på nått jävla internetforum om du bara är ute efter att dizza mig och/eller bilen.

// Niklas Johansson

Entreprenör
1 286 Inlägg
30 november 2008
#51
p-nyhlen skrev:
Ok. men jag skulle ändå försöka att få tag på en nyare s4. Snyggare inredning den känns framför allt mycket nyare och mer påkostad. Den lite nyare är inte mycket dyrare heller.
Tjena. Ett par frågor bara....
Varför skulle en S4 -00 vara bättre än en S4 -98 om turbosarna är bytta, grenrören är bytta till RS4 diton, och jag ser helt ärligt ingen större skillnad på inredningen. Det man däremot ska se till är väl att få en välutrustad inredning, såg ett par st på Blocket med tygklädsel, silverpaneler i mitten och allmänt dassiga..

// Niklas Johansson

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#52
NiKeMaN skrev:
Dawe_A skrev:
Såg även Nikeman´s annons på www.zatzy.com nu, och där står det 265hk och inget om något chip, står att grenrören är bytta men EJ till några Rs4 rör..  Vilket jag iallafall hade skrivit i min annons?


Luktar skumt ?

mvh

mvh!
Börjar tröttna lite på din internethandel nu då du prutar, lovar,  frågar och snackar en massa skit tydligen utan att komma någonstans.

Tror du helt ärligt att jag - som har över 5600 inlägg på Zatzy - och MÅNGA som vet vem jag är och åker på bilutställningar osv har tänkt att "blåsa" dig? Vad skulle jag tjäna på det? Inte direkt lätt att "smita undan" när man är "halv-internet-kändis" tack vare sin bil, och dessutom driver ett Aktiebolag NIKEMAN AB. Har personlig skylt NIKEMAN osv. Känns lite nedvärderande att duy skriver så faktiskt.

Om du läser på Zatzy igen så står det att det är V6 2,7 BiTurbo motorn på 265 hästkrafter. Och 265 skrev jag enbart för att ingen ska förväxla den med någon annan motor. Om jag hade skrivit 320 så undrar folk kanske?!?
Grenrören är även bytta men jag har glömt/missat/skitit i att skriva på Zatzy att det är till RS4 grenrör. Snacka med tidigare ägaren, eller så kan vi tillsammans ringa verkstaden som har bytt grenrören så kan dom båda intyga att det är RS4 grenrör.

Men sitt INTE o snacka skit om bilen på nått jävla internetforum om du bara är ute efter att dizza mig och/eller bilen.
lugna ner dig, jag skrev att det luktade skumt och eftersom att jag inte alls vet om att du driver något företag, är lite internet "kändis" etc så luktade det väldigt mycket " jag säger att det är 320hk för han som aldrig kört något värre känner ändå ingen skillnad"

men efter du skrev detta så får jag ju ta tillbaka det jag skrev, med en ursäkt!


mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Entreprenör
1 286 Inlägg
30 november 2008
#53
Dawe_A skrev:
NiKeMaN skrev:
Dawe_A skrev:
Såg även Nikeman´s annons på www.zatzy.com nu, och där står det 265hk och inget om något chip, står att grenrören är bytta men EJ till några Rs4 rör..  Vilket jag iallafall hade skrivit i min annons?


Luktar skumt ?

mvh

mvh!
Börjar tröttna lite på din internethandel nu då du prutar, lovar,  frågar och snackar en massa skit tydligen utan att komma någonstans.

Tror du helt ärligt att jag - som har över 5600 inlägg på Zatzy - och MÅNGA som vet vem jag är och åker på bilutställningar osv har tänkt att "blåsa" dig? Vad skulle jag tjäna på det? Inte direkt lätt att "smita undan" när man är "halv-internet-kändis" tack vare sin bil, och dessutom driver ett Aktiebolag NIKEMAN AB. Har personlig skylt NIKEMAN osv. Känns lite nedvärderande att duy skriver så faktiskt.

Om du läser på Zatzy igen så står det att det är V6 2,7 BiTurbo motorn på 265 hästkrafter. Och 265 skrev jag enbart för att ingen ska förväxla den med någon annan motor. Om jag hade skrivit 320 så undrar folk kanske?!?
Grenrören är även bytta men jag har glömt/missat/skitit i att skriva på Zatzy att det är till RS4 grenrör. Snacka med tidigare ägaren, eller så kan vi tillsammans ringa verkstaden som har bytt grenrören så kan dom båda intyga att det är RS4 grenrör.

Men sitt INTE o snacka skit om bilen på nått jävla internetforum om du bara är ute efter att dizza mig och/eller bilen.
lugna ner dig, jag skrev att det luktade skumt och eftersom att jag inte alls vet om att du driver något företag, är lite internet "kändis" etc så luktade det väldigt mycket " jag säger att det är 320hk för han som aldrig kört något värre känner ändå ingen skillnad"

men efter du skrev detta så får jag ju ta tillbaka det jag skrev, med en ursäkt!

mvh
Blir lite trött på alla internetkrigare bara som letar fel och sitter och jämför på olika sajter. Men jag säger samma sak angående chippet. Vi kan ringa tidigare ägaren så kan han berätta att den är chippad. Det är han som har visat detta för mig.
Ajja jag tvingar dig inte att köpa bilen. Utan det är en fri marknad där alla får handla den bil man tycker passar sig själv bäst. Men som jag skrivit till dig via PM så är du välkommen att titta på bilen på RIKTIGT, provköra den en rejäl sväng och känna på den ordentligt om du är sugen.

// Niklas Johansson

674 Inlägg
1 december 2008
#54
Dawe_A skrev:
vaughn skrev:
fish skrev:
Hur kan man först påstå att RS2,an är omodern och sen skriva att en gammal M3 är jättebra?? En 98,s S4 är inte nämnvärt modernare än en RS2 heller, den har samma klima, mycket ruttnare stolar, samma hjulupphängning (iaf bak) osv, den ser väl lite modernare ut utvändigt kanske. RS2,an har 315hk original, det är knappt vad du får ut om du chippar S4,an. Sen så är det ju rätt bevisat att 20VT 5,an är en ganska skottsäker motor vad gäller trimning. Byt stakar och den håller lätt för dina mål. Det går att bygga riktigt schysst ljud i den oxå då bagage utrymmet inter är mindre än på en a4. sanningen är att det är bättre plats i baksätet på en RS2 än på en A4. Jag vet då vad jag hade valt. Sen är det väl ganska fränt att kunna steka de flesta med en "hottad 80" eller??
de finns många punkter som gör 24:an till en bättre bil...
s4 har nyare recaro-stolar
inte lika högt ljud i kupén
men rs2:an har en roligare motorkaraktär
jag har själv haft en s2 och en s4 och om jag nu skulle få välja så skulle jag lätt ta en s4
bra svar!  Gör mig ännu säkrare!  Har motorn i en s4 tråkig motorkaraktär menar du? Eller bara inte riktigt lika rolig som s2an? wink .

Med "nyare" modell av s4 menar ni 00 och uppåt då eller?


mvh!
biturbon har en helt klart tråkigare motorkaraktär enligt mej iaf... eftersom de är så små turbos så börjar de ladda tidigt och den där riktiga turboknuffen som finns på s2/rs2 finns inte för fem öre.
jag säger inte att s4:an är skit men med de vridet som finns ska man inte klaga!

säger som precis alla andra nu välj en s4 99b för att:
inredningen är nyare...
annan ratt och nyare recaro stolar
nya grenrör
nya avgastempgivare som brukar ge sig
ny abs-box som också brukar lägga av

de negativa är ju att det är dyrt att äga bilen men rs2 lär nog ska vara ännu dyrare om de börjar krångla (tänker på min gamla s2:a) vilket jag har stor erfarenhet av.

så satsa på en biturbo
Senast redigerat av vaughn (1 december 2008)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
#55
vaughn skrev:
Dawe_A skrev:
vaughn skrev:

de finns många punkter som gör 24:an till en bättre bil...
s4 har nyare recaro-stolar
inte lika högt ljud i kupén
men rs2:an har en roligare motorkaraktär
jag har själv haft en s2 och en s4 och om jag nu skulle få välja så skulle jag lätt ta en s4
bra svar!  Gör mig ännu säkrare!  Har motorn i en s4 tråkig motorkaraktär menar du? Eller bara inte riktigt lika rolig som s2an? wink .

Med "nyare" modell av s4 menar ni 00 och uppåt då eller?


mvh!
biturbon har en helt klart tråkigare motorkaraktär enligt mej iaf... eftersom de är så små turbos så börjar de ladda tidigt och den där riktiga turboknuffen som finns på s2/rs2 finns inte för fem öre.
jag säger inte att s4:an är skit men med de vridet som finns ska man inte klaga!

säger som precis alla andra nu välj en s4 99b för att:
inredningen är nyare...
annan ratt och nyare recaro stolar
nya grenrör
nya avgastempgivare som brukar ge sig
ny abs-box som också brukar lägga av

de negativa är ju att det är dyrt att äga bilen men rs2 lär nog ska vara ännu dyrare om de börjar krångla (tänker på min gamla s2:a) vilket jag har stor erfarenhet av.

så satsa på en biturbo
jo självklart väger ju de nyare modellerna in högre där.. men väger inte turbobytet, den fulla serviceboken, Chipet, 3" avgas osv  in en del på 98an?   kostar ju en del om jag vill ha ut lite fler pollar ur min 99b  ->

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

122 Inlägg
1 december 2008
#56
Jadu ! svårt val, köpte nyss en S4 till mig och fyllde sjävl 18 i sommras. men jag personligen skulle kollat på en facelift ! bara ett tips, tydligen ska dom vara bättre ur vissa komponenter, sedan ser dom fräschare ut.

Edit: såg att flera påpekat facelift modellen.

// Emil
Senast redigerat av Emil741 (1 december 2008)

Egentligen TSDI

Mästare
2 947 Inlägg
1 december 2008
#57
En helt spontan fråga bara: Varför skall du köpa en stor Audi cruisare ifall du ska trimma den?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 059 Inlägg
1 december 2008
#58
för o få det bästa ur 2 världar:)
ring vag så får du alla uppdateringar som gjordes på 99b men det är rätt många.
De som gör mest är nya dörrhandtagen,dolda spolare på huven,nya acc enheten, xenon org  samt att man ska ha lika stora speglar men det hör inte faceliften till utan va tillval.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

122 Inlägg
1 december 2008
#59
racefan skrev:
för o få det bästa ur 2 världar:)
ring vag så får du alla uppdateringar som gjordes på 99b men det är rätt många.
De som gör mest är nya dörrhandtagen,dolda spolare på huven,nya acc enheten, xenon org  samt att man ska ha lika stora speglar men det hör inte faceliften till utan va tillval.
Det med spelgarna sitter bara på dom som har aluspeglar om jag inte minns fel ? vilket var ett jävligt dyrt tillval så det är knappast vanligt på dom.

Egentligen TSDI

1 059 Inlägg
1 december 2008
#60
men mycket snyggare är det,jag hade det på min s4 o det såg  bättre ut:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info


Sök