Om du hade 20 000 och var tvungen att köpa en ny bil vilken bil skulle du ha valt ? motiverar gärna varför du skulle välja just den bilen. Som ni förstår så har jag 20 000 och jag måste ha en ny bil och vart frågar man om inte på garaget.org ? Uppskattar alla svar jag får
Enda kraven jag har är egentligen att den inte serut som en inraserad lada och att den är lätt att meka med så därför har jag fastnat för volvos bilar men jag kan såpass lite om bilar så det kanske finns andra bilar som är lätta att underhålla. Sen vore det en fördel om där dom sålde den var nära Värmland Tackar för alla svaren
Har du några krav på storlek o sånt eller? Fram eller bakhjulsdrift? Før om du vill ha nått lættmekat o som inte ær dyr i drift så kan jag rekomendera Golf før dig:) Hade en Golf 2a sjælv før lite mer æn ett år sen o hur trevliga bilar som helst o finns massor med reservdelar o tillbehør till dom før vældigt vettiga priser!
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
RiFTER, är du ute efter en relativt ny bil, eller kan en äldre skattebefriad bil vara något? En Volvo Amazon kan man göra en massa roligt med Hinkar man sen i en modernare motor, AC och så lite isolering så kan man åka som en kung.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Saab 9000 Aero -93 Mycket skönare, roligare och bättre bil hittar du inte för pengarna. Går som ett spjut men går även att köras både billigt och bekvämt (fått beröm av massa både för bekväm gång och sköna säten). Det var det kloka valet
Om du bara är ute efter en bil som håller bra kvalitet och är billig att äga så Volvo 940 eller någon japanare. Japanarna tar väl mindre bensin medans 940 är lite billigare på andra sätt.
Köp en lite äldre vanlig bil som är i 'perfekt' skick. Dvs du behöver inte laga nånting akut, men behövs det så finns det fortfarande delar att få tag på.
Vettiga exempel: VW Golf II, Volvo 740, Audi 100, Audi 90, Mercedes 190, Saab 9000, Saab 900 (og), BMW 5xx E34 osv. istället för Golf III, BMW E36, Volvo 850, Saab 900 (NG) osv.
Om du bara är ute efter en bil som håller bra kvalitet och är billig att äga så Volvo 940 eller någon japanare. Japanarna tar väl mindre bensin medans 940 är lite billigare på andra sätt.
Eller en Saab 9000 turbo, får ned min på lite drygt 0,7 om man kör riktigt lungt