3618
Sök

Ericssons Volvo 944 Turbo Civilbil Projekt. Avslutad "Bilen Såld"

Forummoderator
26 407 Inlägg
5 september 2009
Syntes verkligen hur vit den var baktill på ett par av bilderna. Men jag kommer att hävda TILL min död att det går att ordna upp på relativt enkla sätt. Men. Nog om det..
Lycka till med besiktningen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 638 Inlägg
5 september 2009
Se där ja, klar för besiktning nu. Hoppas det går bra smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
Syntes verkligen hur vit den var baktill på ett par av bilderna. Men jag kommer att hävda TILL min död att det går att ordna upp på relativt enkla sätt. Men. Nog om det..
Lycka till med besiktningen smile

äh de får bli nästa ägares bekymmer big_smile mitt mål är bes sen hejdå liksom=D

tackar lär behövas

-Akerfeldt- skrev:
Se där ja, klar för besiktning nu. Hoppas det går bra

hoppas jag med så man kan få en "ny" bil big_smile kul med lite nytt för 1 gång skull

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Uppdate som rubriken säger så förstår nog folk att volvon gick inte igenom bes
hade gått igenom om de hade skippat avgas värderna alla pekade åt oslo förutom lamdan ..

vette fan som är fel:S

bilderna från bes pappret

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/758429_foodje.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/758430_aj5inw.jpg

så typiskt när man vill byta bil sad

Forummoderator
26 407 Inlägg
7 september 2009
Kass katalysator? Jag hade dåliga värden jag också när jag besiktade min Turbo minns jag, men det var därför att jag hade läckor i avgassystemet.
Skruva ner laddtrycket..vet inte om såna grejer leker med värdena. Är inte så kunnig men kan ju inte skada.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
Kass katalysator? Jag hade dåliga värden jag också när jag besiktade min Turbo minns jag, men det var därför att jag hade läckor i avgassystemet.
Skruva ner laddtrycket..vet inte om såna grejer leker med värdena. Är inte så kunnig men kan ju inte skada.

laddtrycket va på 0.5 bar dvs under original minimum standard för denna bil är 0.9 bar

katten kan de kanske va men folk säger att den ska skrammla om man skakar den då de gör den inte :S

är nytt filter ny olja och nya stift med.. så får vell bli en runda till på volvo för man har ju inget bättre och spendera pengarna på sad

Volvo for life
571 Inlägg
7 september 2009
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

laddtrycket va på 0.5 bar dvs under original minimum standard för denna bil är 0.9 bar

katten kan de kanske va men folk säger att den ska skrammla om man skakar den då de gör den inte :S

är nytt filter ny olja och nya stift med.. så får vell bli en runda till på volvo för man har ju inget bättre och spendera pengarna på sad

Kan bara va katten då, om du redan bytt stift, olja osv...

Volvo for life

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
steena skrev:
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

Kan bara va katten då, om du redan bytt stift, olja osv...

helt 100?

945 Inlägg
7 september 2009
Tråkigt att den inte gick igenom! Men bara att ta reda på vad det är för fel och fixa sedan in med den igen så du kan sälja den snart! smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Sickan_ skrev:
Tråkigt att den inte gick igenom! Men bara att ta reda på vad det är för fel och fixa sedan in med den igen så du kan sälja den snart! smile

ska boka tid på volvo i morrn så  frågat rba många vad som kan va fel alla säger olika så litar mer på en volvo meck då.....

tröttsamt och lägga ut chash på en bil man inte vill ha kvar

Supraman
2 300 Inlägg
7 september 2009
katten e slut om lambdan e ok.
en kat behöver inte skramla för att va slut.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
katten e slut om lambdan e ok.
en kat behöver inte skramla för att va slut.

va iaf vad en snubbe sa...

mm och lambdan skulle ju inte ha fel värden om den va pajj liksom:S ?

2 638 Inlägg
7 september 2009
Synd att den inte gick igenom sad Hoppas du får svar på vad det är för fel så det kan åtgärdas och du får den såld sen.

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Synd att den inte gick igenom sad Hoppas du får svar på vad det är för fel så det kan åtgärdas och du får den såld sen.

jepp bara in på volvo igen

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 september 2009
Som några redan sagt, mest troligt katten då lambda värdet var bra, ifall du inte har några avgasläckor ..men då skulle du fått en anm. på det med.

Nej katten behöver inte skrammla för att vara slut.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

682 Inlägg
7 september 2009
MrEricsson skrev:
hade gått igenom om de hade skippat avgas värderna alla pekade åt oslo förutom lamdan ..

http://www1.garaget.org/gallery/archive … foodje.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/archive … aj5inw.jpg

lamda 0.96-1.04 yikes jag hade intervallet 0.97-1.03 tongue fick 1.01) men varför har du längre intervall yikes?

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
jesper_NA skrev:
MrEricsson skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … foodje.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/archive … aj5inw.jpg

lamda 0.96-1.04 yikes jag hade intervallet 0.97-1.03 tongue fick 1.01) men varför har du längre intervall yikes?

haft 0.96-1.04 på alla bilar jag bes hitils så vette fan om de ändras från bil till bil

Varningar. 36
1 200 Inlägg
7 september 2009
Har du öppet luftfilter är det garanterat det som ger dig dom där värdena.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

5 650 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Har du öppet luftfilter är det garanterat det som ger dig dom där värdena.

hade öppet filter förra året med och då va de utan anmärkning ända skillnaden från nu till då är att nu äre 1 nytt och inte 1 flera år igensatt de är den ända skillnaden

så tvivlar starkt på de för då skulle värderna va fuckade förra året med

12 086 Inlägg
8 september 2009
K-sprit är felet, du har för lite K-sprit i tanken tongue

Sök